دلایل اعلام با تاخیر آزمون آیلتس

چرا گاهی نتایج آزمون آیلتس با تاخیر اعلام می‌شود؟

تصور کنید که پس از طی مسیر آمادگی و آموزش آیلتس، منتظر اعلام نتیجه هستید. از زمانی که قرار بود نتایج آزمون، اعلام شود چند روز گذشته است و هنوز نمرات آزمون‌تان مشخص نشده است.

احتمالا در این زمان دل‌نگرانی و استرس زیادی را متحمل می‌شوید! تمامی احتمالات را در ذهن خود مرور می‌کنید و سعی در پیدا کردن علت این موضوع دارید! با موسسه‌ی برگزارکننده‌ی آزمون خود تماس می‌گیرید و از آن‌ها دلیل این تاخیر را جویا می‌شوید. اما چرا گاهی نتایج آزمون آیلتس با تاخیر اعلام می‌شوند؟ دلیل خاصی برای این امر وجود دارد؟

اگر شما جز این دسته از داوطلبان آزمون آیلتس هستید و یا از دلایل اعلام با تاخیر آزمون آیلتس اطلاعی ندارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه در ۱۴ روز برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس

به طور معمول نتایج آزمون آیلتس ۱۳ روز پس از آزمون کتبی از طریق سایت رسمی آزمون آیلتس اعلام می‌شود. با این‌حال، احتمال اعلام زمان زودتر و یا با تاخیر یک یا دو روزه وجود دارد.

علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون آیلتس
دلایل اعلام باتاخیر نتایج آزمون آیلتس

علت اعلام باتاخیر نتایج آزمون آیلتس

در بعضی موارد ممکن است نتایج آیلتس در زمانی بیشتر از زمان مرسوم اعلام شود. به شکل کلی این موضوع سه علت رایج دارد. در ادامه این مطلب به هر کدام از این دلایل به صورت جداگانه می‌پردازیم و آن‌ها را بیان می‌کنیم.

مغایرت در نمرات مهارت‌های آزمون

در زمانی که بین نمرات مهارت شما اختلاف دو نمره‌ای وجود داشته باشد، احتمال بررسی مجدد از جانب IDP وجود دارد. برای مثال فردی که در Speaking نمره ۷ را کسب کرده باشد، بعید است که در listening نمره‌ای کمتر از ۵ بگیرد.

با این اوصاف اگر اختلاف زیادی بین نمرات مهارت‌های موجود باشد، احتمال بررسی بیشتر و به تبع آن تاخیر در اعلام نتایج آیلتس وجود دارد. در این شرایط آزمون شما احتمالا توسط ممتحن دیگری در همان مرکز آزمون بررسی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

نکات ضروری برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس

بررسی کنترل کیفیت در نحوه مدیریت آزمون

در بعضی موارد مراکز اصلی برگزار کننده‌ی آزمون آیلتس یعنی IDP استرالیا و شورای بریتانیا نتایج آزمون آیلتس را باتاخیر اعلام کنند. علت این موضوع مشاهده موضوعاتی از جمله سوء مدیریت در برگزاری آزمون آیلتس است.

هم‌چنین عدم برخورداری از استانداردها و یکپارچگی لازم در برگزاری آزمون آیلتس از جمله دلایل تاخیر در اعلام نتایج آزمون است. مشاهده بی‌نظمی نیز از دیگر دلایل اعلام دیرهنگام نتیجه آزمون آیلتس است.

در چنین شرایطی به احتمال زیاد از شما خواسته می‌شود که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کنید. ممکن است از شما خواسته شود در هر چهار مهارت آزمون آیلتس مجددا شرکت کنید. این احتمال نیز وجود دارد فقط در یک یا چند مهارت از شما آزمون گرفته شود.

تغییر اطلاعات در فرم گزارش آزمون

اگر به هر علتی اطلاعات موجود در فرم گزارش آزمون (TRF) دستکاری شده باشد یا اطلاعات آن تغییر کند، نتایج آزمون آیلتس جهت بررسی بیشتر با تاخیر اعلام می‌شود. در چنینی شرایطی با توجه به حساسیتی که از سمت IDP استرالیا و شورای بریتانیا در این خصوص وجود دارد، احتمال لغو آزمون بسیار بالا است.

زمان اعلام نتایج باتاخیر آیلتس

نتایج آیلتس چند روزه اعلام می‌شود؟
زمان تاخیر در نتایج آیلتس بین یک هفته تا یک ماه است.

زمان دقیق و مشخصی برای اعلام نتایج آزمون آیلتسی که نتایح آن با تاخیر است، وجود ندارد. زمان تاخیر در نتایج آیلتس بین یک هفته تا یک ماه است. ظرف این مدت به شما در خصوص نتایج آزمونتان، اطلا‌ع‌رسانی می‌شود..

سخن پایانی

با توجه به احتمال تاخیر در اعلام نتایج آیلتس، پیشنهاد می‌کنیم که زمان آزمون خود را از مدت‌ها قبل تعیین کنید. اگر قبل از مهلت اعلام‌شده دانشگاه‌ها و سفارت‌خانه‌ها، برای آزمون اقدام کنید، حتی اگر نتایج آزمون باتاخیر اعلام شود، برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد.

انتظار و دل‌نگرانی برای داوطلبان آزمون آیلتس آزاردهنده است. برنامه‌ریزی برای آمادگی آزمون و شرکت در آن به شما کمک می‌کند تا استرس کمتری را تجربه کنید. هم‌چنین باعث می‌شود که با فراغ‌بال بیشتری مسیر آموزش آیلتس را ادامه دهید.

اگر قصد شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس را دارید و سطح زبان انگلیسی خود را نمی‌دانید، از صفحه تعیین سطح آیلتس مراجعه کنید! با ثبت درخواستتان، فرآیند تعیین سطح شما در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

یک دیدگاه در «چرا گاهی نتایج آزمون آیلتس با تاخیر اعلام می‌شود؟»;

  1. سلام
    در بی اعتباری IDP همین بس که در خصوص نتایج آزمون آیلتس ، بعد از شش هفته ، پاسخ ایمیلم را دادند و اعلام نمودند که در حال بررسی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.