تولید محتوا در حوزه سلامتی و تندرستی

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر وارد حوزه سلامت شویم؟

در این مطلب از سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک با یکی از حوزه‌های پردرآمد تولید محتوا یعنی حوزه سلامت آشنا می‌شویم. همچنین راه‌های ورود به این حوزه و چگونگی کسب درآمد از آن را نیز خواهیم آموخت.

در دنیای امروز بسیاری از مردم سراسر جهان، به فکر حفظ، افزایش و بهبود سلامت جسمی و روانی خود هستند. از این رو تولید محتوا در این زمینه، مورد استقبال افراد زیادی قرار خواهد گرفت و درآمد خوبی خواهد داشت‌.

علاوه‌بر‌این تولید محتوا در زمینه سلامت، هم برای نویسنده و هم برای مخاطبان، یک معامله دو سر سود خواهد بود. چراکه مطالعه و گردآوری مطالب پیرامون تغذیه سالم و تناسب اندام و… روی زندگی همه افراد تاثیرگذار خواهد بود و کیفیت آن را ارتقا می‌دهد.

اگر شما هم به عنوان یک فریلنسر به فکر فعالیت در حوزه سلامت هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس تا انتها با سایت ترجمه ترجمیک همراه باشید.

مطالب مرتبط:

درباره ورزش بنویسید و کسب درآمد کنید!

اگر شما هم به تولید محتوای متنی در حوزه سلامتی و تندرستی نیاز دارید، همین امروز از خدمات سایت ترجمه ما استفاده کنید. این خدمات به صورت کاملا سئوشده و استاندارد ارائه می‌شود.

نگاهی به شاخه سلامت و تندرستی به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شاخه‌های تولید محتوا

نویسندگان فعال در حوزه سلامتی به گردآوری و تدوین مطالب مرتبط با جدیدترین و داغ‌ترین موضوعات این حوزه می‌پردازند. به بیان بهتر، قلم این نویسندگان هر چیزی از نکات تغذیه و آمادگی جسمانی گرفته تا سلامت روان و رویدادهای پزشکی را به رشته تحریر درمی‌آورد.

البته باید در نظر بگیرید که کار نویسندگان حوزه سلامت با نویسندگانی که به طور تخصصی درباره مطالب پزشکی تولید محتوا می‌کنند، متفاوت است. این نویسندگان اغلب پزشک متخصص، داروساز و پرستار هستند و قشر متخصص را مورد هدف قرار می‌دهند. این در حالی است که نویسندگان سلامتی و تندرستی، لزوما متخصص نيستند و برای مخاطبان عام می‌نویسند.

نوشتن در حوزه سلامتی و تندرستی می‌تواند در قالب‌های متفاوتی انجام شود. در ادامه رایج‌ترینِ این قالب‌ها را معرفی می‌کنیم.

قالب‌های رایج تولید محتوا

پست‌ها و مقالات وبلاگی

به سلامت جسم و روان خود اهمیت می‌دهید؟ اهل گشت و گذار در وبلاگ‌های مرتبط هستید؟ پس حتما بارها به مقالات و پست‌های وبلاگی که در این‌باره نوشته شده‌اند برخورد کرده‌اید. حال این مقالات می‌توانند درباره راهکارهای افزایش انگیزه مردان برای ورزش کردن یا گزینه‌های سالم‌خوری در رستوران‌ها باشند.

محتوای شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و اینستاگرام، مخاطبان خود را مدیون تولید محتوا درباره سلامتی هستند.

کتاب‌های الکترونیکی

این روزها کتاب‌های الکترونیکی مخاطبان زیادی دارند. این کتاب‌ها موضوعات مختلفی مثل طرز تهیه غذاهای سالم و رژیمی، تناسب اندام و سلامت روانی را پوشش می‌دهند.

مسئولیت‌ها و وظایف نویسندگان حوزه سلامت و تندرستی

همانطورکه احتمالا تا اینجا متوجه شدید، نویسندگان فریلنسر حوزه سلامت و تندرستی با دامنه گسترده‌ای از موضوعات شامل ورزش، مراقبت‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری‌ها، بهداشت خواب و سلامت عمومی سر و کار دارند. این نویسندگان با تولید محتوا در این زمینه‌ها اطلاعات مفید، کاربردی و جدید را در اختیار عموم افراد قرار می‌دهند.

روشن است که این اطلاعات تنها در صورتی برای همه مخاطبان قابل استفاده‌ خواهند بود که با زبانی ساده، قابل‌فهم و عاری از اصطلاحات تخصصی و پیچیده نوشته شوند. به عنوان مثال یک نویسنده حرفه‌ای باید بتواند با زبانی ساده یک راهنمای جامع مدیتیشن برای مبتدیان بنویسد. طوری که همه مخاطبان بتوانند آن را مرحله به مرحله در زندگی خود اجرا کنند.

با این حال اگر بخواهیم مسئولیت‌ها و وظایف روزمره یک نویسنده فعال در حوزه سلامت و تندرستی را لیست کنیم، به موارد زیر می‌رسیم.

