تصحیح رایتینگ تافل و آیلتس

اشتباهات رایج در رایتینگ تافل

اکثر شرکت کنندگان در آزمون تافل وقتی تصمیم دارند رایتینگ مقاله تافل بنویسند، با مشکلاتی مواجه می‌شوند. کسانی که سال‌ها در تدریس و آموزش آزمون تافل تجربه دارند، معتقدند که برای حل این مسئله باید به نکاتی که اساتید و مصححان تاکید کرده‌اند و تاثیر قابل توجهی در نمره رایتینگ تافل شما دارد، توجه شود.

نکات ضروری قبل از شرکت در آزمون تافل

از سوالات تمرینی درست استفاده کنید

زمانی که قصد دارید در زمینه رایتینگ integrated essay  تافل اطلاعات کسب کنید، این مسئله ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. چون هنوز دانشجویانی هستند که برای مطالعه در مورد independent essay، از سوالات تمرینی نادرست استفاده می‌کنند. حل این مشکل کار سختی نیست. برای مثال آیلتس از ۱۵۵ عنوان در دسترس برای تمرین استفاده می‌کند که به راحتی می‌توانید از آن بهره بگیرید. فقط از سوالات کلیدی و تاکیدی مهم استفاده کنید و اشکالات را تکرار نکنید.

نمونه‌های موفق رایتینگ تافل

سریع‌ترین راهی که می‌توانید نمره خود را بالا ببرید مطالعه نمونه‌هایی از مقالات است. دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های تدریس و آموزش رایتینگ مقاله تافل در وهله اول باید الگوها و نمونه‌های خوب را یاد بگیرند. برای دریافت نمونه‌های موفق می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و کاملا رایگان از نکات و ویدئوهای سایت استفاده کنید. نمونه رایتینگ تافل زمانی به کار می‌آید که هر Independent question  را تا حد ممکن پاسخ دهد.

از مطالعه مطالب فیدبک بگیرید

خیلی‌ها معتقدند که تمرین باعث رشد و تکامل می‌شود. اما جمله درستی به نظر نمی‌رسد. باید به این صورت بیان شود که تمرین درست منجر به رشد و تکامل می‌شود. زمانی که برای رایتینگ مقاله تافل آماده می‌شوید، باید برای تمرینات رایتینگ مقاله تافل خود یک فیدبک یا بازخورد دریافت کنید. پاسخگویی به هزاران سوال خوب است اما اگر هر بار همان اشتباه قبلی و رایج را تکرار کنید، نمره شما پیشرفتی نخواهد کرد. شخصی را پیدا کنید که در مورد کار شما نظر بدهد.

 

نکات ضروری در حین شرکت در آزمون تافل

بیش از حد ننویسید

اکثر شرکت کنندگان آزمون تافل فکر می‌کنند که برای کسب نمره خوب رایتینگ تافل باید متنی بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسند. دقت کنید و آگاهی داشته باشید که طول مناسب رایتینگ تافل بیش از ۴۰۰ کلمه نباشد. فراموش نکنید که یک رایتینگ کوتاه با اشکالاتی مختصر نسبت به یک رایتینگ طولانی با اشکالات زیاد، تاثیر زیادی در افزایش نمره شما دارد.

سه بخش پاراگراف ننویسید

در این بخش همانند مورد قبلی باید از زیاده نویسی پرهیز کنید. اکثر شرکت کنندگان برای نوشتن رایتینگ تافل فکر می‌کنند باید سه پاراگراف بنویسند. هر چند این کار فکر خوبی نیست. بهتر است به جای نوشتن سه قسمت پاراگراف کوتاه، مطالب را در دو پاراگراف جامع و مختصر بنویسید. این کار جای پیشرفت زیادی دارد. اما همواره به خاطر داشته باشید که هدف شما در نوشتن براساس ۴۰۰ کلمه است.

