اپلیکیشن‌های آموزش زبان

۱۰ اپلیکیشن تقویت مکالمه انگلیسی در سال ۲۰۲۴

در این مطلب از وبلاگ ترجمه تخصصی و آموزش آیلتس ترجمیک، به معرفی ۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت مکالمه انگلیسی می‌پردازیم. لینک دانلود هر یک از اپلیکیشن‌ها را هم در دسترس شما قرار داده‌ایم.

در دنیای امروز توانایی مکالمه به زبان انگلیسی یکی از مهارت‌های ضروری به شمار می‌رود. فرقی ندارد که به دنبال موقعیت‌های شغلی بهتر باشید یا قصد سفر و مهاجرت به کشورهای خارجی را داشته باشید. در هر صورت تسلط به زبان انگلیسی درهای بی‌شماری را به روی شما باز می‌کند، اعتمادبه‌نفس‌تان را ارتقا می‌دهد، مهارت‌های ارتباطی‌تان را بهبود می‌بخشد و شانس موفقیت شما را در جنبه‌های مختلف زندگی افزایش می‌دهد.

با وجود همه این‌ها، نمی‌توان از چالش‌های صحبت کردن به یک زبان خارجی چشم‌پوشی کرد. مشکلات تلفظی، محدودیت امکان ارتباط با افراد بومی و ترس از اشتباه، از رایج‌ترین چالش‌های افرادی است که قصد تقویت مهارت اسپیکینگ خود را دارد.

خبر خوب این است که طی سال‌های اخیر، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی برای زبان انگلیسی طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها با روش‌های سرگرم‌کننده و جذابی تلفظ و اسپیکینگ شما را تقویت می‌کنند. کافیست یکی از آن‌ها را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

برای آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های تقویت اسپیکینگ در سال ۲۰۲۴ همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۵ وب‌سایت کاربردی برای تمرین لیسنینگ آیلتس

FluentU: با ویویدهای جذاب زبان یاد بگیرید!

FluentU با ویژگی‌های جذاب و منحصربه‌فردی که دارد، به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت اسپیکینگ شناخته می‌شود. این اپلیکیشن آموزش زبان، با تولید محتوای ویدیویی در زمینه‌های مختلف، زیرنویس‌گذاری ویدیوها و ترجمه آن‌ها کاربران خود را غرق در یادگیری زبان می‌کنند. بنابراین اگر از کتاب‌های درسی و روش‌ تدریس تکراری آن‌ها خسته شده‌اید، همین حالا FluentU را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن FluentU

FluentU فقط برای یادگیری زبان انگلیسی نیست، این برنامه برای یادگیری زبان‌هایی مثل اسپانیایی، فرانسوی، چینی ماندارین، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی، روسی و کره‌ای نیز کاربرد دارد.

ELSA: به کمک هوش مصنوعی انگلیسی صحبت کنید!

هدف اپلیکیشن السا این است که تا جای ممکن، مکالمات شما را شبیه گویشوران نیتیو کند و برای تحقق این هدف، از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این الگوریتم‌ها، لحن شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند و میزان نزدیکی آن به افراد بومی را ارزیابی می‌کنند.

از جمله ویژگی‌های مثبت دیگر السا می‌توان به رابط کاربری ساده و جذاب و تمرینات آموزشی برای یادگیری واژگان جدید اشاره کرد. برای دانلود این اپلیکیشن کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

برترین نرم‌افزار انگلیسی صحبت کردن Elsa Speak

Duolingo: یک دوره آموزشی جامع برای یادگیری همه زبان‌ها!

در چند سال اخیر، دولینگو به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان تبدیل شده و این محبوبیت را به میزان زیادی مدیون ساختار بازی‌محور خود است. در واقع این اپلیکیشن طوری طراحی شده که بخش‌های مختلف هر درس، در قالب چند بازی پیش می‌رود. به این ترتیب مطالب جدید کاملا در ذهن زبان‌آموز تثبیت شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن این است هر درس را به چند بخش کوچک تقسیم می‌کند. بنابراین هر کاربر با توجه به زمانی که در اختیار دارد، می‌تواند هر روز واژگان، عبارات و نکات گرامری جدیدی را یاد بگیرد. برای دانلود دولینگو کلیک کنید.

آموزش زبان با دولینگو

نکته: امکان یادگیری زبان انگلیسی با دولینگو وجود دارد. اما نکته اینجاست که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی، باید به زبان دیگری مثل عربی، ترکی استانبولی یا… آشنا باشید.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

Memrise: یک زبان جدید یاد بگیرید!

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت اسپیکینگ، به دنبال محتواهای سمعی و بصری جذاب هستید، ما ممرایز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن تمارین پرکاربردی برای یادگیری عبارات و واژگان جدید در نظر گرفته است و در کنار این تمرین‌ها، فرصت مکالمه با گویشوران بومی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دانلود اپلیکیشن ممرایز کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

مِمر‌‌‌‌ایز (Memrise) بهترین روش حفظ کردن لغت

Hellotalk: از گویشوران بومی کمک بگیرید!