وظایف نویسنده حوزه سلامت و تندرستی
  • تحقیق و پژوهش و به روزرسانی اطلاعات درباره آخرین ترندهای حوزه سلامتی
  • نگارش و بازخوانی محتواهای مرتبط
  • مصاحبه با افراد متخصص و کارشناسان حوزه سلامت برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح
  • اعتبارسنجی اطلاعات به‌دست‌آمده و محتواهای نگارش‌شده با منابع علمی و معتبر
  • اعمال چک‌لیست سئوی محتوایی مثل استفاده از کلمات کلیدی و تطابق محتوا با هدف جست‌وجوی کاربران

مطالب مرتبط:

از تولید محتوا درباره غذا تا کسب درآمد!

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر وارد حوزه سلامت و تندرستی شویم؟

پیش از پرداختن به راه و روش ورود به این زیرشاخه تولید محتوا، باید به سوالی که احتمالا تا اینجا برایتان پیش آمده پاسخ دهیم: آیا می‌توان بدون تحصیلات مرتبط در زمینه سلامت وارد این حوزه از نویسندگی شد؟ پاسخ کوتاه به این سوال بله است اما “اما و اگرهای زیادی” پشت این پاسخ کوتاه وجود دارد!

ما در ترجمیک افرادی که در رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند را در اولويت ارجاع سفارش‌های تولید محتوای حوزه سلامت و تندرستی قرار می‌دهیم. با این حال افرادی که اهل مطالعه و پژوهش هستند نیز شانس پذیرش این سفارش‌ها را خواهند داشت. این موضوع نیز معمولا از رزومه افراد یا حداقل از نخستین پروژه‌هایی که انجام می‌دهند کاملا مشهود است‌.

با این حال صرف نظر از تحصیلات دانشگاهی‌تان، برای ورود به زیرشاخه سلامتی و تندرستی باید از مسیر زیر عبور کنید.

مرحله اول: یک پورتفولیو قوی بسازید

پورتفولیو، مجموعه‌ای آنلاین از نمونه‌کارهای شماست که مهارت و تخصص شما را به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد. برای ساخت پورتفولیو نیز نیاز به دانش و ابزار خاصی نخواهید داشت. کافیست بهترین پروژه‌هایتان را گلچین کنید و در صورت لزوم، دستی هم به سر و گوش‌شان بکشید.

با این حال اگر هنوز به طور جدی کار نکرده‌اید و نمونه کار خاصی ندارید، می‌توانید چند پروژه داوطلبان انجام دهید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

مرحله دوم: دانش و اطلاعات‌تان را بالا ببرید

اگر می‌خواهید به عنوان یک نويسنده حرفه‌ای و متخصص شناخته شوید و برای خودتان تبدیل به یک برند شوید، باید درک‌تان را از موضوعات مرتبط با سلامت و تندرستی بالا ببرید. برای این کار، معتبرترین نشریات مرتبط با سلامتی و کانال متخصصان این حوزه را در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و سعی کنید همیشه به‌روز بمانید.

مرحله سوم: با سایر فریلنسرهای فعال در این زمینه در ارتباط باشید

شبکه‌سازی و ارتباط با سایر نویسندگان حوزه سلامت و متخصصان این صنعت می‌تواند درهای زیادی را به روی فرصت‌های شغلی جدید باز کند. علاوه بر این، نویسندگان همکار حوزه سلامت می‌توانند توصیه‌های ارزشمندی را درباره پیدا کردن کارفرمایان جدید در اختیار شما قرار دهند.

برای برقراری ارتباط و شبکه‌سازی، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به گروه‌های نویسندگان حوزه سلامت بپیوندید، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید و در انجمن‌های آنلاین مرتبط عضو شوید.

مرحله چهارم: دنبال کار بروید

بعد از پشت سر گذاشتن سه مرحله قبلی، نوبت به مرحله اصلی یعنی گشتن دنبال کار می‌گردد. در این مرحله باید سری به سایت‌های کاریابی مثل جابینجا و جاب‌ویژن بزنید و رزومه و پورتفولیو خود را برای کارفرمایانی که به این نوع خدمات تولید محتوا نیاز دارند بفرستید. همچنین می‌توانید در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نیز آگهی بدهید و شغل موردنظرتان را پیدا کنید.

مرحله پنجم: همگام با به‌روزرسانی‌های جدید گوگل پیش بروید

فراموش نکنید که فقط نویسنده خوبی بودن کافی نیست. در واقع برای فعالیت در حیطه تولید محتوای آنلاین، باید با اصول سئوی محتوایی نیز آشنا باشید. البته نیازی نیست که در حد یک متخصص سئو، به این اصول مسلط باشید. همین که بتوانید متنی بنویسید که به صفحه اول گوگل برود کافیست!

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از پرمخاطبان‌ترین حوزه‌های تولید محتوای متنی آشنا شدیم و دیدیم که اگر مشتاق و مستعد باشیم، ورود به این حوزه کار سختی نیست. آیا شما هم یکی از نویسندگان فریلنسر حوزه سلامت و تندرستی یا سایر حوزه‌ها هستید؟ در کامنت‌ها از تجربیات و خاطرات‌تان با ما بگویید!

اگر به فعالیت در حیطه تولید محتوای متنی علاقه‌مند هستید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید. در ترجمیک امکان کار در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.