تولید محتوا حوزه مالی

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر وارد حوزه مالی شویم؟

در این آموزش از سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، با یکی از پرطرفدارترین پردرآمدترین حوزه‌های فعالیت فریلنسرها، یعنی حوزه مالی آشنا می‌شویم. همچنین چگونگی ورود به این حوزه و مسئولیت‌ها و وظایف یک نویسنده امور مالی را نیز بررسی می‌کنیم.

مسائلی مانند سرمایه‌گذاری، پس‌انداز، افزایش سرمایه و مبادلات مالی، از ابتدای تاریخ وجود داشته‌اند و با گذر زمان شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند. از سوی دیگر این دسته از مسائل، پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌های زیادی دارند. همین امر، وجود متخصصان امور مالی در جامعه را به یک نیاز اساسی تبدیل کرده است.

این متخصصان که معمولا در رشته‌های مختلفی مثل حسابداری، مدیریت مالی، اقتصاد و… تحصیل کرده‌اند، راه‌های گوناگونی برای آگاه‌سازی جامعه و انجام رسالت خود دارند. تولید محتوا یکی از بهترینِ این راه‌هاست و می‌تواند به صورت‌های مختلفی از جمله تولید محتوای متنی، سمعی و بصری انجام شود.

با توجه به افزایش روزافزون کاربرد و محبوبیت محتوای متنی، ما نیز این نوع محتوا را به عنوان موضوع بحث امروز انتخاب کرده‌ایم. شما هم کارشناس محتوا هستید و دوست دارید درباره امور مالی تولید محتوا کنید؟ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر در حوزه حقوقی فعالیت کنیم؟

اگر به عرضه محصولات یا خدمات مالی مختلف می‌پردازید و سایت دارید، حتما به تولید محتوای متنی سئوشده نیز نیاز دارید. ما در ترجمیک با همکاری بهترین نویسندگان مالی این کار را برای شما انجام می‌دهیم.

نگاهی به موقعیت شغلی نویسنده محتوا در حوزه مالی

به طور کلی، این موقعیت شغلی به تولید محتوای آموزشی درباره جنبه‌های مختلف امور مالی می‌پردازد. علاوه بر این، محتوای تولیدشده در این حوزه کاملا تخصصی و چیزی ورای انتقال مفاهیم و اعداد و ارقام است. در واقع یک نویسنده امور مالی، از مهارت نویسندگی و تخصص خود استفاده می‌کند و موضوعات پیچیده مالی را به گونه‌ای ساده، دقیق و قابل‌فهم به خواننده منتقل می‌کند.

حال این مسائل می‌تواند هر چیزی باشد؛ از امور مالی ساده مثل پس‌انداز گرفته تا آخرین ترندهای بازار سهام. مخاطبان محتواهای مالی نیز طیف گسترده‌ای دارند و از سرمایه‌گذاران تا مردم عادی را شامل می‌شوند.

انواع محتواهایی که پیرامون امور مالی نوشته می‌شوند

محتواهایی که در زمینه امور مالی نوشته می‌شوند، اشکال مختلفی دارند. هر یک از این محتواها در اکوسیستم مالی، هدف منحصربه‌فردی را دنبال می‌کنند. از جمله این محتواها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پست‌ها و مقالات وبلاگی

این مقالات پیرامون موضوعات مختلفی نوشته می‌شوند و به مطالب متنوعی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و مشاوره بودجه گرفته تا بررسی ترندهای جدید بازارهای مالی می‌پردازند. هدف اصلی این نوع محتوا آگاه‌سازی مخاطبان است. در واقع پست‌ها و مقالات وبلاگی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پست‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا درباره امور مالی خود را به بهترین شکل، مدیریت کنند.

گزارش‌ها و مقالات سفید

این دسته از محتواها، به بررسی جزئیات محصولات مالی می‌پردازند، درباره بازارهای مالی تحقیق می‌کنند، این بازارها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، وضعیت اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند و به طور کلی راهنمای جامع و معتبری ارائه می‌دهند و از این طریق به تصمیم‌گیری‌های افراد سهولت می‌بخشند.

فریلنسری در حوزه مالی

محتوای تبلیغاتی و بازاریابی

محصولات و خدمات مالی نیز مانند هر خدمت و محصول دیگری، به تبلیغات نیاز دارند. نویسندگان حوزه مالی با تولید این دسته از محتواها، مزایای محصول یا خدمت مالی خاصی را معرفی می‌کنند و مشتریان را به خرید ترغیب می‌کنند.

