صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟

صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟

تنها کافی است که به هر دلیلی قصد مهاجرت و اقامت بلندمت یا کوتاه‌مدت در کشوری را داشته باشید. بعد از این فکر، بلافاصه پرسشی در ذهن شما ایجاد خواهد شد: «چقدر طول می‌کشد تا ویزا صادر شود؟» اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال می‌گردید، این مقاله درست به بررسی مدت زمان صدور ویزا در کشورهای مختلف می‌پردازد.

حتما می‌دانید که این یک پرسش کلی است. عوامل موثری بر مدت زمان صدور ویزا نقش دارند؛ مثل نوع ویزا و کشور صادرکننده. بنابراین، پیش از اینکه نگران زمان صدور ویزا باشید، بهتر است که سنگ‌هایتان را با خود وا بکنید و در رابطه با سفارت کشور مقصد و شرایط آن خوب مطالعه کنید.

با این حال، خیلی هم نگران نباشید. قرار نیست که پرسش شما بی‌پاسخ بماند. بعد از اینکه مدارک خود را برای ترجمه رسمی به سایت ترجمه ترجمیک سپردید، شروع به مطالعه این مقاله کنید. در ادامه به بررسی مدت زمان صدور ویزا در کشورهای مختلف می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

برای ویزای کاری کانادا، ترجمه رسمی چه مدارکی لازم است؟

چه عواملی بر مدت زمان صدور ویزا نقش دارند؟

همانطور که اشاره کردیم، عوامل موثری در مدت زمان صدور ویزا نقش خواهند داشت. عواملی مانند نوع ویزا، کشور صادرکننده، زمان درخواست، حجم مدارک و غیره. در ادامه هر یک از این عوامل را به طور دقیق با هم بررسی خواهیم کرد.

نوع ویزا

نوع ویزا به طور کاملا مستقیم بر مدت زمان صدور ویزا تاثیر می‌گذارد. حتما خودتان نیز حدس می‌زنید که ویزای توریستی در برابر ویزای کاری و تحصیلی، سریع‌تر صادر می‌شود. البته اخیرا به دلیل وجود برخی محدودیت، صدور ویزاهای توریستی نسبت به قبل بیشتر زمان می‌برد.

کشور صادرکننده

یکی دیگر از عوامل مهم هنگام صدور ویزا، کشور مقصد است. برخی کشورها قوانین سخت‌تری به نسبت دیگر کشورها دارند و به همین راحتی ویزا نمی‌دهند؛ مانند ایالات متحده و انگلستان. با این وجود، کشورهای آمریکای لاتین و تایلند به نسبت دیگر کشورها راحت‌تر ویزا می‌دهند. بنابراین، ویزای این کشورها نیز در مدت زمان کمتری صادر می‌شود.

زمان درخواست و نوع مدارک

چه زمانی درخواست ویزا می‌دهید؟ برای مثال نزدیک تعطیلات عید، درخواست اخذ ویزای کشورهای مختلف چندین برابر افزایش می‌یابد. با توجه به حجم درخواست‌ها، صدور ویزا نیز بیشتر طول خواهد کشید. بنابراین، زمان درخواست ویزا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

جدا از آن، ناقص بودن یا کامل بودن مدارک نیز در زمان صدور ویزا موثر است. برخی مواقع به علت ناقص بودن یا اشتباه بودن مدارک، فرایند اخذ ویزا و صدور آن طولانی‌تر شده و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

ناقص بودن یا کامل بودن مدارک در زمان صدور ویزا موثر است.

صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟

تا اینجا عوامل موثر بر مدت زمان صدور ویزا را با هم بررسی کردیم. وقت آن رسیده است که ببینیم مدت زمان صدور ویزا برای هر کشور، چقدر است. به همین منظور، جدول زیر را برای شما آماده کردیم تا به زمان حدودی صدور ویزا در کشورهای پرطرفدار بپردازیم.

کانادا

ویزای توریستی: ۳ تا ۸ هفته

ویزای کاری: ۱ تا ۴ ماه

ویزای تحصیلی: ۴ تا ۶ هفته

استرالیا

ویزای توریستی: ۲ تا ۴ هفته

ویزای کاری: ۱ تا ۴ ماه

ویزای تحصیلی: حدودا ۱ ماه

انگلستان

ویزای توریستی: ۳ تا ۴ هفته

ویزای کاری (Tier 2): ۳ هفته تا یک ماه

ویزای دانشجویی (Tier 4): ۳ هفته تا یک ماه

آلمان

ویزای توریستی: ۳ تا ۴ هفته

ویزای کاری: ۱ تا ۳ ماه

ویزای تحصیلی: ۲ تا ۳ ماه

مدت زمان صدور ویزای ایالات متحده چقدر است؟

از آنجایی که ایالات متحده ویزاهای متفاوتی را ارائه می‌دهد، زمان صدور هر ویزا نیز متفاوت است. با توجه به سخت‌گیری‌های نسبی برای ویزاهای کاری و تحصیلی و زمان متغیر صدور آن‌ها، نمی‌توان نظری قطعی در باب این موضوع صادر کرد. با این وجود، مدت زمان ویزای توریستی تا حدودی مشخص است. صدور ویزای توریستی آمریکا بین ۳۰ تا ۹۰ روز متغیر است. در برخی موارد خاص، این مدت زمان تا ۶ ماه نیز می‌انجامد.

مطالب مرتبط:

تفاوت ویزا و پاسپورت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مدت زمان صدور ویزای کشورهای مختلف پرداختیم. حتما باید توجه داشته باشید که زمانی قطعی برای صدور ویزا وجود ندارد و همه چیز با توجه به نوع درخواست و پرونده شخصی فرد مشخص می‌شود. با این حال، می‌توان یک میانگین کلی برای این موارد در نظر گرفت.

اگر به دنبال ترجمه رسمی مدارک خود هستید، دارالترجمه آنلاین ترجمیک را انتخاب کنید. ترجمیک، همراه همیشگی شما در ترجمه رسمی این بار در کنار شما است. برای ثبت سفارش ترجمه فوری، به صفحه «ترجمه رسمی فوری» بروید و همین حالا شروع کنید!

یک دیدگاه در «صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.