دانشجویان از چه ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند استفاده کنند؟

۷+ هوش مصنوعی رایگان برای دانشجویان

این روزها کمتر فردی است که نام هوش مصنوعی را نشنیده باشد. در واقع هر جایی که می‌رویم، سخنی از هوش مصنوعی به میان می‌آید. هوش مصنوعی همه را تحت تاثیر قرار داده است. البته ماجرا به تحت تاثیر قرار دادن ختم نمی‌شود و همه سعی می‌کنند از این ابزارها با اهداف مختلفی چون صرفه‌جویی در زمان و هزینه، افزایش کیفیت نتیجه و … استفاده کنند. اگر دانشجویید، چرا شما از این ابزارها استفاده نکنید؟

امروزه ابزارهای مختلفی بر پایه هوش مصنوعی وجود دارد که به شما در کارهای مختلف کمک می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند به شما در خلاصه‌سازی متون کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارند که ایرادات نگارشی و ویرایشی را شناسایی می‌کنند. حتی شما می‌توانید با بعضی از ربات‌های هوش مصنوعی گفت و گو کنید.

البته توجه داشته باشید که در مزایا و ویژگی‌های هوش مصنوعی هم گاهی اغراق می‌شود. مثلا اگر تبلیغ یک هوش مصنوعی را دیدید که توانایی نوشتن مقاله را دارد، بهتر است که به آن به چشم یک ابزار کمکی نگاه کنید نه ابزاری که کل مقاله را برای شما بنویسد. هوش مصنوعی قرار نیست که جای شما ایفای نقش کند. بلکه قرار است که به شما در انجام بهتر امور کمک کند.

برای آشنایی با ۷+ ابزار هوش مصنوعی رایگان برای دانشجویان در ادامه این مقاله سایت ترجمه مقاله و ویرایش نیتیو ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۴+ ابزار برای ترجمه مقاله با هوش مصنوعی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان اشاره کرده‌ایم. توجه داشته باشید که بیشتر این ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان
بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

ChatGPT، یک هوش مصنوعی همه‌کاره

هنگامی که از هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، اولین ابزاری که به ذهن بسیاری می‌رسد، ChatGPT است. ChatGPT یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ارائه شده است. این ابزار هوش مصنوعی، این صنعت را متحول کرده و هوش مصنوعی را برای همه قابل دسترس کرده است. از ChatGPT می‌توان برای انجام تحقیق‌های ساده، مکالمه، تولید تصویر، حل مشکلات پیچیده و حتی کدنویسی استفاده کرد.

هرچه جزئیات ورودی متنی شما (پرامپت) بیشتر باشد، خروجی مرتبط‌تری هم توسط این هوش مصنوعی تولید می‌شود. به صورت کلی استفاده از این هوش مصنوعی رایگان است. با این‌حال محدودیتی برای تعداد کلماتی که در ساعت به شما تحویل می‌دهد، وجود دارد. هم‌چنین در هر ۴ ساعت فقط دو تصویر برای شما تولید می‌کند.

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی

Google Gemini، هوش مصنوعی برای تحقیق و سایر موارد

Google Gemini یک ربات گفت و گوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل طراحی شده است. بارد که بر روی ۱۳۷ میلیارد پارامتر آموزش دیده است، توانایی‌های باورنکردنی دارد. این ابزار از لحاظ کاربرد شبیه به ChatGPT است و به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی برای شما عمل می‌کند.

با توجه به این‌که Google Gemini به جدیدترین داده‌ها دسترسی دارد، می‌تواند محتوای قابل اعتمادی در مورد امور جاری و آخرین اخبار از وب را در اختیار شما بگذارد. این امر این ابزار را به گزینه‌ای ایده‌آل‌ برای کمک در فرایند تحقیق‌های دانشگاهی تبدیل می‌کند.

اگر دانشجو هستید، می‌توانید از Google Gemini برای تحقیق در مورد آخرین داده‌ها، کدنویسی، رفع اشکال کدها، خلاصه‌سازی صفحات وب و ... استفاده کنید.
اگر دانشجو هستید، می‌توانید از Google Gemini برای تحقیق در مورد آخرین داده‌ها، کدنویسی، رفع اشکال کدها، خلاصه‌سازی صفحات وب و … استفاده کنید.

اگر دانشجو هستید، می‌توانید از آن برای تحقیق در مورد آخرین داده‌ها، کدنویسی، رفع اشکال کدها، خلاصه‌سازی صفحات وب و … استفاده کنید.

گرامرلی، ابزاری برای بررسی دستور زبان و سرقت ادبی

احتمالا نام Grammarly برای شما هم آشنا است. گرامرلی دستیار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به دانشجویان برای اصلاح و بررسی متون انگلیسی خود کمک می‌کند. این ابزار خطاهای گرامری را بررسی می‌کند، بهبود سبک را پیشنهاد می‌کند و حتی لحن متن را تشخیص می‌دهد.

