تولید محتوا درباره غذا

از تولید محتوا درباره غذا تا کسب درآمد!

در این آموزش از سایت تولید محتوای متنی ترجمیک خواهیم دید که چگونه می‌توان به حوزه تولید محتوا درباره غذا و خوراکی‌ها ورود کرد و وظایف نویسنده‌ای که در این حیطه فعالیت می‌کند چیست.

حتما شما هم بارها رویای داشتن شغلی ایده‌آل و مرتبط با علایق‌تان را در سر پرورانده‌اید. ناگفته پیداست که داشتن چنین شغلی نه تنها کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست، بلکه هر روز با شور و شوقی وصف‌نشدنی، ما را پشت میز کارمان می‌نشاند. از این رو می‌خواهیم شغلی را به شما معرفی کنیم که حتما عاشقش می‌شوید؛ مخصوصا اگر شکمو و عاشق غذا باشید: محتوانویسی درباره غذاها و انواع خوراکی‌ها!

هیجان‌انگیز است نه؟ پس برای آشنایی بیشتر با این موقعیت شغلی این مطلب را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

بازاریابی محتوایی و نویسندگی محتوا چه تفاوت‌هایی دارند؟

اگر به در زمینه غذا و آشپزی به تولید محتوای متنی نیاز دارید، از خدمات سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک استفاده کنید.

نگاهی به موقعیت شغلی تولید محتوا درباره غذا و خوراکی

غذا و خوراکی، یکی از موضوعات محبوب افراد است. چراکه خواندن درباره غذا نیز می‌تواند به اندازه تجربه‌ی واقعیِ خوردن خوراکی‌های خوشمزه لذت‌بخش باشد.

متعاقبا تولید محتوا درباره غذا و آشپزی نیز یکی از حوزه‌های موردعلاقه نویسندگان محتواست و طرفداران زیادی دارد. این حوزه از تولید محتوا، از نظر فنی مشابه سایر زمینه‌هاست. با این تفاوت که به طور ویژه روی غذاها، خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و… که موضوعی به غایت جذاب و شیرین است تمرکز می‌کند.

زیرشاخه‌های نویسندگی درباره غذا و خوراکی

فعالیت نویسندگان محتوا، می‌تواند بسیار گسترده و متنوع باشد. اگر شما هم قصد ورود به این حوزه از تولید محتوا دارید، بنابر علایق و روحیات‌تان یکی از مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را انتخاب کنید.

وبلاگ‌نویسی

وبلاگ‌های مربوط به غذا، همه موضوعات مرتبط با غذا و آشپزی را پوشش می‌دهند؛ از بررسی رستوران‌ها گرفته تا آموزش دستور پخت غذاهای مختلف و نکات آشپزی. این وبلاگ‌ها ممکن است بسیار گسترده یا محدود به موضوعی خاص باشند. به عنوان مثال یک وبلاگ غذایی درباره همه انواع رژیم‌های غذایی صحبت می‌کند و آموزش همه غذاها را دارد ولی وبلاگی دیگر فقط درباره غذاهای دریایی می‌نویسد و فقط روی این نوع غذاها مانور می‌دهد.

تولید محتوا درباره غذا

اگر دوست دارید در دنیای غذا و آشپزی عمیق شوید، وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. چراکه هیچ محدودیتی ندارد و درباره همه موضوعات مربوط به غذا صحبت می‌کند.

مصاحبه

حتما در مجلات و روزنامه‌ها، به بخش مصاحبه با آشپزها، رستوران‌دارها و کارشناسان غذا و خوراکی برخورد کرده‌اید. این مصاحبه‌ها، روایتگر تجربیات شخصی این افراد هستند و درک جدیدی از دنیای غذا و آشپزی را به خوانندگان منتقل می‌کنند. شما هم می‌توانید در این حوزه فعالیت کنید و از این طریق به اطلاعات زیادی در زمینه غذا و آشپزی دست پیدا کنید.

