چگونه حروف یونانی را در ورد تایپ کنیم؟

آموزش تصویری تایپ حروف یونانی در WORD

تایپ حروف به زبان‌های مختلف در نرم‌افزار Word کار چندان سختی نیست. چراکه زبان و فونت مخصوص تمام کشورها در این نرم‌افزار تعریف شده است. از این رو، بسیاری از نویسندگان و مترجمان برای ترجمه تخصصی و سایر امور متنی، برای تایپ متون خود از قابلیت‌های این برنامه استفاده می‌کنند.

حروف یونانی، یکی از پرکاربردترین حروفی است که در اکثر متون علمی به چشم می‌خورد. بنابراین مترجمان متون تخصصی فنی و مهندسی و علوم پایه، در اکثر مواقع با این حروف برخورد می‌کنند. این در حالی است که هنوز هم «چگونه حروف یونانی را در ورد تایپ کنیم؟» یکی از سوالات رایج مترجمان است.

در این مطلب، با روش تایپ اعداد یونانی در ورد آشنا خواهیم شد. اگر شما هم از گشتن به دنبال حروف یونانی در ورد کلافه شده‌اید، این آموزش را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

چگونه صفحات و فضای خالی را در ورد حذف کنیم؟

چگونه حروف یونانی را در ورد تایپ کنیم؟

ابتدا نرم افزار word را باز کنید. سپس از منوی insert گزینه symbol را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه، کادر کوچکی باز می‌شود. روی قسمت more symbols کلیک کنید تا پنجره‌ی کاملی از نمادها به نمایش دربیایند.

از منوی insert گزینه symbol را انتخاب کنید.
از منوی insert گزینه symbol را انتخاب کنید.

نکته: برای افزایش سرعت کار خود، می‌توانید از کلید میانبر ترکیبی +s alt +i استفاده کنید. با استفاده از این کلید میانبر، پنجره symbol باز می‌شود.

مطالب مرتبط:

کلید های میانبر در نرم افزار Word

در قسمت بالا سمت چپ کادر باز شده، گزینه فونت را مشاهده می‌کنید. منوی کشویی این گزینه را باز و فونت times new roman را انتخاب کنید. سپس کادر رو به رویی یعنی کادر subset را روی گزینه greek and Coptic قرار دهید تا حروف یونانی برای شما به نمایش دربیایند. سپس حرف موردنظرتان را انتخاب و روی گزینه insert کلیک کنید.

انتخاب گزینه greek and Coptic  برای تایپ حروف یونانی در ورد
انتخاب گزینه greek and Coptic

کلید میانبر تایپ برخی علائم پرکاربرد در نرم‌افزار word

برای تایپ بعضی از علامت‌ها کلیدهای میانبر وجود دارد. استفاده از این کلیدهای میانبر، تایپ علائم پرکاربرد را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال:

برای تایپ علامت انگستروم: عبارت ۰۰c5 را تایپ کنید و سپس کلید ترکیبی alt+x را فشار دهید.

برای تایپ علامت بینهایت: عبارت  ۲۲۱e را تایپ کنید و سپس کلید ترکیبی alt+x را فشار دهید.

برای تایپ علامت درجه: کلید alt را گرفته و عدد ۰۱۷۶را (حتماً در قسمت اعداد کیبورد) تایپ کنید و سپس کلید alt را رها کنید.

سخن پایانی

دیدیم که تایپ حروف یونانی در ورد کار سختی نیست و همه روزهایی که ساعت‌ها به دنبال روشی برای تایپ این اعداد می‌گشتیم، راه‌حل ساده‌ای وجود داشت! ناگفته نماند که وبلاگ ترجمیک، تقریبا تمامی مطالب مربوط به ترفندهای ورد را پوشش داده و در این زمینه آموزش‌های کاملی ارائه می‌دهد. حتما از وبلاگ ما بازدید کنید!

اگر استعداد نویسندگی دارید، با اصول سئو آشنا هستید و به آفیس نیز مسلط هستید، به جمع نویسندگان ما بپیوندید. کافیست رزومه خود را با صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.  

در صورتی که زمان کافی ندارید و به تولید محتوای سئوشده نیاز دارید، از خدمات تولید محتوا ترجمیک استفاده کنید.

آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۳/۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.