گزارش‌های اخبار مالی

گزارش‌های اخبار مالی، همان‌طورکه از اسم‌شان پیداست، اخبار جدید بازار سهام و تغییر و تحول شاخص‌ها را به‌روزرسانی می‌کند و به خوانندگان را در جریان آخرین تحولات دنیای مالی قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط:

درباره تکنولوژی بنویسید و پول دربیاورید!

شرح وظایف و مسئولیت‌های نویسندگان حوزه مالی

تا اینجا دیدیم که نویسندگان فریلنسر حوزه مالی، به جنبه‌های مختلفی از دنیای گسترده مالی می‌پردازند و اطلاعات پیچیده‌ی این دنیا را برای انواع مخاطبان، ساده‌سازی و قابل‌فهم می‌کنند. علاوه بر این گفتیم که محتواهای تولیدشده توسط این نویسندگان، بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق بازارهای مالی و داده‌های اقتصادی است.

با این حال می‌توان موارد زیر را به عنوان لیستی دقیق‌تر از وظایف و مسئولیت‌های نویسندگان مالی ارائه کرد.

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی

در دنیای امروز گزینه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و بازارهای مالی دائما در حال تغییر هستند. از این رو یکی از مهم‌ترین وظایف نویسندگان امور مالی، تجزیه و تحلیل این موارد است.

برنامه‌ریزی و مشاوره مالی

مشاوره درباره بودجه‌بندی، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و آماده شدن برای بازنشستگی در قالب نکاتی قابل فهم و کاربردی نیز می‌تواند جزء وظایف نویسندگان باشد.

بررسی خدمات و محصولات مالی

در جوامع امروزی، خدمات و محصولات مالی تنوع زیادی دارند. حال این وظیفه نویسنده مالی است که این خدمات و محصولات را با هم مقایسه کنید و مزایا و معایب هر یک را در اختیار کاربران قرار دهد. در واقع نویسندگان از این راه، تصمیم‌گیری‌های مالی را تسریع و تسهیل می‌کنند.

پوشش‌دهی ترندهای روز و اخبار اقتصادی

مخاطبان مطالب مالی انتظار دارند که دائما در جریان جدیدترین اخبار قرار بگیرند. از این رو نویسندگان مالی باید رویدادهای اقتصادی مهم، تغییر سیاست‌های مالی و مواردی از این قبیل را دائما پوشش‌دهی کنند.

وظایف نویسنده فریلنسر حوزه مالی

آموزش مسائل مالی

امور مالی به اقتضای ماهیت خاص‌شان، مخاطبان گسترده‌ای دارند و بسیاری از مخاطبان مردم عادی و غیرمتخصص (در امور مالی) هستند. نویسندگان باید این دسته از مخاطبان را نیز در نظر بگیرند و با تولید محتواهای ساده و قابل فهم، مفاهیم پیچیده‌ی مالی را به آن‌ها آموزش دهند.

نکته: سبک و سیاق محتوای نهایی، بستگی زیادی به محل انتشار آن دارد. به عنوان مثال محتواهایی که روی وبلاگ‌های شخصی منتشر می‌شوند، قطعا با آزادی عمل بیشتری نوشته می‌شوند. در نقطه مقابل، انتشار محتوا در رسانه‌های خبری، نویسنده را ملزم به استفاده از سبک رسمی‌ می‌کند. با این حال صرف از نظر محل انتشار، همه محتواهای مالی هدف یکسانی را دنبال می‌کند و آن آگاهی‌بخشی به خواننده است.

مطالب مرتبط:

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر وارد حوزه سلامت شویم؟

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر در حوزه مالی فعالیت کنیم؟

اگر می‌خواهید به یک نویسنده مالی خوب تبدیل شوید، باید از بازارهای اقتصادی درک خوبی داشته باشید و راه و روش انتقال مفاهیم پیچیده به شیوه‌ای جذاب و قابل فهم را بدانید. همچنین باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید: فرقی ندارد که مخاطب شما در چه سطحی است و به چه اطلاعاتی نیاز دارد. در هر صورت شما باید به رسالت اصلی خود یعنی اطلاع‌رسانی و درگیر کردن مخاطب پایبند باشید.

موارد زیر نیز، به عنوان چک‌لیست ورود به حوزه مالی تولید محتوا، ارزش بررسی را دارند.

اطلاعات‌تان را بالا ببرید

برای این که از تولید محتوا درباره مسائل مالی پول دربیاورید، نیاز نیست حتما متخصص باشید ولی حتما باید درک خوبی از اصول اساسی این حوزه داشته باشید.

راه‌های زیادی برای بالا بردن اطلاعات و درک شما نسبت به مسائل مالی وجود دارد. مثلا می‌توانید در دوره‌های مالی، اقتصاد و حسابداری معتبر شرکت کنید یا اخبار مالی را به طور منظم پیگیری کنید.

