کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای

کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای

زبان کره‌ای یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا است. زیرا فرهنگ کره‌ای از طریق فیلم و سریال‌های کره‌ای، موسیقی کره‌ای و حتی غذاهای کره ای بین جوامع مختلف رواج پیدا کرده است. مردم به دلایل مختلفی مانند آشنایی با فرهنگ کره‌ای، کنجکاوی، تجارت و … به دنبال آشنایی با زبان کره‌ای هستند.

امروزه، افراد زیادی هستند که انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند، زیرا این زبان به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اما یادگیری زبان کره‌ای پنجره‌ای به سوی فرصت‌های تازه است.

برای آشنایی با کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

یادگیری زبان کره‌ای چقدر طول می‌کشد؟

چند کلمه پرکاربرد کره‌ای

네 (ne) / 예 (ye): بله، آری

아니오 (a-ni-yo): نه

괜찮아요 (gwaen-chan-a-yo): باشه

안녕하세요 (an-nyeong-ha-se-yo): سلام

주세요 (ju-se-yo): لطفا

감사합니다 (gam-sa-ham-ni-da) / 고마워요 (go-ma-woy-o): متشکرم، سپاس‌گزارم

천만에요 (cheon-man-e-yo): خواهش می‌کنم

실례합니다 (sill-ye-ham-ni-da): ببخشید

미안합니다 (mi-an-ham-ni-da) / 미안해 (mi-an-he): متاسفم

안녕히 계세요 (an-nyeoung-hi-gye-se-yo): خداحافظ، بدرود

بله در زبان کره‌ای

네 (ne) / 예 (ye)

네 (ne) معادل انگلیسی کلمه Yes است و معنای بله می‌دهد. برای مسافران، یادگیری این کلمه به ویژه در فرودگاه‌‌ها، خرید، صرف غذا و گردش در کره جنوبی، بسیار ضروری است. همچنین کلمه (ye) 예نیز یکی دیگر از کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای برای گفتن بله است.

چگونه زبان کره‌ای یاد بگیریم؟
یادگیری زبان کره‌ای سخت نیست و با تمرین می‌توانیدآن را فرا بگیرید

نه در زبان کره‌ای

아니오 (a-ni-yo)

نه یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین کلمات برای یادگیری زبان کره‌ای است. یادگیری این کلمه هم به اندازه کلمه بله مهم است، زیرا شما همیشه بله نخواهید گفت.

از سوی دیگر، وقتی در مورد چیزی شک دارید یا مطمئن نیستید، 아마도 / amado کلمه مناسبی برای شماست. البته، وقتی شروع به یادگیری زبان کره ای می‌کنید، چیزهای زیادی وجود خواهد داشت که در مورد آنها مطمئن نخواهید بود.

باشه در زبان کره‌ای

괜찮아요 (gwaen-chan-a-yo)

کلمه (괜찮아요 / gwaenchanayo) روش متداول موافقت کردن و معادل کره‌ای واژه Ok است. این فقط یک کلمه است اما در بسیاری از موقعیت‌های مختلف واقعا مهم و مفید است.

سلام در زبان کره‌ای

안녕하세요 (an-nyeong-ha-se-yo)

안녕하세요 (annyeonghaseyo) یکی از رایج‌ترین کلمات در زبان کره‌ای است. کره ای‌ها مایلند که با سلام از مردم استقبال کنند. این کلمه ساده‌ترین روش بازکردن سرصحبت در کره است که در بسیاری از موقعیت‌ها قابل استفاده است.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

لطفا در زبان کره‌ای

주세요 (ju-se-yo)

کره‌ای‌ها واقعا برای احترام و ادب ارزش قائل هستند. وقتی به کشور کره سفر می‌کنید یا حتی در فیلم‌ها و سریال‌های آن‌ها، این نکته کاملا مشهود است. پس با استفاده از واژه لطفا در موقعیت‌های مختلف مانند غذا خوردن در رستوران، خرید و … ادب خود را به مردم محلی نشان دهی

متشکرم در زبان کره‌ای

감사합니다 (gam-sa-ham-ni-da) / 고마워요 (go-ma-woy-o)

گفتن متشکرم (감사합니다 / gamsahamnida) به زبان کره‌ای بسیار مهم است، به خصوص زمانی که به کره سفر می کنید. (감사합니다 / gamsahamnida) در مکالمات رسمی استفاده می‌شود. همچنین 고마워요 (gomawoyo) در مکالمات معمولی و دوستانه کاربرد بسیاری دارد.

خواهش می‌کنم در زبان کره‌ای

천만에요 (cheon-man-e-yo)

وقتی فردی به زبان کره‌ای از شما تشکر می‌کند، فقط با گفتن «خواهش می‌کنم» به زبان کره‌ای، پاسخ او را دهید. این نیز نشانه رعایت ادب است. عبارات کره‌ای مانند این کلمه، واقعا برای ادامه مکالمه و همچنین شیوایی سخن مهم هستند.

مجسمه پادشاه سجونگ، بنیان‌گذار الفبای هانگول (الفبای نوشتاری زبان کره‌ای امروزی)
مجسمه پادشاه سجونگ، بنیان‌گذار الفبای هانگول (الفبای نوشتاری زبان کره‌ای امروزی)

ببخشید در زبان کره‌ای

실례합니다 (sill-ye-ham-ni-da)

همچنین در مواقعی لازم است که از عبارت (실례합니다 / sillyehamnida) به معنی ببخشید، استفاده کنید.

متاسفم در زبان کره‌ای

미안합니다 (mi-an-ham-ni-da) / 미안해 (mi-an-he)

هر دو این عبارت‌ها معنی متاسفم هستند اما در موقعیت های مختلف استفاده می‌شوند. 미안합니다 (mianhamnida) رسمی است. شما همچنین می‌توانید 미안해 (mianhe) را بشنوید که غیررسمی‌تر است. عذرخواهی نشانه فروتنی و همچنین احترام است.

خداحافظ در زبان کره‌ای

안녕히 계세요 (an-nyeoung-hi-gye-se-yo)

دانستن نحوه خداحافظی (안녕히 계세요 / annyeounghi gyeseyo) در کره‌ای نیز مهم است، به خصوص اگر شما توریست هستید. این یکی از رایج‌ترین احوالپرسی‌های کره‌ای است که بیشتر در مکالمات روزانه استفاده می‌شود.

سخن پایانی

این ۱۰ کلمه و عبارت اساسی در زبان کره‌ای ساده‌ترین و مهم‌ترین کلماتی هستند که می‌توانید یاد بگیرید. به عنوان فردی که به کره‌ای مسلط نیست، این عبارات و کلمات نقطه شروع خوبی برای یادگیری زبان کره‌ای هستند.

اگر نیاز به خدمات ترجمه تخصصی، تولیدمحتوا و ویرایش به زبان کره‌ای دارید، به صفحه ترجمه کره‌ای ترجمیک مراجعه کنید. خدمات ترجمه، ویرایش و تولیدمحتوا در ترجمیک با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود.

اگر به زبان کره‌ای مسلطید، ترجمیک از شما دعوت به همکاری می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر و ارسال رزومه به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

5 دیدگاه در «کلمات پرکاربرد زبان کره‌ای»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.