پیشرفت کسب‌وکار با کمک ویرایش تولید محتوا

نوشته‌ها از قوانین ریاضی پیروی نمی‌کنند و تعداد خطای بالایی دارند. خطایاب ما در متن‌ها، ویرایش و ویراستاری است و تا حد ممکن تمام مشکلات را رفع می‌کند. ویرایش در تمام نوشته‌ها ضروری است و هر متنی باید به درست‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن نوشته شود.

تولید محتوا عضوی جدانشدنی از کسب‌وکارهای امروزی و نوین است. قطعاً یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های موفق،‌ یک تیم تولید محتوای زیرک و حرفه‌ای است.

در این مطلب می‌خواهیم به تأثیر ویرایش و درست‌نویسی بر روی تولید محتوا و کسب‌وکار بپردازیم. پیش‌ازاین نیز، مطالب مفیدی در مورد ویرایش و تولید محتوا بر روی وبلاگ ترجمیک قرار داده‌ایم. در صورتی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنید، خواندن مطالب یاد شده را از دست ندهید.

اهمیت ویرایش در تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین و بدیهی‌ترین اصول تولید محتوا بدون اشکال بودن متون نوشته‌شده است. اگر مخاطب به سایت شما مراجعه کند و با مطالبی آشفته، پر خطا و بی‌سامان مواجه شود، آخرین مراجعه او به سایت شما رقم می‌خورد.

در دنیای امروز، با پیشرفت فناوری و ماشینی شدن زندگی افراد، تنها افرادی موفق خواهند بود که کار خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در عین حال باکیفیت‌ترین حالت ارائه دهند.

بنابراین مخاطب شما هم پس از ورود به سایت شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، مفیدترین و بی‌نقص‌ترین اطلاعات را کسب کند؛‌ در غیر این صورت به سایت دیگری از میان رقبای شما خواهد رفت.

پس تا اینجا دانستیم که یک محتوای درجه‌یک، بدون ویرایش به دست نمی‌آید و یکی از اولین اصول برای جذب مخاطب، درست‌نویسی و بی‌تکلف بودن محتوای متنی است.

برای اینکه بتوانیم مخاطب را با خود همراه کنیم باید متنی بدون ایراد به او ارائه کنیم.

هدف از ویرایش تولید محتوا چیست؟

برای رسیدن به یک محتوای بی‌عیب‌و‌نقص باید اهداف زیر را مد نظر قرار دهید:

ارتباط و انسجام اطلاعات موجود در محتوا (ویرایش تخصصی)

در این نوع از ویرایش، ویراستار به بررسی صحت مطالب و اطلاعات ذکرشده و همچنین ترجمه درست واژگان می‌پردازد.

از بین بردن تناقض‌های محتوایی (ویرایش محتوایی)

ویراستار باید آگاهی و اطلاعات لازم را در زمینه اثر نوشته‌شده داشته باشد و مطالب نادرست و غیر مستند را تصحیح و نظم و ترتیب لازم میان مطالب را برقرار کند.

رفع تمام مشکلات نگارشی و دستوری متن (ویرایش فنی یا صوری)

ویرایش فنی غالباً به نظم و آراستگی متن اختصاص دارد. ویراستاران فنی برای ویرایش صوری یک نوشته به رفع غلط‌های املایی، یکدست کردن املای واژگان، اعمال قواعد عددنویسی و فرمول‌نویسی، اصلاح و یکدست کردن نشانه‌های نگارشی و علائم ویراستاری، تبدیل مقیاس‌ها، اصلاح و هماهنگ‌سازی ارجاعات درون و برون‌متنی، تنظیم فاصله خطوط و کلمات، رعایت نیم‌فاصله‌ها و تنظیم بخش‌بندی مطالب می‌پردازند.

تصحیح ساختار جملات و زدودن ابهامات (ویرایش زبانی)

ویراستار برای ویرایش زبانی یک نوشته به بهبود جمله‌بندی‌ها، رفع خطاهای دستوری و ساختاری، کاهش انحراف از زبان معیار، ابهام‌زدایی از عبارت‌های نارسا و متناقض، حذف ساختارهای عامیانه، کاهش تکلف، حذف عبارت‌های تکراری و زائد، رفع حشو، کوتاه نمودن جمله‌های طولانی، ساده کردن جملات، روان‌سازی متن و گزینش معادل فارسی مناسب برای واژگان بیگانه می‌پردازد.

تا اینجا با کلیات ویرایش محتوا آشنا شدید؛ اما نگران نباشید؛ تولید محتوای غنی و بدون غلط با تمرین و کسب مهارت حاصل می‌شود.

پس از به‌کارگیری ویرایش، باید به ویرایش محتوایی از این منظر وارد شویم که مخاطب ما کیست؟

باید با توجه به مخاطب خاص خود و ویژگی‌های او، محتوای خود را ویرایش کنید.

