آموزش تایپ سریع

معرفی ۳ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش تایپ سریع

آشنایی با رایانه و کار با آن، یکی از مهارت‌های موردنیاز برای استخدام در بسیاری از مشاغل است. علاوه بر این دانشجویان و محققان نیز برای انجام کارهای روزمره خود به مهارت‌های کامپیوتری نیاز دارند. این مهارت‌ها بسیار گسترده و متنوع هستند و در میان آن‌ها، تایپ کردن از جایگاه مهمی برخوردار است.

اگر شما هم برای پیشرفت شغلی، نوشتن پایان‌نامه، ترجمه مقاله و… به تایپ ده انگشتی نیاز دارید یا صرفا به دلیل علاقه شخصی به فکر یادگیری این مهارت هستید، در این مطلب با ما همراه باشید. با هم بهترین نرم‌افزارهای آموزش تایپ سریع را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

آموزش تصویری کامنت گذاشتن در ورد

تایپ ده‌انگشتی چیست و چه مزایایی دارد؟

تایپ ده انگشتی خیلی سریع انجام می‌شود و به صرفه‌جویی در زمان شما کمک می‌کند. برای تایپ ده انگشتی تمام حواس شما به صفحه کامپیوتر است و نیازی نیست به صفحه کلید نگاه کنید. به این ترتیب حتی در تاریکی و با چشمان بسته هم می‌توانید تایپ کنید. حتما می‌دانید که نگاه کردن دائمی به کیبورد هنگام تایپ، باعث گرفتگی عروق گردندرد می‌شود. پس بهتر است از همین حالا و با نصب این نرم افزارها تمرین را شروع کنید.

نرم افزار تایپ انگشتان طلایی

نرم‌افزار تایپ انگشتان طلایی با توضیحات کامل و تمرینات متنوع، تایپ سریع را به شما آموزش می‌دهد. حین استفاده از این نرم‌افزار سعی کنید انگشتان را در جای مناسب قرار دهید و به جابه‌جایی و تغییر آن در جهات مختلف کیبورد دقت کنید. شک نکنید که در زمانی کوتاه به تایپ ده‌انگشتی مسلط می‌شوید.

آموزش تایپ سریع با نرم‌افزار RapidTyping +کیبورد فارسی

یکی از بهترین ویژگی‌های RapidTyping پشتیبانی از زبان فارسی است. این نرم‌افزار که به کمک اجراکننده فلش کار می‌کند، نکات آموزشی خوبی برای تسریع سرعت تایپ کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای سنجش سرعت تایپ و میزان پیشرفت از شما تست می‌گیرد و اشتباهات‌تان را نیز نشان می‌دهد.

آموزش تایپ سریع با نرم‌افزار Solo Typing Tutor

Solo Typing Tutor یکی از بهترین نرم‌افزارها برای آموزش تایپ است و روش استفاده از ده انگشت برای تایپ سریع را به شما آموزش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی مدرن، جدید و کاربرپسند
  • صفحه کلید سه‌بعدی برای تجسم قرارگیری صحیح انگشتان روی صفحه کلید
  • استفاده از انیمیشن T-boy
آموزش تایپ ده انگشتی

آموزش تایپ سریع با نرم‌افزار پژواک

نرم‌افزار پژواک با به‌کارگیری روشی نوین و کاربردی، تایپ ده‌ انگشتی را به شما آموزش می‌دهد. علت نام‌گذاری آن هم به همین روش برمی‌گردد. در واقع با فشار دادن هر یک از کلیدهای کیبورد، صدای آن پخش می‌شود. به این ترتیب از انتخاب کلیدهای نادرست مطلع می‌شوید. علاوه بر این، این نرم‌افزار کلیدهای درست و نادرست را می‌شمارد و وقتی تعداد آن‌ها به ۵۰ رسید، گزارش عملکرد شما را اعلام می‌کند.

تمرین تایپ سریع با سایت keybr

شما می‌توانید برای تمرین روزانه و تثبیت مهارت تایپ سریع از سایت keybr استفاده کنید. این سایت برای طراحان و برنامه‌نویسان بسیار مناسب است و سه حالت تمرینی مختلف را به کاربر پیشنهاد می‌کند.

در حالت اول، عبارات ساده‌ای را ایجاد می‌کند و از شما می‌خواهد آن را تایپ کنید. البته به تدریج و با رشد کاربر سطح عبارات نیز پیچیده‌تر می‌شود. در حالت دوم متن‌هایی را از وب سایت‌های دیگر مثل ویکی پدیا انتخاب می‌کند و در حالت سوم متن انتخاب متن به عهده کاربر گذاشته می‌شود.

Keybr اطلاعاتی درباره سرعت تایپ و تعداد تایپ‌های صحیح را نیز به نمایش می‌گذارد. با این حال توجه داشته باشید که این سایت تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و برای تمرین تایپ فارسی کاربرد ندارد.

سخن پایانی

شاید در نگاه اول، این طور به نظر برسد که تایپ سریع و ده انگشتی، تنها به درد تایپیست‌ها می‌خورد. اما در حقیقت، این مهارت برای بسیاری از افراد مثل مترجمان، ویراستاران، نویسندگان، برنامه‌نویس و… کاربرد دارد. پس همین امروز تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید و از این طریق حرفه‌ای بودن خود را ثابت کنید.

اگر مترجم، ویراستار یا نویسنده هستید و به مشاغل دورکاری علاقه دارید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

3 دیدگاه در «معرفی ۳ تا از بهترین نرم افزارهای آموزش تایپ سریع»

  1. مقاله بسیار مفیدی بود. اما کاش علاوه بر نرم‌افزارها، به وبسایت یوتایپ (utype.ir) هم اشاره می‌کردید. وبسایت یوتایپ سرویسیه که به صورت تحت وب میشه توش تایپ سریع فارسی و انگلیسی رو یاد گرفت و تمرین کرد و پس از انجام هر درس، سرعت و دقت تایپ رو به شما اعلام می‌‌کنه و نمودارهای تحلیلی داره که شما میتونید به کمکشون میزان پیشرفتتون در هر درس و میزان پیشرفت به طور کلی و زمانی که روی هر درس گذاشتید و اطلاعات جالب دیگه رو در مورد روند پیشرفتتون کسب کنید.
    برای استفاده از یوتایپ نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری نیست و همه چیز روی مرورگر انجام میشه. ما در یوتایپ سعی کردیم بهترین و کاراترین روش‌ها رو برای آموزش تایپ استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم سری بزنید و امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.