چه زمانی برای اپلای دانشگاه‌های کانادا درخواست دهیم؟

بهترین زمان برای اپلای دانشگاه‌های کانادا

قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید؟ به دنبال این هستید که درباره شرایط ادامه تحصیل در کانادا مانند زمان ارسال درخواست پذیرش بیشتر بدانید؟ می‌خواهید بدانید که دانشگاه‌های کانادا بیشتر در چه ترم‌هایی دانشجو می‌پذیرند؟ درباره ترم‌های تحصیلی در کانادا کنجکاوید؟ پس این مقاله برای شماست.

کانادا سالانه بیش از ۶۵۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند که اکثریت آنها از هند می‌آیند. در سال‌های اخیر، شاهد رشد افزایش تعداد متقاضیان مایل به تحصیل در کانادا بوده‌ایم که باعث آن، محبوبیت بیشتر این کشور در بین مقاصد تحصیلی خارج از کشور همانند بریتانیا و ایالات متحده بوده است. همانطور که می‌توان فهمید، با افزایش تعداد متقاضیان، سطح رقابت نیز افزایش می‌یابد، به همین دلیل، درخواست پذیرش به موقع برای ادامه تحصیل در کانادا ضروری است.

انتخاب شما محدود به ۳ ترم کانادا یعنی پاییز، زمستان و تابستان است. در این مقاله درباره این سه ترم تحصیلی در کانادا توضیح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین زمان اپلای برای دانشگاه‌های کانادا در ادامه این مقاله سایت ترجمه مقاله ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

آدرس سفارت کانادا در ایران و کشورهای همسایه

دانشگاه‌های کانادا برای چه ترم‌هایی دانشجو می‌پذیرند؟

دانشگاه‌های کانادا برای ۳ ترم پاییز، زمستان و تابستان دانشجو می‌پذیرند. ترم پاییز در سپتامبر، زمستان در ژانویه و تابستان در ماه می شروع می‌شود.

پاییز محبوب‌ترین فصل برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های کانادا است. بهترین گزینه بعدی برای دانش‌جویانی که از ترم پاییز جا مانده‌اند، ترم زمستان است. لازم به ذکر است که برخی دوره‌ها برای ترم تابستان ارائه نمی‌شوند.

دانشگاه‌های کانادا برای 3 ترم پاییز، زمستان و تابستان دانشجو می‌پذیرند. ترم پاییز در سپتامبر، زمستان در ژانویه و تابستان در ماه می شروع می‌شود.
دانشگاه‌های کانادا برای ۳ ترم پاییز، زمستان و تابستان دانشجو می‌پذیرند. ترم پاییز در سپتامبر، زمستان در ژانویه و تابستان در ماه می شروع می‌شود.

ابتدا به صورت کلی، تفاوت‌های این سه ترم را بررسی می‌کنیم و سپس با جزئیات بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

ویژگی

ترم سپتامبر

ترم ژانویه

ترم می

نام جایگزین

ترم پاییزی

ترم زمستان/بهار

ترم تابستانی

اهمیت

مهم‌ترین ترم

مهم‌ترین ترم بعد از ترم سپتامبر

دانشگاه‌های محدودی آن را ارائه می‌دهند

تنوع دوره‌ها

تمامی دوره‌ها در آن ارائه می‌شود.

بیشتر دوره‌ها در آن ارائه می‌شود.

برای دوره‌های محدودی در دسترس است.

وضعیت فاند

حداکثر بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی در آن ارائه می‌شود.

بورسیه‌های تحصیلی محدود و کمک‌های مالی محدودی در آن ارائه می‌شود.

حداقل کمک هزینه تحصیلی و کمک مالی در آن ارائه می‌شود.

مهلت ارسال درخواست

دسامبر – مارس

سپتامبر – نوامبر

اکتبر تا فوریه

دانشگاه‌های کانادا برای چه ترم‌هایی دانشجو می‌پذیرند؟

همه چیز درباره ترم سپتامبر برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

ترم سپتامبر مهم‌ترین ترم برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در کانادا است و همه دانشگاه‌های کانادا درخواست‌های این ترم را بررسی می‌کنند. از آنجایی که حداکثر تعداد درخواست برای پذیرش سپتامبر دریافت می‌شود، پذیرش به خصوص در دانشگاه‌های برتر کاملا رقابتی است و بنابراین باید زودتر درخواست دهید.

هم‌چنین اگر قصد ادامه تحصیل در این ترم را دارید، باید از قبل حواستان به مواردی چون اخذ توصیه‌نامه از اساتید خود، تهیه ترجمه رسمی مدارک خود، بررسی موارد مالی و … باشد. شما می‌توانید از دسامبر سال قبل تا مارس برای ارسال درخواست خود اقدام کنید.

