بهترین دیکشنری‌های زبان چینی

تعجبی نیست که بخواهید زبان چینی را یاد بگیرید و به دنبال بهترین دیکشنری‌های زبان چینی باشید. در حال حاضر چینی، زبان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که روابط خوبی با ایران دارد! بنابراین، فرصت‌های شغلی بسیاری برای ترجمه به زبان چینی وجود خواهد داشت.

دیکشنری‌های زبان چینی چندان رایج نیستند؛ چراکه مخاطب‌های خاص خود را دارند. با این حال، اگر بهترین دیکشنری‌های زبان چینی را بشناسید، با خیال آسوده‌تری به سمت یادگیری این زبان می‌روید. دیکشنری مناسب مهم‌ترین ابزار کار مترجمان چینی در زمینه ترجمه کتاب و ترجمه مقاله است.

در این مقاله علاوه بر آشنایی با زبان چینی، دیکشنری زبان چینی در آموزش و یادگیری این زبان را معرفی خواهیم کرد. تا انتها با سایت ترجمه ترجمیک همراه باشید.

مطالب مرتبط:

اشتباهات رایج در ترجمه متون چینی

آشنایی با زبان چینی

شمار کشورهایی که در آن زبان چینی زبان رایج و رسمی است، زیاد نیست. با این وجود، چین بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد. به همین دلیل یادگیری زبان چینی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با درصد قابل توجهی از مردم جهان ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن، با یادگیری زبان چینی، آینده شغلی خود را در شرکت‌های بازرگانی و دارالترجمه‌ها تامین کنید.

شمار کشورهایی که در آن زبان چینی زبان رایج و رسمی است، زیاد نیست. با این وجود، چین بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد.
شمار کشورهایی که در آن زبان چینی زبان رایج و رسمی است، زیاد نیست. با این وجود، چین بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد.

یادگیری زبان چینی با دیکشنری

فرهنگ‌لغت فرایند یادگیری یک زبان جدید را از بسیاری جهات ساده می‌کند. دیکشنری مناسب و کامل در درجه اول، فهم دقیقی از معنای هر واژه ارائه می‌دهد. ‌همچنین فرهنگ‌لغت، خواندن متون به دیگر زبان‌ها را نیز ساده‌تر می‌سازد.

در فرهنگ‌لغت یا دیکشنری چینی مانند هر منبع مناسب دیگری، معنای کلمه مورد نظر خود را خواهید آموخت. علاوه بر این، استفاده از آن کلمه در جملات، یادگیری متضادها و مترادف‌های کلمه نیز آسان می‌شود. از آنجا که دیکشنری چینی به عنوان پل ارتباطی بین دو زبان مختلف عمل می‌کند، سختی یادگیری این زبان را کاهش می‌دهد.

ویژگی‌های یک دیکشنری چینی مناسب

دیکشنری‌های متفاوتی برای زبان چینی وجود دارد. تعدادی از این فرهنگ‌لغت‌ها به صورت آنلاین هستند. در میان انبوه فرهنگ‌لغات چینی موجود، انتخاب یک دیکشنری چینی مناسب برای فرایند ترجمه چینی به فارسی یا بالعکس ضروری است.

دقیق بودن دیکشنری چینی‌زبان

اولین خصوصیت یک دیکشنری چینی این است که باید دقیق باشد. در فرهنگ‌لغت چینی باید معنای دقیق کلمه با در نظر گرفتن تمام جنبه‌‌ها، به خوبی توصیف شده باشد. وجود مثال‌های مختلف نیز الزامی است. دریک فرهنگ‌لغت چینی باید به وضوح توضیح داده شود که چگونه و چه موقع می‌‌توان از یک کلمه استفاده کرد.

کامل بودن دیکشنری

یک فرهنگ‌لغت چینی باید شامل مناسب‌‌ترین نمونه‌های استفاده از کلمه در هر جمله باشد. علاوه بر این، باید نحوه تلفظ صحیح آن کلمه نیز با کمک علائمی به خوبی توضیح دهد. خیلی از دیکشنری‌های آنلاین امروزه این قابلیت را دارند. تلفظ صحیح کلمات باید دقیقا متناسب و مشابه با تلفظی باشد که توسط یک فرد بومی چینی تلفظ می‌شود.

راحتی در استفاده

نکته دومی که باید در یک دیکشنری زبان چینی به آن توجه داشت، راحتی در استفاده از آن است. ضروری است که یک فرهنگ‌لغت چینی سریع پاسخ دهد. در غیر این صورت، کاربران زمان زیادی را صرف انتظار می‌کنند.

برخی از دیکشنری‌های زبان چینی که به صورت آنلاین بوده که اغلب شامل تبلیغات مکرری در صفحات وب هستند. این تبلیغات کاربران را آزار می‌دهد. در چنین شرایطی ممکن است کاربر ترجیح دهد از یک دیکشنری آنلاین دیگر یا نسخه چاپی استفاده کند.

