وبلاگ‌های آموزش زبان فرانسوی

بهترین وبلاگ‌های آموزش زبان فرانسوی

در این مطلب از سایت خدمات ترجمه فرانسوی ترجمیک، به معرفی ۱۰ مورد از بهترین وبلاگ‌های آموزش زبان فرانسوی می‌پردازیم. ما این وبلاگ‌ها را در دو دسته‌ی بهترین وبلاگ‌های یادگیری فرانسوی و بهترین وبلاگ‌های فرانسوی طبقه‌بندی کرده‌ایم.

در دنیای امروز صدها کانال یوتیوب، ویدیوی تیک‌تاک، وب‌سایت رایگان و اپلیکیشن‌ آموزش زبان فرانسوی وجود دارد. این امکانات آموزشی متنوع، هیچ عذر و بهانه‌ای برای افرادی که هنوز این زبان شیرین را یاد نگرفته‌اند، باقی نمی‌گذارند. با این حال این حجم از تنوع، انتخاب منبعی مناسب را برای زبان‌آموزان به چالشی بزرگ تبدیل کرده است.

ازاین‌رو، در این مطلب سعی کردیم تا یکی از منابع رایگان آموزش فرانسوی یعنی وب‌سایت‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم. برای آشنایی با بهترین‌ها و کاربردی‌ترینِ‌ها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

آموزش صفر تا صد رنگ‌ها به زبان فرانسوی

اگر در زبان فرانسوی به ترجمه مقاله یا تولید محتوا نیاز دارید، روی کمک سایت ترجمه تخصصی ما حساب کنید. تنها یک کلیک تا استفاده از خدمات باکیفیت ما فاصله دارید.

۶ بهترین وبلاگ یادگیری زبان فرانسوی

وقتی نوبت به یادگیری زبان فرانسوی با وبلاگ‌ می‌رسد، با دو دسته وبلاگ مختلف روبه‌رو هستیم. وبلاگ‌هایی که به آموزش زبان فرانسوی می‌پردازند و وبلاگ‌هایی که به فرانسوی نوشته شده‌اند. روشن است که دسته اول روی نکات زبان فرانسوی، دستور زبان فرانسوی، واژگان پرکاربرد این زبان و راه و روش تقویت مکالمه فرانسوی تمرکز دارند. این دسته از وب‌سایت‌ها معمولا به انگلیسی یا زبانی به غیر از فرانسوی نوشته شده‌اند و برای زبان‌آموزان همه سطوح مناسب هستند. در این بخش با ۶ مورد از بهترین وبلاگ‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، آشنا خواهیم شد.

وبلاگ storylearning French

فرقی ندارد که در چه مرحله‌ای از یادگیری زبان فرانسوی قرار داشته باشید و زبان‌آموزی مبتدی باشید یا حرفه‌ای. در هر صورت این وبلاگ برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. علاوه بر این، storylearning French از دستور زبان گرفته تا واژگان فرانسوی، از آموزش هیچ چیزی فروگذار نمی‌کند و حتی درباره فرهنگ فرانسوی نیز نکات ارزشمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این اوصاف هم برای شروع یادگیری فرانسوی و هم برای ارتقای سطح خود، می‌توانید روی این وبلاگ حساب کنید.

وبلاگ fluentU

FluentU نیز برای زبان‌آموزان همه سطوح مناسب است و یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش زبان بر مبنای ویدیوهای آموزشی به حساب می‌آید. کافیست سری به این وبلاگ بزنید تا با مجموعه‌ای کامل از مطالب آموزشی جذاب و کاربردی درباره کلمات فرانسوی، مکالمه محاوره‌ای و رسمی، نوشتن ایمیل و … روبه‌رو شوید.