نقد رستوران‌ها

هیچ‌کس دوست ندارد که وقت و هزینه خود را در رستورانی بی‌کیفیت و ضعیف از دست بدهد. بنابراین بسیاری از افراد پیش از رفتن به رستوران‌های جدید، گشتی در اینترنت می‌زنند و نظرات منتقدان مختلف را می‌خوانند.

محتوانویسی در این حوزه، می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد و توفیقی اجباری برای امتحان کردن رستوران‌ها را نیز برای شما فراهم کند.

بررسی تاریخچه غذا و آشپزی

بررسی تاثیرات فرهنگی، اقتصادی، زیست‌محیطی و جامعه‌شناختی روی غذاها و خوراکی‌های مورداستفاده افراد، یکی از زیرشاخه‌های فعالیت نویسندگان محتواست که می‌تواند جنبه آموزشی داشته باشد یا حتی با زبان طنز نوشته شود.

مطالب مرتبط:

استراتژیست محتوا: شرح شغل، وظایف و مسئولیت‌ها

وظیفه محتوانویسان غذا و خوراکی چیست؟

شاید به این فکر می‌کنید که پاسخ این سوال واضح است: این دسته از نویسندگان، درباره غذا و خوراکی می‌نویسند. این در حالی است که کار به همین سادگی‌ها هم نیست! برخی از وظایف معمول این نویسندگان عبارت هستند از:

شرکت در رویدادهای مرتبط با غذا

مسابقات مربوط به غذا، افتتاحیه رستوران‌ها و جشنوراه‌های غذایی از موضوعات جذابی هستند که می‌توانند توسط نویسندگان محتوا مورد بررسی قرار بگیرند. بررسی این موضوعات، مستلزم شرکت در رویدادهای مختلف مرتبط است.

بررسی انتقادی

بسیاری از نویسندگان فعال در حوزه غذا و خوراکی، عمدتا به عنوان منتقد غذا فعالیت می‌کنند. در نتیجه ناگزیر به سفر در مناطق و شهرهای مختلف، خوردن غذاهای مختلف، بررسی دائمی قیمت‌ها و… باشد.

به‌روز ماندن

یه نویسنده غذایی، باید دائما به‌روز باشد و از آخرین اخبارهای مرتبط با غذا و آشپزی مطلع باشد. به عنوان مثال آخرین پیشرفت‌های صنعت آشپزی، ترندهای غذایی، خلاقیت‌های اخیر کارشناسان این حوزه و… از جمله مواردی هستند که نباید از چشم که نویسنده محتوا دور بمانند.

نوشتن دستور پخت غذاهای مختلف

وقتی پای غذا و آشپزی به میان بیاید، دستور پخت غذاهای خوشمزه مختلف بیشترین حجم جست‌وجو را به خود اختصاص می‌دهد.بنابراین نویسندگان محتوا باید این نیاز کاربران را در نظر بگیرند و برای برطرف کردن آن، دستور پخت غذاهای مختلف ایران و جهان را به رشته تحریر دربیاورند.

تولید محتوا درباره غذا

نوشتن

بدیهی است که یک نویسنده، باید در وهله اول قلمی خوب و روان داشته باشد. حتی توصیه می‌شود که با لحنی طنزآمیز و محاوره‌ای بنویسید و طوری از تشبیه‌ها و استعاره‌ها استفاده کنید که تجربه خوردن غذایی خوشمزه برای خوانندگان مجسم شود.

مطالب مرتبط:

۸ تمرین کاربردی برای تقویت مهارت‌ نویسندگی

چگونه به این حوزه نویسندگی ورود کنیم؟

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که برای ورود به این حوزه، باید هم به غذا و هم به نوشتن علاقه داشته باشید. خوشبختانه برای داشتن این صلاحیت‌ها، نیازی به تحصیلات دانشگاهی یا تجربه کاری قبلی ندارید. با این حال، تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای و خوش‌ذوق دستورالعمل مشخصی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خودتان را آموزش دهید

شاید غذا و آشپزی، به اندازه سایر حوزه‌های نویسندگی جنبه فنی نداشته باشد. با این وجود، مهارت‌هایی مثل روزنامه‌نگاری، نویسندگی، زبان انگلیسی و… می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین بهتر است با تکنیک‌های آشپزی، علم تغذیه و ترندهای غذایی نیز آشنایی داشته باشید.