مطالب مرتبط:

بهترین سایت‌های آنلاین یادگیری زبان چینی

بهترین دیکشنری‌های چینی

پیش از این گفتیم که ویژگی‌های دیکشنری‌های چینی مناسب کدام است. در این قسمت بهترین دیکشنری‌های زبان چینی در سطح جهان را معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری انگلیسی-چینی آکسفورد

دپارتمان زبان دانشگاه آکسفورد بخشی را برای زبان چینی اختصاص داده و دیکشنری چینی-انگلیسی آکسفورد را برای علاقه مندان به یادگیری زبان چینی تالیف کرده است. دیکشنری انگلیسی چینی-انگلیسی آکسفورد یک فرهنگ‌لغت بسیار کاربردی برای زبان‌آموزان یا مترجمان چینی خواهد بود که به دنبال یک منبع اختصاصی از واژگان اساسی هستند.

اپلیکیشن دیکشنری Pleco

هر دیکشنری دیگری را که دیده‌اید، فراموش کنید. Pleco یکی از بهترین دیکشنری‌های چینی زبان است که برای ترجمه تخصصی نیز به کار می‌رود. علاوه بر آن، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر ترجمه کنید. شیوه نگارش یک کلمه، امکان اضافه کردن فلش‌کارت و ویژگی‌های جذاب دیگر در اختیار شما است.

دیکشنری آنلاین Wenlin

دیکشنری Wenlin بهترین دیکشنری برای متون گسترده چینی است. نسخه وب و دسکتاپ، تنها نسخه‌های موجود این دیکشنری هستند. با این حال، امکان ترجمه جامع و حرفه‌ای کلمات با کمک این دیکشنری وجود خواهد داشت.

دیکشنری Wenlin بهترین دیکشنری برای متون گسترده چینی است.
دیکشنری Wenlin بهترین دیکشنری برای متون گسترده چینی است.

اپلیکیشن دیکشنری LINE Dictionary / Nciku

اگر یک دیکشنری مناسب جهت صحبت کردن به زبان چینی می‌خواهید، LINE Dictionary / Nciku را دست کم نگیرید. این دیکشنری همراه همیشگی شما در ماه‌های اولیه یادگیری این زبان است. تلفظ هر کلمه در این دیکشنری از صدای سخنرانان بومی چینی ضبط شده است.

دیکشنری آنلاین Written Chinese Dictionary

اگر دنبال یک دیکشنری ساده در مرورگر خود هستید، ما به شما Written Chinese Dictionary را معرفی می‌کنیم. این دیکشنری برای افراد مبتدی در یادگیری زبان چینی بسیار مناسب است. تنها کافی است که کلمه مورد نظر خود را تایپ کرده و خروجی آن را تحویل بگیرید!

دیکشنری آنلاین MDBG

استفاده از دیکشنری آنلاین MDBG شما را از حمل کتاب‌های قطور یا استفاده از دیکشنری‌های پیچیده راحت می‌کند. در عین حال، نیازی به پرداخت هزینه‌ زیاد برای داشتن یک دیکشنری خوب نخواهید داشت. این سایت دیکشنری چینی به انگلیسی با ارائه اطلاعات دقیق از نمادهای زبانی، تلفظ، معانی و نحوه‌ نوشتن کلمات چینی، به آموزش این زبان کمک زیادی می‌کند.

اپلیکیشن دیکشنری چینی Hanping

داشتن یک اپلیکشن دیکشنری روی گوشی موبایل راحت‌ترین راه استفاده از دیکشنری است. اپلیکیشن دیکشنری چینی Hanping اصطلاحات پرکاربرد زبان چینی را به بهترین روش ممکن و با کمک تعریف دقیق آن‌ها به زبان انگلیسی و همچنین ارائه‌ی تصاویر مربوطه، به شما آموزش می‌دهد.

این اپلیکشن تلفظ کلمات، ابزارهای صوتی، تلفظ دقیق چند هجایی و همچنین برنامه‌های کاربردی برای به خاطر سپردن دقیق کلمات را به شما ارائه می‌کند.

البته نه تنها دیکشنری‌های نام‌برده شده، بلکه انواع مختلفی از دیکشنری‌های چینی دیگر مانند دیکشنری جیبی Tuttle Concise، دیکشنری ArchChinese و دیکشنری FluentU وجود دارند. انتخاب دیکشنری مناسب به این بستگی دارد که با چه هدفی فرهنگ‌لغات چینی را دنبال می‌کنید.

سخن پایانی

زبان چینی یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین زبان‌هایی است که توسط بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پیشرفت و رشد خیره‌کننده چین و تبدیل آن به یک ابر قدرت جهانی، زبان چینی نیز نقش فعال‌تری در ارتباطات جهانی ایفا می‌‌کند.

به هر دلیلی که به یادگیری زبان چینی یا ترجمه چینی علاقه پیدا کرده باشید، داشتن یک دیکشنری زبان چینی ضرورتی غیرقابل انکار است. یک دیکشنری چینی مناسب باید با توضیح دقیق معنا و مفهوم کلمات به شما در یادگیری راحت‌تر این زبان کمک کند. بنابراین، در انتخاب دیکشنری دقت و وسواس کافی داشته باشید و از دیکشنری‌هایی استفاده کنید که دارای تلفظ صحیح کلمات و همچنین متضاد و مترادف کلمات باشند.

ترجمیک یک پلتفرم جامع ارائه خدمات زبانی است که خدماتی همچون ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوا را با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد. برای ثبت سفارش و آشنایی با موسسه، به سایت ترجمیک مراجعه کنید.

یک دیدگاه در «بهترین دیکشنری‌های زبان چینی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.