آموزش Section break (بخش‌بندی) در Word

سکشن‌بندی در نرم‌افزار ورد به منظور ایجاد بخش‌های جدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور مثال اگر صد نوشتن پایان‌نامه خود را داشته باشید و بخواهید در قسمت هدر آن تا یک بخشی مقدمه و سپس عنوان‌های فصل‌ها قرار گیرد باید از سکشن‌بندی در ورد استفاده نمایید.

برای ایجاد سکشن‌بندی باید از گزینه Break استفاده کنیم. بدین منظور در پرونده ورد به قسمت Page Layout رفته و گزینه Break را انتخاب کنید.

چگونگی ایجاد هدر و فوتر متفاوت در هر صفحه ورد را در اینجا بخوانید.

با انتخاب این گزینه منوی کشویی برایتان باز شده و می‌توانید انواع سکشن‌بندی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. حال می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توان سکشن‌بندی را به وسیله ایجاد صفحه جدید انجام دهید. بدین منظور پس از انتخاب گزینه Break و باز شدن پنجره کشویی، بر روی Next Page کلیک نمایید.

بدین ترتیب صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که خالی از هر گونه نوشته‌ای است. در واقع می‌توان عنوان داشت که صفحه باز شده، اولین صفحه از بخش دوم تایپ شما می‌باشد.

برای ایجاد سکشن‌بندی لازم است توجه داشته باشید که انتخاب گزینه Break را باید پس از اتمام بخش اول انجام دهید.

با اعمال تغییرات ذکر شده، مشاهده می‌کنید که صفحه جدید دارای هدر و فوتری مشابه بخش قبلی بوده و برای اعمال تغییرات در سکشن‌بندی جدید در ورد، کافیست بر روی آن کلیک کرده تا فعال شود.

به منوی Design رفته و Link To Previous را غیرفعال نمایید.

با غیرفعال کردن Link To Previous عبارت Same as Previous که در زیر هدر یا فوتر نمایان بود، ناپدید می‌شود. اکنون می‌توانید تغییرات دلخواه را بر روی هدر بخش جدید اعمال کنید.

از دیگر کاربردهای سکشن‌بندی در ورد می‌توان به:

  • تغییر سایز کاغذ در طی طول فایل مثلابرای یک صفحه سایز A3 را تنظیم کنید و برای صفحه یا صفحات بعدی سایز A5
  • جداسازی شماره صفحه در ورد به عنوان مثال برای چند صفحه به ترتیب ۱۲۳ شماره‌گذاری می‌کنید. پس از آن به ترتیب ۲۵،۲۶،۲۷

3 دیدگاه در «آموزش Section break (بخش‌بندی) در Word»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.