بهترین مشاغل آمریکا برای مهاجرت ایرانیان

بهترین مشاغل آمریکا برای ایرانیان!

یکی از راه‌های موثر مهاجرت به آمریکا مهاجرت کاری است. امروزه ایرانیان زیادی برای اخذ اقامت دائم یا کوتاه‌مدت آمریکا از طریق شغل خود اقدام می‌کنند. اگر هنوز به ادامه حرفه خود در آمریکا فکر نکرده‌اید، بد نیست لیست بهترین مشاغل آمریکا برای ایرانیان را بدانید.

خیلی از افراد برای توسعه کار خود به آمریکا مهاجرت می‌کنند. برای مثال، پزشکان زیادی ضمن ترجمه رسمی پروانه مطب، به آمریکا می‌روند و دوره‌ای را نیز در ایران می‌مانند و این چرخه به همین ترتیب ادامه می‌یابد. با این حال، برخی ایرانیان نیز به ادامه زندگی در آمریکا فکر می‌کنند و به همین منظور مشاغلی را برمی‌گزینند که در این کشور پررونق باشد.

اگر قرار است که در آمریکا به حرفه خود ادامه دهید، لیست بهترین مشاغل آمریکا برای ایرانیان را بخوانید. در ادامه مقاله با ترجمیک، همراه همیشگی شما در ترجمه رسمی، همراه شوید.

مطالب مرتبط:

برای اخذ ویزای کاری کانادا ترجمه رسمی چه مدارکی الزامی است؟

بهترین مشاغل آمریکا برای مهاجرت

شاید گمان کنید که بهترین مشاغل آمریکا برای مهاجرت تماما در حوزه پزشکی و پیراپزشکی هستند، اما این‌طور نیست. با وجود اینکه برخی از این مشاغل به پزشکی ارتباط دارند؛ اما گستردگی شغل در آمریکا بالا است. این یک دلیل مهم برای موفقیت در این کشور به حساب می‌آید.

پرستار مختصص

یکی از پردرآمدترین مشاغل آمریکا مربوط به پرستاران متخصص است. پرستاران متخصص پرستارانی هستند که تحصیلات تکمیلی دارند. این متخصصان اجازه دارند تا تاریخچه بیمار را بگیرند، معاینات فیزیکی انجام دهند، برای بیمار آزمایش بنویسند و نتایج آزمایشگاهی را تجزیه و تحلیل کنند.

آن‌ها همچنین اختیارات زیر را دارند:

  • تجویز دارو
  • ارائه برنامه درمانی به بیمار
  • آگاه‌سازی بیماران و خانواده‌های آن‌ها از بیماری

با این حال، در میزان تحصیلات رسمی با یک پزشک متخصص تفاوت فاحشی دارند. پزشکان آموزش بیشتری دریافت می‌کنند. وسعت دانش و حقوق آن‌ها معمولا متناسب با ساعت کار اضافی آن‌ها است. با این حال، پرستاران متخصص نیز وظایفی مشابه پزشکان ایفا می‌کنند و درجه‌ای بالاتر از پرستاران معمولی دارند.

پرستاری متخصص در آمریکا
یکی از پردرآمدترین مشاغل آمریکا مربوط به پرستاران متخصص است.

مدیر مالی

دومین شغل پرطرفدار در آمریکا که درآمد قابل توجهی دارد، مدیر مالی است. مدیران مالی بر امور مالی شرکت‌های بزرگ، آژانس‌ها و سایر سازمان‌ها نظارت می‌کنند. با همکاری حسابداری، گزارش‌های مالی، جریان‌های نقدی و پیش‌بینی سود را تهیه می‌کنند.

مدیران مالی با بازار کار رقابتی شدیدی روبرو هستند. کسانی که می‌توانند تا امور مالی بین المللی و دنیای پیچیده ابزارهای مالی و اوراق بهادار (از جمله اوراق مشتقه) را مدیریت کنند، در این بازار موفق‌تر خواهند بود.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

شاید می‌دانستید که یکی از مشاغل پردرآمد دنیا و حتی ایران به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اختصاص دارد. تمام نرم‌افزارها یا اپلیکیشن‌هایی که به طور روزانه از آ‌ن‌ها استفاده می‌کنید، پیش‌تر توسط یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار طراحی و ساخته شده است. بازار این شغل هر لحظه و در تمام دنیا، به خصوص کشورهای صنعتی بزرگ مانند آمریکا، در حال افزایش است.

مدیر فناوری اطلاعات (آی‌تی)

مدیران فناوری اطلاعات یا مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا در هزارتوی فناوری مدرن حرکت کنند. وظایف معمول یک مدیر فناوری اطلاعات مربوط به هماهنگی با مدیران ارشد، برنامه‌ریزی ارتقای نرم‌افزار یا سخت‌افزار، نظارت بر سیستم‌های کامپیوتری و غیره است. یکی از مهم‌ترین وظایف این شغل، محافظت از شبکه‌های اداری در برابر هکرها و بدافزارها به حساب می‌آید.