مطالب مرتبط:

نمره آیلتس موردنیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

چرا انتخاب ترم سپتامبر گزینه مناسبی است؟

ترم سپتامبر در کانادا به دلیل دوره‌های متعددی که در دسترس است، به همراه حجم عظیمی از فرصت‌های شغلی و کمک هزینه‌های تحصیلی، به سایر ترم‌ها ترجیح داده می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان زمان زیادی برای استقرار و سازگار شدن با محیط دانشگاهی کانادا در اختیار دارند.

کدام دانشگاه‌ها ترم سپتامبر دارند؟

تقریبا همه دانشگاه‌های کانادا ترم سپتامبر دارند. برای آشنایی با دانشگاه‌های برتر در سپتامبر ۲۰۲۴، به فهرست زیر نگاهی بیندازید:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه غرب
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه کلگری
  • و …

جدول زمانی پذیرش تحصیلی برای سپتامبر در کانادا

در این مقاله، یک جدول زمانی برای ارسال درخواست پذیرش تحصیلی برای دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تهیه کرده‌ایم. البته هر دانشگاه شرایط و قوانین خاص خود را دارد و بهتر است که قبل از ارسال درخواست، حتما این شرایط را بررسی کنید.

زمان

اقدام مورد نیاز

از آپریل ۲۰۲۴ تا آگوست ۲۰۲۴

درباره گزینه‌های موجود تحقیق و بررسی کنید.

از سپتامبر ۲۰۲۴ تا نوامبر ۲۰۲۴

تست‌ها را آماده و امتحان کنید.

از نوامبر ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵

فرم درخواست را تکمیل و ارسال کنید.

از ژانویه ۲۰۲۵ تا فوریه ۲۰۲۵

به ایمیل دانشگاه پاسخ دهید.

از مارس ۲۰۲۵ تا آپریل ۲۰۲۵

امور مالی خود را تنظیم کنید.

جدول زمانی پذیرش تحصیلی برای سپتامبر در کانادا

نحوه درخواست برای پذیرش سپتامبر ۲۰۲۵ در کانادا

اگر می‌خواهید برای ترم پاییز دانشگاه‌های کانادا آماده شوید، برای شما چک‌لیستی را تهیه کرده‌ایم که به شما در این مسیر کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

در کانادا به چه زبان‌هایی صحبت می‌شود؟

دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید!

اول از همه، شما باید بفهمید که دقیقاً برای کجا می‌خواهید درخواست دهید! نکته مهمی که باید بلافاصله به خاطر بسپارید، این است که برنامه شما باید از یک موسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) باشد. این‌ها دانشگاه‌هایی هستند که از تایید دولت کانادا به عنوان ارائه‌دهندگان آموزش مناسب برای میزبانی از دانشجویان بین‌المللی برخوردارند. برای گرفتن Study Permit برای سفر و زندگی در کانادا، به نامه پذیرش از DLI نیاز دارید.

بسته به دانشگاه‌های انتخابی خود، ممکن است که درخواست‌های خود را مستقیماً به هر دانشگاه یا از طریق یک پلت‌فرم مرکزی ارسال کنید. مورد دوم در صورتی است که شما برای دانشگاه‌های خاصی در انتاریو درخواست می‌دهید! اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های زیر را دارید، از طریق مرکز درخواست دانشگاه‌های انتاریو (OUAC) باید درخواست خود را ارسال کنید.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کوئین
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه گوئلف
  • دانشگاه رایرسون
  • دانشگاه تکنولوژی انتاریو
  • دانشگاه ویندزور
  • دانشگاه ویلفرید لوریه
  • دانشگاه لیکهد
  • دانشگاه براک
  • دانشگاه لورنتین
  • دانشگاه ترنت
  • و …

فرم درخواست را تهیه و ارسال کنید!

پس از اینکه دانشگاه‌های مورد نظر خود را شناسایی کردید، در وب‌سایت‌های آنها شرایط پذیرش را پیدا کنید. شما باید بررسی کنید که که فرآیند درخواست شامل چه مواردی است. داشتن مدرک تحصیلی قبل از پایه مورد نظر، گواهی آزمون زبان، توصیه‌نامه و … از جمله مهم‌ترین شرایطی است که شما برای تحصیل در کانادا باید داشته باشید.

روند درخواست تحصیل در کانادا چگونه است؟

فرآیندهای درخواست بسته به استان متفاوت است. در برخی از استان‌ها، افراد می‌توانند از طریق یک سرویس درخواست مرکزی، درخواست خود را ارسال کنند. در موارد دیگر، باید مستقیماً به دانشگاه درخواست دهید.