از مثال‌های شخصی استفاده کنید

برای کسب نمره بالا، بهترین روش این است که دلایل و توضیحات خود را با مثال‌های شخصی و واقعی بیان کنید. البته این کار اجباری نیست اما اکثر شرکت کننده‌های آزمون تافل فهمیده‌اند که نوشتن مثال‌های شخصی خیلی ساده‌تر از نوشتن جملات عمومی است. تاکید بر استفاده از مثال‌های شخصی به نفع دانشجو است و مشارکت او را در کلاس بالا می‌برد.

 جملات آغازین را درست بنویسید

اولین جمله بدنه پاراگراف به جمله«عنوان» معروف است. جملات عنوان شما باید بیشتر از یک جمله معمولی باشند. باید نسبتا با جملات دیگر فرق داشته باشند و دربر گیرنده افکار و استدلال باشند. در ادامه به جملات آغازین( عنوان) نادرست توجه کنید:

به عنوان سوال«شما تمایل دارید در شهر زندگی کنید یا کشور؟»

اول از همه، شهرها چون مدارس بهتری نسبت به مناطق روستایی دارند.

جواب بالا نادرست است، چون فقط یک حقیقت را در مورد شهرها بیان کرده است. یک جمله عنوان می‌تواند به صورت زیر باشد:

اول از همه، شهرها مدارس بهتری از مناطق روستایی دارند و من تصمیم دارم فرزندانی در آینده داشته باشم.

این جمله بهتر است چون اهمیت دلیل حقیقتی را بیان می‎‌کند. بقیه جملات می‌توانند درباره اهمیت مدارس برای شما توضیح دهند.

در آخر نتیجه گیری کنید

بخش« as a result» یا نتیجه‌گیری یک قسمت مهم در زبان انگلیسی است. تقریبا همه موارد مورد بررسی در رایتینگ مقاله تافل شما بستگی به نتیجه‌گیری‌ای که نوشته می‌شود دارد چون به توصیف علل و تاثیرات می‌پردازد. این یعنی شما خیلی راحت می‌توانید استفاده از کلماتی مثل: So و  Thereforeرا به خصوص در ابتدای جملات  کنار بگذارید. برای مثال نباید به این صورت بنویسید:

من تمام سال را به سختی مطالعه کردم. به این خاطر نمره خوبی کسب کردم.

باید به این صورت بنویسید:

من تمام سال را به سختی مطالعه کردم. در نتیجه، نمره خوبی گرفتم.

آخرین جمله در متن انگلیسی خیلی واضح و روان به نظر می‌آید.

زمانی را برای اصلاح در نظر بگیرید

قبل از این که بخشی از زمان را از دست بدهید، باید در حقیقت ۲ دقیقه برای اصلاح کار در نظر بگیرید. بسیاری از مقالاتی که برای دانشجویان داوری می‌شود پر از اشتباهات نگارشی است. ممکن است شما نتوانید بسیاری از نکات گرامری را در هنگام اصلاح بررسی کنید اما قطعا می‌توانید خیلی از اشتباهات نگارشی را خودتان اصلاح کنید. یادگیری مهارت‌های اصلاح متن( ویرایش) توسط شرکت کنندگان، در روز آزمون تافل بسیار کارایی دارد.

بعد از آزمون

درخواست تجدیدنظر

درخواست تجدیدنظر اغلب اوقات دور ریختن پول است. اگر پولدار هستید می‌توانید درخواست بدهید. فقط به خاطر داشته باشید که بعد از ارسال درخواست تجدید نظر، ممکن است نهایتا یک نمره به بخش رایتینگ تافل شما اضافه شود. احتمال خیلی خیلی کمی دارد که دو نمره به شما اضافه شود. اما بیش از این هرگز اضافه نخواهد شد.

برای بهره‌مندی و استفاده از خدمات تصحیح رایتینگ تافل و آیلتس می‌توانید به سایت ترجمیک مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. ترجمیک خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف از جمله ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی، ترجمه کتاب و… به همراه ویراستاری، بازخوانی و پارافریز ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.