مهارت نوشتن برای یادگیری زبان

تأثیر مقاله‌نویسی بر یادگیری زبان‌های خارجی

معلمان زبان خارجی همیشه بر تأثیر نوشتن بر روند یادگیری زبان تاکید دارند. زبان‌آموزان بیشتر روی صحبت‌کردن تمرکز دارند با این تصور که یادگیری صحبت‌کردن تنها امر مهم برای تسلط به زبانی خاص است.

باید بدانید که نوشتن آکادمیک به شما کمک می‌کند تسلطتان را بر زبان‌های خارجی عمیق‌تر کنید.

اگر یکی از اهدافتان از یادگیری زبان برای کار، تحصیل یا ارتباطات رسمی است، باید کاملاً بر مهارت‌های نوشتاری تسلط داشته باشید. مهارت نوشتاری آن قدر مهم است که در آزمون‌های زبان همچون آیلتس و نیز در آموزش آیلتس ارزیابی و نمره‌دهی می‌شوند.

مقالات ممکن است تکالیف خسته‌کننده‌ای به نظر برسند، اما روشی سنتی برای الهام بخشیدن به زبان‌آموز برای تفکر و برقراری ارتباط مؤثر به زبان خارجی است.

در این مطلب به نقش و تأثیر نگارش مقاله بر یادگیری زبان‌های خارجی می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

چگونه پس از یادگیری زبان آن را فراموش نکنیم؟

نوشتن در برابر صحبت‌کردن: هنگام یادگیری زبان چه چیزی مهم‌تر است؟

ما هیچ‌وقت نوشتن آکادمیک را به‌جای تمرین صحبت‌کردن توصیه نمی‌کنیم. هر دو روش عالی هستند و به یک اندازه مهم‌اند.

مشکل این است که زبان‌آموزان امروزی به اپلیکیشن‌های یادگیری زبان تکیه می‌کنند. این برنامه‌ها اغلب بر صحبت‌کردن تمرکز دارند.

البته این برنامه‌ها گاهی بخشی دارند که باید کلمات را بنویسید، اما در همین‌جا متوقف می‌شوند. هیچ اپلیکیشنی بخشی برای نوشتن متن طولانی یا مقاله ندارد و این چیز خوبی نیست.

اگر قادر به نوشتن نیستید، زبان را فقط تا حدی می‌دانید. این موضوع برای گردش و بازدید مسافران از کشورهای خارجی مشکلی ندارد؛ چراکه این افراد از زبان برای برقراری ارتباط در مغازه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌کنند.

اما اگر اهداف گسترده‌ای از یادگیری زبان دارید، نباید از نوشتن اجتناب کنید. در ادامه به اهمیت نوشتن در ارتقای مهارت‌های زبانی می‌پردازیم.

چه چیزی مقاله‌نویسی را برای یادگیری زبان خارجی مهم می‌کند؟

نوشتن آکادمیک فرایندی برای یادگیری است

وقتی روی صحبت‌کردن تمرکز می‌کنید، ممکن است در ورطه تکرار بیفتید. در چارچوب این مهارت زبانی شما به عبارات زیبا و کلمات جدید اهمیت نمی‌دهید. شما از همان‌هایی که می‌شناسید استفاده می‌کنید. حتی در طول صحبت، زبان بدن به شما کمک می‌کند.

نوشتن متفاوت است. یک مقاله باید از قالب دقیقی پیروی کند و در این قالب استدلال‌ها را بیان کند. اگر برخی مقالات رایگان را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که در چارچوب گرامر قوی و سبک درست نگاشته شده‌اند.

افرادی که می‌نویسند، در ورطه تکرار نمی‌افتند. چراکه این افراد برای نوشتن به‌دنبال منبع هستند و در مسیر گردآوری منابع و در طول این فرایند مفاهیم جدیدی یاد می‌گیرند.

هنگام نوشتن مقالات به زبان‌های خارجی، در طول تحقیق با کلمات و عبارات جدید زیادی روبه‌رو خواهید شد. شما از این کلمات در محتوا و نوشته خود استفاده خواهید کرد، بنابراین شانس بیشتری برای یادگیری آن‌ها در طولانی‌مدت خواهید داشت.

تاثیر نوشتن مقاله برای یادگیری زبان
نوشتن مقاله یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری مفاهیم جدید به زبان‌های خارجی است

نوشتن به شما کمک می‌کند اطلاعات را به یاد بیاورید

هاپکینز و ادواردز نظریه «اثر تولید» را در سال ۱۹۷۲ پایه‌گذاری کردند. چندین دهه طول کشید تا جامعه علمی به این مفهوم علاقه‌مند شود، اما امروزه بسیار محبوب است.