وبلاگ French Today

به دنبال دوره‌های آموزش زبان فرانسوی، کتاب‌های صوتی و سایر ابزارهای کمک آموزشی مربوط به این زبان هستید؟ پس همین حالا وارد سایت French Today شوید. البته وبلاگ این سایت نیز گنجینه آموزشی ارزنده و مفیدی است که ارزش بازدید را دارد. نویسندگان این وبلاگ، پست‌های جالبی درباره فرهنگ فرانسوی به اشتراک می‌گذارند. مثلا درباره روز اول آپریل، سنت‌های عید پاک و… تولید محتوای متنی می‌کنند. اما قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که با مطالعه مطالب این وبلاگ، یاد می‌گیرید که چطور در چنین موقعیت‌هایی به فرانسوی صحبت کنید.

افزون بر این، در این سایت محتواهای صوتی مفیدی را نیز خواهید یافت که مهارت شنیداری و تلفظ شما را بهبود می‌دهند.

معرفی وبلاگ French today

وبلاگ French with Agnes

French with Agnes یکی دیگر از وبلاگ‌های مفید فرانسوی است و توجه زبان‌آموزان همه سطوح را به خود جلب کرده است. اما چرا؟ این وبلاگ‌، در کنار پست‌هایی که به نکات یادگیری فرانسوی و موضوعات فرهنگی مثل روز پنکیک در فرانسه می‌پردازند، روی موضوعات پیچیده‌تری مثل گرامر و واژگان مشابه نیز تمرکز می‌کند. پست‌هایی که تفاوت بین و bon و bien را بررسی می‌کنند، مثال‌هایی برای اثبات این ادعا هستند.

با این تفاصیل اگر سوالات زیادی درباره گرامر و واژگان فرانسوی ذهن‌تان را مشغول کرده و به دنبال جواب‌های ساده و قابل‌درک می‌گردید، این وبلاگ را از دست ندهید.

وبلاگ Oui, Cest Ça

وبلاگی بی‌نظیر است و نکات و مطالبی را در اختیارتان قرار می‌دهد که هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد! مثلا یکی از پست‌های جالب‌توجه این وبلاگ، فحش دادن به زبان فرانسوی است! قطعا چنین آموزشی را در کتب درسی خود نخواهید دید. به طور کلی Oui, Cest Ça را می‌توان وبلاگی خلاقانه، سرگرم‌کننده و مفید ارزیابی کرد که برای زبان‌آموزان همه سطوح، مفید و کاربردی است.

وبلاگ French Together

سایت French Together نیز تفاوتی بین زبان‌آموزان سطوح مختلف قائل نمی‌شود و برای همه آن‌ها مفید است. با این وجود توجه کنید که تنها کاربران پولی این سایت، مجاز به استفاده از محتواهای آموزشی آن خواهند بود. البته افرادی که تمایلی به خرید اشتراک ندارند نیز می‌توانند از پست‌های وبلاگ French Together بهره‌مند شوند. این پست‌ها به واژگان فرانسوی، نکات گرامری و فرهنگ فرانسه می‌پردازند و دائما به‌روزرسانی می‌شوند.

۴ بهترین وبلاگ فرانسوی برای تقویت مهارت خواندن

در این بخش، نوبت به معرفی وبلاگ‌های فرانسوی‌زبان می‌رسد. این وبلاگ‌ها معمولا مخاطبان نیتیو را مخاطب قرار می‌دهند. این در حالی است که دو مورد ابتدایی لیست ما، برای زبان‌آموزان نوشته شده‌اند. با مطالعه این وبلاگ‌ها، انگار در محیط قرار گرفته‌اید و در زبان فرانسوی غوطه‌ور می‌شوید، واژگان و نکات گرامری را مرور می‌کنید و در عین حال از خواندن مطالب ارزشمند لذت می‌برید.

با کمی گشت و گذار در گوگل، خواهید دید که تعداد بی‌شماری وبلاگ فرانسه‌زبان وجود دارد اما ۴ وبلاگی که ما معرفی می‌کنیم، همگی با زبان ساده و قابل‌فهم نوشته شده‌اند و به موضوعات جذابی می‌پردازند.