برای نوشتن تمرین کنید

تمرین دائمی و مستمر، یکی از بهترین راهکارهایی است که از شما یک نویسنده حرفه‌ای می‌سازد. بنابراین از همین حالا شروع کنید و درباره غذاهای مختلف بنویسید. حتی یک وبلاگ شخصی ایجاد کنید و نوشته‌هایتان را به اشتراک بگذارید. پس از مدت کوتاهی خواهید دید که لحن و قلم منحصربه‌فرد خودتان را پیدا کرده‌اید و در نویسندگی پیشرفت کرده‌اید.

یکی از حوزه‌ها را انتخاب کنید

در بخش‌های قبلی با حوزه‌های کاری مختلفی که یک نویسنده غذایی می‌تواند داشته باشد، آشنا شدیم. شما نیز باید یکی از این حوزه‌ها را انتخاب کنید و از این به بعد در همین حوزه کار کنید. اگر درباره تصمیم‌تان مطمئن نیستید، می‌توانید نوشته‌هایی که توسط سایر نویسندگان منتشر شده را مطالعه کنید و ببینید که به کدام دسته علاقه بیشتری دارید.

نکته: ممکن است به این فکر کنید که به صورت پراکنده و در همه حوزه‌ها مشغول به کار شوید. اما این اشتباه بزرگی است که به‌زودی پشیمان‌تان می‌کند. در عوض بهتر است تخصصی کار کنید تا هم متمرکزتر بمانید و هم درآمد بیشتری داشته باشید.

پورتفولیو بسازید

ساخت پورتفولیو می‌تواند به صورت طبیعی اتفاق بیفتد. کافیست مدتی شروع به تمرین یا کار کنید و همه خروجی‌ها را به عنوان نمونه کار در پورتفولیو بگذارید. اگر برای پیدا کردن موضوع مناسب برای نوشتن نمونه کار مشکل دارید، سری به سایت‌های معروف بزنید و از پربازدیدترین مطالب آن‌ها الهام بگیرید.

با کارشناسان آشپزی ارتباط بگیرید

ارتباط گرفتن با کارشناسان آشپزی و هر کسی که در حوزه غذا و خوراکی فعالیت می‌کند، می‌تواند برای شما مفید باشد و فرصت‌های کاری خوبی در اختیارتان قرار دهد. برای پیدا کردن این افراد، در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید و در لینکدین فعالیت کنید. رفته‌رفته به عنوان یک نویسنده کاربلد شناخته می‌شوید و پروژه‌های زیادی می‌گیرید.

برای فرصت‌های شغلی مرتبط درخواست دهید

بعد از اجرای مراحل فوق، نوبت به ارسال رزومه و ثبت درخواست برای موقعیت‌های شغلی مرتبط می‌رسد. برای این کار می‌توانید از سایت‌هایی مثل جاب‌ویژن یا جابینجا استفاده کنید و آگهی‌های شغلی آن‌ها را بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از پرطرفدارارترین حوزه‌های تولید محتوای متنی آشنا شدیم. اگر به این حوزه ورود کنید، مشتریان و درآمد زیادی خواهید داشت. بنابراین فرصت را از دست ندهید و از همین امروز صلاحیت‌های لازم را کسب کنید.

پروژه‌هایی که در ترجمیک ثبت می‌شوند، در زمینه‌های مختلف از جمله غذا و آشپزی هستند. برای گرفتن این پروژه‌ها رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «از تولید محتوا درباره غذا تا کسب درآمد!»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.