چگونه به ساده‌ترین حالت ممکن فایل‌های اکسل را به پی‌دی‌اف تبدیل کنیم؟

راهنمای تصویری تبدیل فایل‌های اکسل به pdf

تصور کنید که نتایج پرسش‌نامه‌های خود را برای تکمیل پایان‌نامه در یک فایل اکسل جمع‌آوری کرده‌اید. اکنون می‌خواهید که آن را برای استاد راهنمای خود بفرستید تا نظر او را در این‌باره جویا شوید. اما می‌خواهید مطمئن باشید که هنگام ارسال فایل و باز کردن آن در سیستمی دیگر، تنظیمات آن به هم نمی‌ریزد. در این مواقع، چه می‌کنید؟ شاید یکی از راه‌های مطمئن در چنین شرایطی تبدیل فایل‌های اکسل به پی دی اف باشد.

Pdf یکی از فرمت‌های پرکاربردی است که برای داده‌های متنی به کار می‌رود. نکته مثبت این فرمت این است که شیوه نمایش اطلاعات در هر دستگاهی چه رایانه و لپ‌تاپ و چه تلفن همراه و تبلت یکسان است. بنابراین مثلا اگر فونت فایل شما در سیستم موردنظر نصب نباشد، در این فرمت، حروف و کلمات به هم نمی‌ریزند.

برای آشنایی با راهنمای تصویری و گام به گام تبدیل فایل‌های اکسل به pdf در ادامه این مقاله سایت ترجمه ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه یک فایل اکسل را پرینت بگیریم؟

چگونه فایل‌های اکسل را به پی دی اف تبدیل کنیم؟

ابتدا فایل اکسل خود را باز کنید. پس از منوی بالا، گزینه file را پیدا کنید و بر آن کلیک کنید.

از منوی بالا، گزینه file را پیدا کنید

سپس از منوی سمت چپ، بر گزینه save as کلیک کنید.

بر گزینه save as کلیک کنید.
بر گزینه save as کلیک کنید.

ابتدا در قسمت other location، درایو و پوشه‌ای را که می‌خواهید پی‌دی‌اف مورد نظر آن‌جا ذخیره شود، انتخاب کنید.

درایو و پوشه‌ای را که می‌خواهید پی‌دی‌اف مورد نظر آن‌جا ذخیره شود، انتخاب کنید.

پس از این‌که پوشه موردنظر را انتخاب کردید، اکنون یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود. بر پایین پنجره و بر قسمت save as type کلیک کنید و فرمت pdf را انتخاب کنید. سپس بر گزینه save کلیک کنید.

 بر قسمت save as type کلیک کنید و فرمت pdf را انتخاب کنید.
بر قسمت save as type کلیک کنید و فرمت pdf را انتخاب کنید.

آیا می‌توان دوباره فایل‌های پی‌ دی اف را به اکسل تبدیل کرد؟

بله، این امر نیز تا حدودی امکان‌پذیر است. اگر اطلاعاتی که داخل pdf شما وجود دارد، انگلیسی است، می‌توانید از سایت‌های آنلاین استفاده کنید. از جمله سایت‌هایی که امکان تبدیل پی‌دی‌اف به اکسل را فراهم کرده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر هم داخل فایل pdf موردنظر اطلاعات فارسی وجود دارد، بهترین راه این است که ابتدا آن را به فایل ورد تبدیل کنید. پس از آن، نوبت به تبدیل فایل ورد به فایل اکسل می‌رسد.

مطالب مرتبط:

۶ سایت رایگان برای تبدیل PDF به Word

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای تبدیل فایل‌های اکسل به پی دی اف پرداختیم. توجه داشته باشید که فرمت pdf نسبت به سایر فرمت‌ها از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است. بنابراین بهتر است که قبل از تبدیل فایل اکسل خود به پی‌ دی اف، ابتدا یک نسخه از آن را با فرمت XLS ذخیره کنید. در این صورت بعدا اگر خواستید که تغییراتی در آن ایجاد کنید، نیازی به مراحل پیچیده و زمان‌بر ندارید.

از ترجمه مقاله و ترجمه کتاب گرفته تا ویرایش نیتیو مقاله و تنظیم فرمت مقاله، همه را با خیالی آسوده به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید. برای مشاهده تعرفه خدمات و محاسبه آنلاین هزینه سفارش خود هم کافی است که به صفحه هزینه ترجمه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.