وبلاگ Français Avec Nelly

این وبلاگ نیز درست مانند وبلاگ‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، به ارائه محتوای آموزشی به زبان‌آموزان می‌پردازد. اما چرا آن را در این دسته قرار دادیم؟ پست‌های آموزشی این وبلاگ که روی دایره لغت، گرامر و نکات یادگیری فرانسوی تمرکز دارند، همگی به زبان فرانسوی نوشته شده‌اند. بنابراین می‌توانید به طور همزمان، مهارت خواندن خود را نیز تقویت کنید.

از این گذشته، از آن جایی که این وبلاگ برای زبان‌آموزان و نه افراد نیتیو نوشته شده است، می‌تواند در سطوح ابتدایی تا پیشرفته کاربرد داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال محتوای فرانسوی معتبر و نه چندان پیچیده هستید، را از دست ندهید.

وبلاگ Bien-Dire

Bien-Dire پست‌های کاربردی برای تقویت مهارت خواندن ارائه می‌کند و از این نظر، وبلاگی عالی برای زبان‌آموزان است. این پست‌ها به موضوعات متنوعی از فرهنگ، تاریخ و کشاورزی گرفته تا بازی‌های المپیک می‌‌پردارند و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. نکته جالب اینجاست که هر یک از پست‌های وبلاگ Bien-Dire برای سطح زبانی خاصی نوشته‌‌ شده‌اند. مثلا برخی برای سطح B2 و برخی برای سطح C2 مناسب هستند. بنابراین می‌توانید به‌راحتی به مطالب مناسب سطح‌تان دست پیدا کنید.

ارائه لیستی از لغات جدید و مهم هر پست وبلاگی‌، یکی دیگر ویژگی‌های جذاب Bien-Dire است که فرایند یادگیری شما را تکمیل می‌کند.

معرفی وبلاگ bien-dire

وبلاگ Cuisine-Moi Un Mouton

Cuisine-Moi Un Mouton یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های فرانسوی‌هاست و به طیف گسترده‌ای از موضوعات سبک زندگی می‌پردازد. به عنوان مثال می‌توانید در این وبلاگ مطالب کاربردی و مفیدی را درباره کاهش وزن، توسعه فردی، روابط زناشویی و… مطالعه کنید. با این حال فراموش نکنید که Cuisine-Moi Un Mouton به طور خاص برای فرانسه‌زبان‌ها نوشته شده و از این نظر ممکن است برای زبان‌آموزان کمی سخت باشد. اما زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته که به موضوعات حیطه سبک زندگی علاقه دارند، از این وبلاگ استقبال خواهند کرد.

وبلاگ Turbigo Gourmandises

حتما می‌دانید که کشور فرانسه به غذاهای لذیذش معروف است. پس اگر به غذاهای این کشور علاقه دارید و به دنبال دستور پخت آن‌ها هستید، حتما از وبلاگ Turbigo Gourmandises بازدید کنید. چراکه این وبلاگ یک گنجینه واقعی از دستور پخت غذاهای فرانسوی است.

زبان ساده، روان و قابل فهم یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این وبلاگ است. به عبارت دیگر، این وبلاگ برای فرانسوی‌های بومی نوشته شده ولی برای زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته هم مناسب است.

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از منابع رایگان و مفید برای یادگیری زبان فرانسوی آشنا شدیم. حتما همین امروز به این وبلاگ‌ها سر بزنید و با بررسی ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها تصمیم بگیرید که کدام برای شما مناسب‌تر و کاربردی‌تر است.

اگر به فکر مراجعه به صفحه استخدام مترجم و پیوستن به خانواده بزرگ مترجمان ما هستید، حتما به بررسی هزینه ترجمه هم علاقه دارید. بنابراین همین حالا روی لینک‌های رنگی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.