یکی دیگر از امکانات این ابزار، بررسی میزان سرقت ادبی یک متن است. البته این قابلیت گرامرلی بیشتر برای بررسی میزان مشابهت یک متن با سایر متون منتشرشده در وب کاربرد دارد. برای همانندیابی پایان‌نامه بهتر است که از سامانه همانندجوی ایرانداک استفاده کنید.

ChatPDF ، یک ابزار هوش مصنوعی برای خلاصه کردن PDF

ChatPDF یک ابزار هوش مصنوعی است که به طور خاص برای فایل‌های PDF طراحی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک سند PDF را در ChatPDF آپلود کنید. ممکن است که آن یک کتاب درسی، رمان، مقاله تحقیقاتی، مجله دانشگاهی یا هر چیز دیگری باشد.

ChatPDF فایل PDF را تجزیه و تحلیل می‌کند و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، در پنجره گفت و گو به سوالات شما پاسخ می‌دهد. دانشجویان با کمک این ابزار هوش مصنوعی می‌توانند به سرعت شک و تردیدهای خود را حل کنند، مفاهیم پیچیده را درک کنند و اطلاعات مهم را از طریق این ابزار دریافت کنند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار برای جمع‌آوری اطلاعات هنگام نگارش مرور ادبیات تحقیق است. تصور کنید که در مسیر نگارش و ترجمه مقاله خود قرار دارید و قصد تکمیل بخش مرور ادبیات را دارید. شما می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف مقالات را در این ابزار وارد کنید و درباره آن‌ها سوال بپرسید. این‌گونه می‌توانید که بهترین و مرتبط‌ترین مقالات را انتخاب کنید.

طرح رایگان ChatPDF به شما این امکان را می‌دهد که روزانه ۲ فایل PDF آپلود کنید و ۲۰ سوال در روز مطرح کنید. اگرچه فایل‌های PDF نباید بیشتر از ۱۲۰ صفحه باشند.

مطالب مرتبط:

۵+ هوش مصنوعی رایگان برای خلاصه کردن متون

Doctrina AI، یادگیری با هوش مصنوعی

Doctrina AI ابزاری است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به یادگیری و افزایش مهارت‌های دانشجویان کمک می‌کند. این ابزار نه تنها می‌تواند اطلاعات را برای یادگیری یک مبحث در اختیار شما قرار دهد، بلکه از شما امتحان هم می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مهم این ابزار هوش مصنوعی این است که زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

با وارد کردن موضوعات مورد بحث در Doctrina AI، یادداشت‌هایی را در مورد هر موضوعی که انتخاب می‌کنید، ایجاد می‌شود. هم‌چنین در ادامه کتاب‌هایی را برای مطالعه بهتر در مورد این موضوع توصیه می‌کند. هم‌چنین شما می‌توانید از آن بخواهید که از شما در آن زمینه آزمون بگیرید. یکی دیگر از ویژگی‌های این ابزار این است که امکان انتخاب سطح دشواری آزمون از آسان به متوسط یا سخت را دارید.

با کمک قابلیت‌های Doctrina AI یادگیری مباحث جدید بسیار آسان‌تر از گذشته می‌شود.

Doctrina AI نه تنها می‌تواند اطلاعات را برای یادگیری یک مبحث در اختیار شما قرار دهد، بلکه از شما امتحان هم می‌گیرد.
Doctrina AI نه تنها می‌تواند اطلاعات را برای یادگیری یک مبحث در اختیار شما قرار دهد، بلکه از شما امتحان هم می‌گیرد.

AskCodi، یک ابزار هوش مصنوعی برای کدنویسی و آموزش برنامه‌نویسی

کدنویسی گاهی اوقات بسیار دشوار خواهد بود و همیشه هم نمی‌توانید برای تمامی سوالاتی که برای شما ایجاد می‌شود، یک معلم پیدا کنید. این‌جا است که AskCodi به درد شما خواهد خورد. AskCodi یک دستیار کدنویسی مجهز به هوش مصنوعی است که برنامه‌نویسی و بهبود مهارت‌های مربوطه را برای شما ساده می‌کند.

می‌توانید از این ابزار هوش مصنوعی در فرایندهای مختلفی مانند کدنویسی، آزمایش، مستندسازی و … استفاده کنید. به طور کلی، اگر در زمینه کدنویسی مبتدی هستید، AskCodi ابزاری است که نتیجه بازی را به نفع شما بر می‌گرداند.