درواقع مهم‌ترین عامل در کیفیت محتوا، کاربرپسند بودن آن است. محتوایی که مورد استقبال کاربر قرار بگیرد یعنی نود درصد راه را پیموده است؛ اما ویرایش یکی از ملزومات کاربرپسند شدن نوشته‌های شماست.

مانند تمام متن‌های دیگر پس از نوشتن و ویرایش محتوای خود، چند روزی از مطلب فاصله بگیرید. با استفاده از این فاصله زمانی،‌ چشم شما برای پیدا کردن نقص‌های کار تیزتر می‌شود.

بررسی متن ازلحاظ هدف و موضوع

هر محتوایی که باهدف و موضوع خاصی می‌نویسیم، ابتدا در ذهن ما شکل می‌گیرد.

پس از ویرایش متن و بررسی موارد ذکرشده، تطابق و یکپارچگی متن را با موضوع و هدف بررسی کنید؛ چراکه محتوای تولیدشده به سبب مرتفع کردن نیازی خاص به وجود آمده است.

توصیه ما این است که اگر محدودیت زمانی ندارید، به محتوا فرصت دهید تا در طول زمان پخته شود. بارها و بار‌ها آن را بررسی، بازنویسی و ویرایش کنید تا به یک محتوای بی‌نقص و کاربرپسند برسید.

تأثیر تولید محتوا بر کسب‌وکارها (به ویژه کسب‌وکارهای آنلاین)

در دنیای امروز هر کسب‌وکاری پلتفرم‌های آنلاینی مانند وب‌سایت و تولید محتوای مفید و مرتبط بر روی شبکه ارتباط جهانی نیاز دارد.

از بین رفتن و ضرر کردن بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی نشان داد که در آینده هر کسب‌وکاری که تولید محتوا یا سایت مرتبط نداشته باشد، شکست خواهد خورد.

علاوه بر این، در سال‌های گذشته تعداد بسیاری زیادی از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها از طریق تولید محتوا بازاریابی می‌کنند. چراکه دریافته‌اند تبلیغات سنتی پاسخگوی نیازهای بازاریابی امروز نیست.

تولید محتوای مفید علاوه بر افزایش فروش، به شما کمک می‌کند که مخاطب به شما اعتماد کند و این ذهنیت برای مخاطب شکل می‌گیرد که کسب‌وکار شما به دلیل تولید محتوا بسیار حرفه‌ای است.

تولید محتوای مفید، مرتبط، ویرایش شده و بی‌نقص، تأثیر بی‌نظیری بر کسب‌وکار شما دارد؛ چراکه مخاطب به نام تجاری و کسب‌وکار شما اعتماد می‌کند.

برخی از دلایل تأثیر تولید محتوای مفید بر روی کسب‌وکار

  • افزایش آگاهی نسبت به برند: هرچه محتوای شما تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر و بی‌نقص‌تر تولید شود، مخاطب تصور می‌کند که برند شما نسبت به زیروبم کار آشنایی لازم و تخصص دارد. با تولید محتوای مؤثر و مستمر، برند شما دائماً در دید مخاطبتان است و در صورت نیاز به خدمات یا کالا، مستقیماً به برند شما مراجعه خواهد کرد.
  • لینک سازی: اگر محتوایی مفید، بی‌غلط و تخصصی را در وب‌سایت برندتان ارائه دهید، وب‌سایت‌های معتبر دیگر به شما لینک خواهند داد و چه چیزی بهتر از این‌که وب‌سایت پرمخاطب و شناخته‌شده‌ای محتوای شمارا به مخاطب خود معرفی کند؟ به بیان دیگر، با تولید محتوای تخصصی، ویرایش‌شده و بی‌غلط، از وب‌سایت‌های دیگر تبلیغات رایگان و غیرمستقیم دریافت خواهید کرد.
  • بهینه‌سازی موتور جست‌وجو: گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائماً در حال بهبود خود هستند تا بهترین و نزدیک‌ترین محتوا را در اختیار مخاطب خود قرار دهند. حال اگر مخاطب شما نام محصول یا خدماتی را جست‌وجو کند و این نام در وب‌سایت شما غلط املایی داشته باشد و یا بر اساس سئو بهینه نشده باشد، آیا موتور جست‌وجو سایت شما را به مخاطب ارائه خواهد داد؟ قطعاً خیر.

نتیجه نهایی این است که شرکت‌هایی پرمخاطب باقی می‌مانند که خود را با تغییرات دنیای جدید وفق داده باشند. یکی از این تغییرات مهم تولید محتوای تخصصی هر شرکت است.

در صورت نیاز به تولید محتوای تخصصی توسط کارشناسان این حرفه می‌توانید به بخش تولید محتوای ترجمیک مراجعه کنید و یا اگر محتوای ویرایش نشده‌ای را در اختیار دارید، به بخش ویرایش و ویراستاری ترجمیک مراجعه کنید تا از خدمات ویرایش توسط افراد حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

نویسنده: محمد نظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.