این نظریه می‌گوید احتمال بیشتری دارد که افراد هر اطلاعاتی که فعالانه تولید می‌کنند به یاد بیاورند. این موضوع در مقایسه با زمانی است که مطالبی را بی‌صدا می‌خوانند یا به آن گوش می‌دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از دانش‌آموزان، مطالعه با صدای بلند یا از طریق نوشتن را ترجیح می‌دهند. آنها اطلاعات را بازتولید می‌کنند تا بعداً راحت‌تر آن را به خاطر بیاورند.

همین نظریه برای یادگیری زبان نیز مطرح است. هنگامی که واژگان و عبارات را در جملات منطقی می‌نویسید، به احتمال زیاد در حافظه بلندمدت شما باقی می‌ماند.

نوشتن همچنین به شما کمک می‌کند تا قواعد دستور زبان و نحو را به خاطر بسپارید. با گذاشتن چیزها روی کاغذ، ذهن شما متمرکز و آماده برای به خاطر سپردن می‌شود.

مقاله‌نویسی شما را برای تجزیه و تحلیل ترغیب می‌کند

هنگام تکمیل مقالات دانشگاهی، شما همچنین باید آن اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید، در مورد آن فکر کنید، کمی عمیق‌تر تحقیق کنید، و استدلال‌های خود را در رابطه با آن ارائه دهید. مقاله‌ها به سطح عمیق‌تری از تجزیه و تحلیل نیاز دارند تا به شما در بهبود مهارت‌های پردازش زبان کمک کنند.

بیشتر زبان‌آموزان متوجه می‌شوند که ایجاد جملات طولانی و محکم در حین صحبت، سخت‌تر است. از سوی دیگر، برای تمرکز روی این فرایند زبانی، نوشتن زمان بیشتری به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها برای توجه به دستور زبان، واژگان، سبک و هر جنبه دیگری از عبارت و جمله‌بندی، زمان کافی دارند.

مقاله‌نویسی شما را به زبان‌آموزی پیشرفته تبدیل می‌کند

وقتی با کسی صحبت می‌کنید، بیشترین تمرکز را بر حفظ و ادامه مکالمه دارید. شما باید سریع فکر کنید و به توضیحات طرف مقابل بدون تعلل واکنش نشان دهید.

نوشتن آکادمیک بیان اصطلاحاً زیبا و ظریف را برمی‌انگیزد که این امر مهارت و تسلط شما را بر زبان افزایش می‌دهد.

هنگامی که اولین مقاله آکادمیک یا دانشگاهی خود را به زبان خارجی نوشتید، می‌توانید خود را به‌عنوان زبان‌آموز پیشرفته بدانید.

مقاله‌نویسی نباید کسل‌کننده باشد

بسیاری از زبان‌آموزان نوشتن را دوست ندارند زیرا از زاویه اشتباه به آن نگاه می‌کنند. آنها متقاعد شده‌اند که نوشتن فرایندی خسته‌کننده است که هیچ‌گونه هیجانی ندارد.

به‌نوعی این دیدگاه اشتباه است. وقتی عمیق‌تر به موضوع می‌پردازید، جنبه‌های سرگرم‌کننده آن را پیدا خواهید کرد. شما تحقیق و مطالعه می‌کنید و به زبانی خارجی می‌نویسید، بنابراین از طریق این فرایند یاد خواهید گرفت.

مطالب مرتبط:

چگونه هم‌زمان دو زبان یاد بگیریم؟

سخن پایانی

روش‌های گوناگونی برای یادگیری و مطالعه وجود دارد. هر چهار مهارت زبانی در یادگیری کامل زبان‌های خارجی اهمیت دارند و برای بهبود آن‌ها باید کوشید. برای مثال برای گرفتن گواهی مهارت زبان انگلیسی می‌توان در دوره آیلتس شرکت کرد و نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کرد.

نوشتن مقاله و نوشتن آکادمیک یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری و حفظ لغات خارجی است. مقاله‌نویسی به شما کمک می‌کند زبان‌آموز پیشرفته‌تری شوید و کلمات، قواعد دستور زبان و شکل طبیعی زبان را به خاطر بسپارید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید باشد.

ترجمیک خدمات ترجمه را در بیش از سی زبان ارائه می‌دهد. اگر به ترجمه مقالات انگلیسی نیاز دارید، در ترجمیک ثبت سفارش کنید و متن خود را با بالاترین کیفیت ترجمه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.