ترجمه دروس کورسرا توسط ترجمیک

ترجمه دروس Coursera به فارسی توسط ترجمیک

ترجمیک و کورسرا به عنوان دو پلتفرم شناخته شده در زمینه مسائل آموزشی، دانشگاهی و فرهنگی در سطح کشور، یک همکاری جدید را آغاز کرده‌اند.

امروزه هر فرد دانشگاهی، اگر از خدمات کورسرا استفاده نکرده باشد، یا یک دوره تخصصی را در آن ثبت‌نام نکرده باشد، حداقل نام آن را شنیده است. کورسرا به عنوان یک استارت‌آپ بسیار بزرگ، از ابتدای تاسیس خود در سال ۲۰۰۹، دروس تخصصی زیادی را به جامعه دانشگاهی عرضه کرده است. این خدمت مهم نقش به سزایی در توسعه علوم جدید در دنیا و به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته داشته است (اینجا را بخوانید).

به علت مشکل بسیاری از هموطنانمان در زمینه زبان انگلیسی، متاسفانه در کشور ما، استفاده‌ای متناسب با ظرفیت واقعی آن صورت نمی‌گیرد.

برای رفع این مشکل، و در راستای عمل به وظیفه اجتماعی خود در قبال جامعه دانشگاهی و جوان کشورمان، ترجمیک تصمیم گرفته است گامی در جهت سهولت هر چه بیشتر در بهره‌برداری بردارد. به این منظور ضمن هماهنگی با مسئولین جامعه جهانی مترجمان کورسرا، قصد داریم برخی از دروس ارائه شده در کورسرا را ترجمه نماییم.

نظرسنجی برای انتخاب دروس برای ترجمه

در گام اول برای شروع ترجمه دروس کورسرا، ۸ درس با مشورت متخصصان و جامعه دانشگاهی دانشگاه شریف و تهران انتخاب شده است. عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه نظرسنجی، رای خود را در این خصوص ثبت نمایند. مهلت شرکت در نظرسنجی تا ۳۰ آبان ۱۳۹۷ تعیین شده است و پس از آن ترجمه دروسی که بالاترین رای را به دست آورند شروع خواهد شد.

اعلام آمادگی برای ترجمه داوطلبانه

همچنین از عموم مترجمان با تجربه و دانشگاهیان عزیز که علاقه‌مند به شرکت در این طرح و مشارکت در ترجمه زیرنویس دروس از زبان انگلیسی به فارسی هستند، دعوت می‌شود، ضمن ارسال یک ایمیل به آدرس tarjomic@gmail.com با عنوان «همکار داوطلب ترجمه دروس کورسرا»، آمادگی خود را اعلام نمایند.

 

3 دیدگاه در «ترجمه دروس Coursera به فارسی توسط ترجمیک»

  1. دستتون درد نکنه. خیلی کار خوبی هست.
    مخصوصا دروس برنامه نویسی و مربوط به استارتاپ ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.