دستیار پزشک

دستیاران پزشک که به عنوان همکاران پزشک نیز شناخته می‌شوند، در دنیای پزشکی بسیار فعال هستند و درآمد خوبی بین مشاغل آمریکا دارند. آن‌ها از تخصص پزشکی خود برای معاینه، تشخیص و درمان بیماران استفاده می‌کنند. با انجام وظایف اصلی خود، با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به عنوان یک تیم همکار هستند.

مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی

مدیران خدمات پزشکی و بهداشتی فعالیت بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، تمرین‌های گروهی و سایر امکانات مراقبت‌های بهداشتی در مراکز مختلف را نظاره می‌کنند. ضمن مدیریت و برنامه‌ریزی برای این دستگاه‌های خدمات درمانی، متخصصان خبره‌ای به شمار می‌روند. یکی از مشاغل پردرآمد برای ایرانیان در آمریکا، فعالیت به عنوان مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی آمریکا است.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

تحلیلگران امنیت اطلاعات مسئولیت حافظت از اطلاعات موجود در سیستم‌های کامپیوتری سازمان در برابر نفوذ داده‌ها و حملات سایبری را بر عهده دارند. از آنجایی که امروزه بسیاری از داده‌های حساس به صورت الکترونیکی ذخیره می‌شوند (مانند شماره حساب‌های بانکی و رمز دوم کارت بانکی)، این متخصصان نقش خیلی مهمی را ایفا می‌کنند.

امروزه این شغل از جمله یکی از پردرآمدترین مشاغل در آمریکا به حساب می‌آید و بازار کار خوبی نیز دارد. در صورتی که در حوزه‌های امنیتی تحصیل کرده‌اید، به فکر پیدا کردن یک شغل به عنوان تحلیلگر امنیت اطلاعات باشید. در این شرایط تخصص خود را به خوبی محک خواهید زد.

تحلیلگر امنیت اطلاعات در آمریکا
در صورتی که در حوزه‌های امنیتی تحصیل کرده‌اید، به فکر پیدا کردن یک شغل به عنوان تحلیلگر امنیت اطلاعات باشید.

دیتا ساینتیست (دانشمند داده)

یکی از مشاغل پرطرفدار در آمریکا برای ایرانیان، دانشمندی داده است. اگر به تحلیل داده و آمار علاقه دارید، فرصت کار در این جایگاه را از دست ندهید. این رشته‌ای است که به آمار، استدلال کمی و مهارت‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری نیاز دارد. علاوه بر آن، شما باید یک سخنور خوب باشید تا بتوانید یافته‌های تحقیق خود را منسجم و به خوبی گزارش دهید.

اکچوئر

شاید برای اولین بار است که این واژه را می‌شنوید. با وجود اینکه اکچوئرها خیلی شناخته‌شده نیستند، اما تا به حال نقش مهمی در بیمه‌هایی که استفاده می‌کنید، داشته‌اند! اکچوئری ترکیبی از علوم ریاضیات، علم آمار و حساب احتمالات است که در رشته‌های مرتبط با بیمه و بانک‌ها نقش مهمی دارد.

به طور کلی امروزه بسیاری از اکچوئرها جذب شرکت‌های بیمه و بانک‌ها می‌شوند. اکچوئری یکی از بهترین مشاغل آمریکا برای ایرانیان و مردم جهان به شمار می‌رود. برای فعالیت در این رشته نه تنها از علوم نام‌برده شده، بلکه به زبان تخصصی مرتبط با این شغل نیز باید تسلط داشته باشید.

آسیب‌شناس گفتار و زبان

آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد مبتلا به مشکلات گفتار، زبان یا بلع را معاینه و درمان می‌کنند. آن‌ها با بسیاری از بیماران در ارتباط هستند؛ از جمله قربانیان سکته مغزی که دوباره صحبت کردن را یاد می‌گیرند، نوزادانی که در بلع مشکل دارند، افرادی که با لکنت صحبت می‌کنند و کودکان تاخیر زبانی دارند.

مطالب مرتبط:

صدور ویزا چقدر طول می‌کشد؟

ترجمه مدارک کاری با ترجمیک

در این مقاله به بررسی ده شغل پرطرفدار و پردرآمد آمریکا برای ایرانیان پرداختیم. پیش از اینکه به فکر مهاجرت کاری به آمریکا یا کانادا باشیم، بد نیست که در رابطه با بهترین مشاغل موجود در این کشورها اطلاعات خوبی کسب کنیم.

اگر برای مهاجرت کاری به آمریکا نیاز به ترجمه رسمی مدارک خود دارید، دارالترجمه آنلاین ترجمیک به شما کمک خواهد کرد. ثبت سفارش ترجمه مدارک در ترجمیک بسیار آسان بوده و نه تنها نیاز به یک گوشی هوشمند و اینترنت دارد. همین حالا برای سفارش ترجمه خود اقدام کنید و فرصت را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.