فریلنسری در حوزه تکنولوژی

درباره تکنولوژی بنویسید و پول دربیاورید!

در این مطلب از سایت خدمات تولید محتوا ترجمیک موقعیت شغلی نویسندگی محتوا در حوزه تکنولوژی را مورد بحث قرار می‌دهیم و با صفر تا صد آن آشنا می‌شویم. اگر به این حوزه علاقه دارید و دوست دارید درباره راه و روش ورود به آن بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

عصر جدید، عصر تکنولوژی است و از طرف دیگر در این عصر، محتوا حرف اول و آخر را می‌زند. اگر کمی هوشمندانه فکر کنیم و نگاه اقتصادی داشته باشیم، از این جمله نتیجه جالبی می‌گیریم: «تولید محتوا درباره تکنولوژی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد در دنیای امروز باشد!»

اما چطور می‌توان از نوشتن درباره تکنولوژی پول به دست آورد؟ اصلا یک نویسنده فعال در حوزه تکنولوژی، دقیقا درباره چه موضوعاتی می‌نویسد و چه وظایف و مسئولیت‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانییم فعالیت‌مان را در این حوزه از نویسندگی شروع کنیم؟

اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید و دوست دارید شغلی هیجان‌انگیز و پردرآمد داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

یک لغت‌نامه جامع برای نویسندگان فریلنسر و کپی‌رایترها

اگر صاحب یک فروشگاه فروش لوازم دیجیتال هستید و به‌تازگی سایت‌تان را هم راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید برای تولید محتوای سئوشده روی کمک ما حساب کنید. سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی این خدمات در سراسر کشور است.

نگاهی به موقعیت شغلی نویسندگی محتوا در حوزه تکنولوژی

پیش از هر چیز بهتر است با تعریف این موقعیت شغلی آشنا شویم.

نویسندگانی که در حوزه تکنولوژی فعالیت‌ می‌کنند، در ارائه اطلاعات فنی پیچیده متخصص هستند. در واقع این نویسندگان با نوشتن محتوای قابل‌فهم، مختصر و کاربرپسند، اطلاعات فنی را برای کاربران غیرمتخصص توضیح می‌دهند. حال این محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از رایج‌ترین و پرمخاطب‌ترینِ آن‌ها موارد زیر را شامل می‌شود.

مستندات نرم‌افزار

نویسندگانی که مستندات نرم‌افزاری تولید می‌کنند، راهنمای استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را در قالب کتابچه (یا هر قالب دیگری) به دست مخاطبان می‌رسانند و اطمینان حاصل می‌کنند که کاربران شیوه استفاده از نرم‌افزار را به طور دقیق متوجه می‌شوند. به عنوان مثال راهنمای استفاده از نرم‌افزار زوترو در این دسته از تولید محتوای فنی قرار می‌گیرد.

تولید محتوای حوزه فنی

دفترچه راهنمای سخت‌افزار

دفترچه راهنمای سخت‌افزارها یکی دیگر از انواع محتواهایی است که توسط نویسندگان فنی تولید می‌شود. این دفترچه‌ها، راهنمای دقیقی درباره مونتاژ، نصب و عیب‌یابی سخت‌افزار تهیه می‌کنند و در اختیار تکنسین‌ها قرار می‌دهند. به عنوان مثال راهنمای نصب مادربرد، یکی از نمونه‌های این مدل محتواست.

دفترچه راهنمای کاربر

همان‌طورکه احتمالا می‌دانید دفترچه راهنمای کاربر، نحوه استفاده از یک محصول برقی مثل ماکروفر را به کاربران آموزش می‌دهند. این محتواها در قالب کتابچه‌های جیبی تولید می‌شوند و از محتوای بصری مثل عکس و نمودار نیز بهره می‌برند.

مقالات علمی و پژوهشی

برخی از نویسندگان فنی، با ترجمه مراحل و روند کاریِ تحقیقات علمی، به چاپ و انتشار مقالات علمی کمک می‌کنند. در واقع این دسته از نویسندگان درباره زمینه تخصصی تحقیق و پژوهش، اطلاعات قابل قبولی دارند و با فوت و فن ترجمه مقالات نیز آشنا هستند.

ما در ترجمیک با مترجمان متخصص همه‌ی رشته‌ها همکاری می‌کنیم. این مترجمان علاوه بر ترجمه مقالات در زمینه ترجمه کتاب نیز مهارت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ترجمه کتاب در ترجمیک کلیک کنید.

مقاله سفید یا white paper

مقالات سفید یا white papers به گزارشات تحقیق‌محوری گفته می‌شود که یک محصول خاص را مورد بررسی قرار می‌دهند و با توضیح ویژگی‌های محصول، کاربران را به استفاده از آن ترغیب می‌کنند.