مهارت‌های نویسندگی خود را تقویت کنید

نویسندگانی که در حوزه مسائل مالی فعالیت می‌کنند، باید مهارت نوشتاری فوق‌العاده‌ای داشته باشند. چراکه قرار است اطلاعات و مفاهیم پیچیده و سنگینی را به مخاطبان خود منتقل کنند.

خوشبختانه راه‌های ساده و متنوعی برای تمرین نویسندگی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید یک وبلاگ شخصی ایجاد کنید و به انتشار پست‌های آموزشی بپردازید. شاید در اولین روزهایی که نویسندگی را شروع کردید، کمی به مشکل بخورید و نتوانید محتوایی ایده‌آل بنویسید. ولی مطمئن باشید که به‌زودی دست‌تان راه می‌افتد و خواناتر، روان‌تر و جذاب‌تر می‌نویسید.

دوره‌های نویسندگی زیادی هم هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و حتی مدرک بگیرید. با این حال، اگر امکان شرکت در چنین دوره‌هایی را ندارید، راه ساده‌تری هم هست: از شخص دیگری بخواهید نوشته‌هایتان را بخواند و نظرش را بگوید. به این ترتیب می‌توانید نقاط مثبت و منفی کارتان را شناسایی و اصلاح کنید.

پروتفولیو بسازید

یک پروتفولیو جذاب و تاثیرگذار، می‌تواند بلیط برنده شما باشد و توانایی و مهارت‌تان را به مشتریان اثبات کند. در واقع پورتفلیو، مشتری را با قلم شما آشنا می‌کند و به او نشان می‌دهد که تخصص و مهارت کافی برای نوشتن محتواهای تخصصی را دارید.

ساخت پورتفولیو برای نویسندگان فریلنسر

احتمالا الان به این فکر می‌کنید که نویسنده‌ای تازه‌کار هستید و هنوز پورتفولیو یا نمونه کار ندارید. با این حال جای نگرانی نیست. چراکه می‌توانید با نوشتن محتواهای تمرینی و انتشار آن‌ها در یک وبلاگ مهمان، کم کن نمونه کارهای خود را گسترش دهید. همچنین می‌توانید به عنوان نویسنده داوطلب، برای یک وبلاگ مالی پست بنویسید و در لیست نمونه کارهای خود قرار دهید.

ارتباط‌تان را گسترش دهید

در آخرین و مهم‌ترین گام باید مشتری پیدا کنید. روشن است که برای ارتباط با مشتریان هدف، باید به‌نحوی در جلسات، مجامع و انجمن‌های آن‌ها حضور پیدا کنید و در معرض دیدشان قرار بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید با تبلیغ در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی موردعلاقه آن‌ها شروع کنید.

علاوه بر این باید راهی با سایر نویسندگان همکار نیز پیدا کنید. چراکه شما به عنوان یک فریلنسر در خانه و به‌تنهایی کار می‌کنید. حال اگر هیچ یک از همکاران‌تان را نشناسید، چگونه می‌خواهید پیشرفت کنید و به‌تدریج به عنوان یکی از نویسندگان ماهر در زمینه امور مالی شناخته شوید؟

نکته: ثبت نام در سایت‌هایی که به صورت دورکاری با نویسندگان فریلنسر همکاری می‌کنند، ایده خیلی خوبی است. این سایت‌ها سفارش‌های تولید محتوا را از مشتریان می‌گیرند و بین نویسندگان تقسیم می‌کنند. اگر نیروی خوبی باشید، قطعا بخش زیادی از سفارش‌های این سایت‌ها را می‌گیرید و رفته رفته مشتری ثابت پیدا می‌کنید.

ترجمیک یکی از این سایت‌هاست. برای همکاری با این سایت، کافیست رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

مطالب مرتبط:

یک لغت‌نامه جامع برای نویسندگان فریلنسر و کپی‌رایترها

سخن پایانی

فریلنسرهایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، می‌توانند در حوزه‌های تخصصی مختلف کار کنند و مطالب محتواهای متنوعی بنویسند. امور مالی، یکی از زمینه‌هاست که اتفاقا مشتریان زیاد و درآمد بالایی نیز دارد. اگر شما هم به این حیطه و ورود به آن علاقه‌مند هستید، حتما این مطلب را با دقت مطالعه کنید و اطلاعات‌تان را نسبت به امور مالی افزایش دهید.

دپارتمان تولید محتوای ترجمیک، اصول مشخصی برای قیمت‌گذاری خدمات خود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه قیمت‌گذاری این خدمات، به صفحه هزینه تولید محتوای متنی مراجعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.