حتما شما هم بارها شنیده‌اید که قرار گرفتن در یک محیط انگلیسی‌زبان، بهترین راه تقویت مکالمه است. اما چطور چنین محیطی را برای خود فراهم کنیم؟ پاسخ ساده و کوتاه است: با نصب اپلیکیشن Hellotalk!

این اپلیکیشن امکان مکالمات متنی، تماس صوتی و حتی تماس تصویری با گویشوران نیتیو را فراهم می‌کند و چه فرصتی از این بهتر!

برای دانلود اپلیکیشن Hellotalk کلیک کنید.

RealLife: انگلیسی یاد بگیرید و صحبت کنید!

از صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌ترسید و احساس می‌کنید که فرصت کافی برای تمرین مکالمه ندارید؟ ما دست شما را در دست اپلیکیشن معجزه‌آسای RealLife می‌گذاریم. این برنامه، همان‌طورکه از نامش پیداست، چیزی فراتر از روش‌های سنتی تدریس و کتاب‌های درسی است و با به نمایش گذاشتن موقعیت‌های مختلف زندگی روزمره، مکالمه شما را تقویت می‌کند.

دانلود اپلیکیشن RealLife

برای دانلود اپلیکیشن RealLife کلیک کنید.

BBC Learning English: با ۶ دقیقه در روز معجزه می‌کند!

وقتی حرف روش‌های تقویت مکالمه انگلیسی به میان باشد، BBC Learning English یکی از منابع آموزشی ارزشمند و معتبر به حساب می‌آید. این اپلیکیشن، شامل پادکست‌هایی کوتاه از مکالمات واقعی است و به کمک این مکالمات، دایره لغات زبان‌آموز را گسترش می‌دهد.

اگر به دنبال یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی برای تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ می‌گردید، BBC Learning English را دانلود کنید.

یوتیوب: صدها ویدیوی آموزشی در اختیار شما!

حتما می‌دانید که یوتیوب چیزی فراتر از یک پلتفرمِ صرفا سرگرم‌کننده است. در واقع اگر پای آموزش و یادگیری به میان باشد، یوتیوب معدن طلاست و کانال‌های زیادی برای آموزش تلفظ، گرامر و واژگان دارد. اگر شما هم دنبال بهترین کانال‌های آموزش زبان در یوتیوب می‌گردید، ما لیست زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

Cambly Teacher App: مناسب برای افرادی که به دنبال مدرس زبان می‌گردند!

اگر تاکنون معلم زبان موردنظرتان را پیدا نکرده‌اید و اتفاقا برای یادگیری زبان به معلم متکی هستید، اپلیکیشن Cambly Teacher App را امتحان کنید. این برنامه صرف نظر از سطح زبان انگلیسی‌ شما، اساتید مجربی را پیشنهاد می‌کند.

جمع‌بندی

اگر در سال جدید به فکر رشد شخصی و گسترش فرصت‌های شغلی هستید، حتما روی بهبود مهارت اسپیکینگ تمرکز کنید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا روابط جدید ایجاد کنید و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید.

خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی برای تقویت توانایی‌های گفتاری انگلیسی وجود دارد. در این مطلب با ده مورد از بهترینِ این اپلیکیشن‌ها آشنا شدیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کردیم.

نام اپلیکیشن

ویژگی‌های کلیدی

FluentU

    آموزش با طیف گسترده‌ای از ویدیوهای جذاب

    زیرنویس‌ انگلیسی همراه با ترجمه

    آزمون واژگان و فلش کارت‌ها

ELSA Speak

    آموزش هوش مصنوعی از طریق هوش مصنوعی

    بازخوردهای دقیق برای بهبود تلفظ شما

Duolingo

    طراحی دروس بر اساس بازی

    توانایی تشخیص گفتار

    برنامه درسی ساختاریافته برای ساخت واژگان و دستور زبان

Memrise

    درس‌های جذاب با فیلم‌ها و فایل‌های صوتی

    تمرین واژگان و عبارت‌سازی

    تمرین مکالمه با افراد بومی

HelloTalk

    تبادل اطلاعات زبانی با افراد بومی

    قابلیت چت و تماس صوتی

    امکان دریافت بازخورد از افراد بومی

RealLife

    تمرکز بر موقعیت‌های کاربردی و واقعی

    امکان آموزش واژگان و تمرین مکالمه با دیگر زبان‌آموزان

BBC

    پادکست‌های کوتاه و آموزنده از گویشوران بومی

    پوشش طیف گسترده‌ای از موضوعات برای گسترش دایره واژگان زبان‌آموز

    قابلیت فعال کردن زیرنویس

یوتیوب

بهترین کانال‌های یوتیوب برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی:

    Speak English with Vanessa

    Rachel’s English

    Learn English with Let’s Talk

Rosetta Stone



    آموزش چندوجهی به کمک تصاویر و فایل‌های صوتی

    بازخورد سریع و دقیق درباره تلفظ زبان‌آموز

Cambly

    امکان تمرین انگلیسی از طریق چت ویدیویی با گویشوران بومی

    در دسترس بودن مدرس در تمام سطوح

برای استفاده از خدمات تعیین سطح آیلتس در سایت ترجمه مقاله ترجمیک، به صورت آنلاین اقدام کنید. البته امکان تعیین سطح حضوری و تلفنی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.