مطالب مرتبط:

۲۰+ سایت کاربردی برای دانشجویان مهندسی

Hocoos، طراحی سایت با هوش مصنوعی

آیا می‌خواهید که یک وب سایت برای وبلاگ‌نویسی یا پروژه دانشگاهی خود بسازید؟ Hocoos AI Website Builder می‌تواند به شما در راه‌اندازی آن در عرض چند دقیقه کمک کند! شما فقط باید به چند سوال در مورد وب‌سایت خود پاسخ دهید. این سوالات مواردی چون دسته وب‌سایت، خدمات، هدف، آدرس و … را در بر می‌گیرد.

Hocoos بر اساس اطلاعاتی که وارد می‌کنید، ۳ سبک وب‌سایت آزمایشی را برای شما ایجاد می‌کند. هنگامی که سبک، ترکیب فونت و پالت رنگی دلخواه خود را انتخاب کردید، در نهایت وب‌سایتی حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Microsoft Copilot Designer، تولید تصاویر با کمک هوش مصنوعی

اگر برای پروژه‌های خود به تصاویر منحصر به فرد و جذاب نیاز دارید، لازم نیست که به دنبال دستورالعمل‌های پیچیده باشید. شما فقط باید تصویر مورد نظر خود را به زبان طبیعی درMicrosoft Copilot Designer توصیف کنید. سپس این ابزار، شبکه‌ای از ۴ تصویر را ایجاد می‌کند که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید، به اشتراک بگذارید یا ویرایش کنید.

Consensus AI ، موتور جست و جوی علمی

Consensus AI یک موتور جست و جوی پیشرفته است که از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات از تحقیقات علمی استفاده می‌کند. با استفاده از این ابزار دیگر نیاز چندانی به استفاده از گوگل اسکالر ندارید. این ابزار برای کمک به کاربران در صرفه جویی در وقت و انرژی با ارائه اطلاعات دقیق و بی‌طرفانه از تحقیقات مشابه طراحی شده است. پایگاه داده این موتور جست و جوی هوش مصنوعی که شامل حدود ۲۰۰ میلیون مقاله است، به کاربران امکان می‌دهد تا جست و جوی مقالات را به طور موثری انجام دهند.

GitHub CoPilot، برنامه‌نویس همکار شما

در برنامه‌نویسی اصطلاحی وجود به نام pair programming وجود دارد. این واژه به تکنیکی اشاره دارد که در آن دو برنامه‌نویس در یک کامپیوتر با هم کار می‌کنند، یکی کد را می‌نویسد و دیگری هر خط را همانطور که نوشته شده است، مرور می‌کند. حال تصور کنید که یک AI را به عنوان شریک برنامه‌نویسی خود دارید که همیشه آماده کمک و راهنمایی شماست. این همان کاری است که GitHub CoPilot انجام می‌دهد.

GitHub CoPilot در واقع همکار برنامه‌نویسی شما خواهد بود. البته این هوش مصنوعی به صورت کلی رایگان نیست، با این‌حال شما می‌توانید برای امتحان آن از حالت ۳۰روزه رایگان آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

۱۰+ وب‌سایت مهم برای پژوهشگران و دانشجویان

Otter، هوش مصنوعی برای تبدیل صوت به متن

از این‌که دائما در کلاس‌های درس حواستان به جزوه‌نویسی باشد، خسته شده‌اید؟ Otter AI اینجاست تا شما را نجات دهد. این ابزار هوش مصنوعی محتواهای صوتی جلسات و کلاس‌های درس را به متن تبدیل می‌کند تا دیگر شما مجبور به یادداشت‌برداری نباشید.

البته متاسفانه این ابزار فعلا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. در واقع از این ابزار در جلسه‌هایی می‌توانید استفاده کنید که زبان آن‌ها انگلیسی (امریکن و بریتیش)، اسپانیایی و فرانسوی باشد. طرح رایگان آن امکان ۳۰۰ دقیقه رونویسی در ماه را برای شما فراهم می‌کند. هم‌چنین این ابزار به‌طور خودکار با Zoom، MS Teams وGoogle Meet ادغام می‌شود تا مکالمات جلسات برگزارشده در این ابزارها را رونویسی و خلاصه کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بیش از ۷ هوش مصنوعی کاربردی برای دانشجویان پرداختیم. توجه داشته باشید که هوش مصنوعی جایگزینی برای انسان‌ها نیست، بلکه همانند سایر ابزارها به افزایش سرعت، دقت و کیفیت کارها کمک می‌کند. بنابراین نباید از صفر تا صد کارهای دانشگاهی خود را به این ابزارها بسپارید.

شما تا به حال از هوش مصنوعی برای کارهای دانشگاهی خود استفاده کرده‌اید؟ کدام هوش مصنوعی و چه تجربه‌ای از استفاده از این هوش مصنوعی دارید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

بهترین کیفیت خدمات زبانی را با مناسب‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان از سایت ترجمه ترجمیک بخواهید. برای ثبت سفارش ترجمه فوری مقاله کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.