شرح وظایف و مسئولیت‌های نویسندگان فریلنسر حوزه تکنولوژی

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و تغییر است و چیزهای جدیدی را به مخاطبان خود عرضه می‌کند. حال این وظیفه نویسندگان و تولیدکنندگان محتواست که شکاف بین متخصصان این حوزه و کاربران را پر کنند. به عبارت دیگر، وظیفه اصلی نویسندگان حوزه تکنولوژی، انتقال جدیدترین اخبار و اطلاعات این حوزه به کاربران و به‌روز نگه داشتن آن‌هاست.

با این وجود اگر بخواهیم با نگاهی دقیق‌تر وظایف و مسئولیت‌های این نویسندگان را بررسی کنیم، به موارد زیر می‌رسیم.

تحقیق

یکی از وظایف اولیه نویسندگان فریلنسر حوزه تکنولوژی، تحقیق درباره موضوع خاص محتوا و جمع‌آوری اطلاعات است.

نوشتن محتوا و ویرایش

اطلاعات جمع‌آوری‌شده باید به محتوایی قابل فهم، محتصر، دقیق و روان تبدیل شود. این محتوا باید برای مخاطبان هدف و سلیقه آن‌ها مناسب باشد، با میزان اطلاعات قبلی آن‌ها هماهنگ باشد و عاری از هرگونه ایراد نگارشی، دستوری و املایی باشد.

همکاری با متخصصان این حرفه

همکاری نزدیک با متخصصان و کارشناسان این حرفه، یکی از بهترین‌ راه‌های جمع‌آوری اطلاعات است. از این رو باید راهی برای ارتباط با این افراد پیدا کنید.

یادگیری مستمر

گفتیم که تکنولوژی هر روز در حال تغییر است. بنابراین یک نویسنده محتوا باید همگام با این تغییرات باشد و دائما اطلاعاتش را به‌روز کند.

فریلنسری در حوزه تکنولوژی

مطالب مرتبط:

آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل برای سئو (مارس ۲۰۲۴)

چگونه به عنوان یک نویسنده فریلنسر وارد حوزه تکنولوژی شویم؟

اگر به حوزه تکنولوژی و فریلنسری در این حوزه علاقه دارید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

سوابق تحصیلی مرتبط داشته باشید

بسیاری از نویسندگانی که در حوزه تکنولوژی و علوم فنی فعالیت می‌کنند، مدارک زبان انگلیسی دارند (یا حداقل زبان‌شان بسیار خوب است) و در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کرده‌اند. البته اگر شرایط تحصیل در دانشگاهی و اخذ مدرک را ندارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های معتبر، اطلاعات خود را افزایش دهید.

مهارت‌های نوشتاری خود را توسعه دهید

شرکت در یک دوره نویسندگی یا تولید محتوای سئوشده، در تقویت رزومه شما تاثیر زیادی خواهد داشت. در واقع با شرکت در این دوره‌ها یاد می‌گیرید که چطور اطلاعات فنی و تخصصی‌تان را به شکلی روان و خوانا در اختیار مخاطبان قرار دهید و در عین حال جایگاه کلمات کلیدی‌تان را نیز بهبود ببخشید.

کار با ابزارهای مرتبط را یاد بگیرید

یک نویسنده فریلنسر، با ابزارهای مختلفی سر و کار خواهد داشت. از جمله این ابزارها می‌توان به ورد، ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای ویراستاری اشاره کرد.

شبکه‌سازی کنید

سعی کنید وارد جمع‌ افراد متخصصی که در زمینه تکنولوژی کار می‌کنید شوید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. این مورد را هرگز دست‌کم نگیرید. چراکه یکی از مهم‌ترین راه‌های پیدا کردن فرصت‌های شغلی برای شما، ارتباط با همین افراد است.

سخن پایانی

در این مطلب یکی از حوزه‌های تخصصی تولید محتوای متنی را زیر ذره‌بین گذاشتیم و با راه ورود به این عرصه نیز آشنا شدیم. اگر شما هم به حوزه تکنولوژی و نوشتن در این باره علاقه دارید، این پست را ذخیره کنید و برای هر کسی که فکر می‌کنید به این اطلاعات نیاز دارد، ارسال کنید.

هزینه خدمات تولید محتوا یکی از اصلی‌ترین سوالات مشتریان را به خود اختصاص می‌دهد. اگر شما هم در این باره کنجکاو هستید، روی لینک رنگی کلیک کنید.

خدمات تولید محتوای ترجمیک مختص زبان فارسی نیست. اگر به خدمات تولید محتوای انگلیسی نیاز دارید هم می‌توانید در سایت ما ثبت سفارش کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.