تا چه زمانی برای ارسال فرم درخواست فرصت داریم؟

مهلت‌های درخواست برای هر دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی، شما باید حداقل هشت تا دوازده ماه قبل از شروع ترم مورد نظر درخواست خود را ارسال کنید. ترم‌های معمول برای دانشجویان بین‌المللی ترم‌های سپتامبر و ژانویه است. با این حال، بسیاری از دانشگاه‌ها روشی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در طول سال دارند.

، شما باید حداقل هشت تا دوازده ماه قبل از شروع ترم مورد نظر درخواست خود را ارسال کنید.
، شما باید حداقل هشت تا دوازده ماه قبل از شروع ترم مورد نظر درخواست خود را ارسال کنید.

مطالب مرتبط:

انگلیسی کانادایی با آمریکایی چه تفاوتی دارد؟

آیا دریافت مجوز تحصیل اجباری است؟

پس از دریافت نامه پذیرش از یک دانشگاه کانادا، اگر قصد دارید شش ماه یا بیشتر در کانادا تحصیل کنید، باید برای مجوز تحصیل (study permit)‌ اقدام کنید. قبل از آمدن به کانادا باید برای دریافت این مجوز اقدام کنید. برای تحصیل در کبک نیز باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) را از آن استان دریافت کنید.

برای دریافت مجوز تحصیل، باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده که با شما به کانادا می‌آیند و … را دارید. در برخی موارد، شما همچنین نیاز به گذراندن یک معاینه پزشکی دارید که سلامت شما را ثابت کند.

برای تحصیل در کانادا باید قانونمند باشید، سابقه کیفری نداشته باشید و خطری برای امنیت کانادا نباشید. هم‌چنین شاید مجبور شوید که گواهی عدم سوپیشینه ارائه دهید. همچنین باید به افسر ویزا ثابت کنید که دلیل اصلی شما برای آمدن به کانادا حضور در دانشگاه است و پس از پایان تحصیل، کانادا را ترک خواهید کرد.

شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

حداقل مدرک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا معمولاً مدرک کارشناسی ارشد در یک موضوع مرتبط است. برخلاف انگلستان و ایالات متحده آمریکا، رفتن مستقیم از مقطع کارشناسی به دکترا بسیار نادر است. البته برخی از دانشگاه‌ها ممکن است به شما اجازه انجام این کار را بدهند، اگر برخی از آموزش‌های اضافی در سطح کارشناسی ارشد را بگذرانید.

پذیرش در دوره دکتری کانادا می‌تواند کاملا رقابتی باشد. به طور خاص، معمولاً از شما خواسته می‌شود که به جای ارسال نتیجه نهایی مدرک خود، یک نمره میانگین نمرات (GPA) ارائه دهید. GPA سیستمی است که در ایالات متحده آمریکا و کانادا (و همچنین برخی از کشورهای دیگر) استفاده می‌شود اما در انگلستان و اروپا کمتر رایج است. این سیستم نمایش دقیق‌تری از عملکرد کلی شما در طول دوره تحصیلی ارائه می‌دهد. امکان تبدیل اکثر نمرات دیگر به GPA وجود دارد.

شما بسته به استانی که در آن تحصیل می‌کنید، در دانشگاه با یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی سر و کار خواهید داشت. انگلیسی رایج‌ترین زبان آموزشی در کانادا است اما دانشگاه‌های کبک معمولاً به زبان فرانسوی تدریس می‌کنند.

هر زبانی را که برای تحصیل انتخاب کنید، برای تکمیل مقطع دکترا باید نشان دهید که در آن مهارت دارید. اگر انگلیسی زبان مادری شما است یا قبلاً در سطح دانشگاه در هر یک از این زبان‌ها تحصیل کرده‌اید، معمولاً کافی است. در غیر این صورت، باید یک آزمون زبان را تکمیل کرده و نمره آن را به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنید.

سخن پایانی

همان‌گونه که در این مقاله بررسی کردیم، بهترین ترم برای تحصیل در کانادا، ترم سپتامبر یا پاییز است. در این ترم فرصت‌های تحصیلی بیشتری وجود دارد. برای پذیرش در این ترم از دسامبر تا مارس فرصت دارید که درخواست تحصیلی خود را ارسال کنید. آیا تجربه‌ای برای ارسال درخواست تحصیلی به دانشگاه‌های کانادا دارید؟ آن‌ها را در بخش نظرات ذکر کنید تا به بقیه افراد در ادامه مسیر خود کمک کند.

اگر به ترجمه رسمی انواع مدارک خود نیاز دارید، تنها کافی است که با چند کلیک سفارش خود را در سایت ترجمیک ثبت کنید. برای اطلاع از تعرفه و هزینه ترجمه رسمی نیز از این لینک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.