رایتینگ تافل و آیلتس

منابع آزمون تافل چیست؟

باتوجه به اهمیت آزمون تافل و تغییراتی که برای آن ایجاد می‌شود لازم است در مورد منابع آزمون تافل به طور دقیق تحقیق کنید تا از آخرین تغییرات آزمون عقب نمانید.

برای شرکت در آزمون تافل، منابع بسیار زیادی وجود دارد. هر چه کتاب بیشتری خوانده باشید در هنگام آزمون مسلط‌تر عمل می‌کنید.

اکثر مترجمان ترجمیک دارای مدرک تافل هستند. با کمک از مترجمانی که در این زمینه تجربه کسب کردند مطالبی را گردآوری کردیم. با ما همراه باشید.

برای آزمون تافل چه بخوانیم؟

آزمون تافل همانند آزمون آیلتس مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را بررسی می‌کند. هر مطلبی در زمینه زبان انگلیسی به موفقیت در آزمون تافل کمک می‌کند.

هر چه یادگیری اصولی‌تر باشد، انسجام مطالب در ذهن نیز بیشتر است. منابعی هستند که مخصوص آزمون تافل هستند و مدت زمان یادگیری را کاهش می‌دهند. برای کسب نمره عالی در آزمون تافل صرفا دانستن زبان انگلیسی کافی نیست. بلکه باید تکنیک‌هایی را نیز یاد بگیرید.

از آن جایی که آزمون تافل به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، حتی خود انگلیسی زبانان نیز نمی‌توانند نمره تافل خوبی را در آزمون اینترنتی کسب کنند. بزرگترین دلیل این مسئله به یادگیری تکنیک‌ها مربوط می‌شود. منبعی که این تکنیک‌ها را به طور دقیق به شما یاد دهد تاثیر زیادی در نمره آزمون تافل دارد.

با پیشرفت‌هایی که در زمینه زبان انگلیسی صورت گرفته برای یادگیری و تمرین مهارت‌های آزمون تافل، نیاز نیست به سراغ منابع و کتاب‌های قدیمی مثل کتاب ۵۰۴ بروید.

منابع بهتر و خلاصه‌تری هم وجود دارند. در قسمت دوم این مطلب به شرح دقیق منابع آزمون تافل می‌پردازیم.

چطور برای تافل آماده شویم؟

آمادگی برای آزمون تافل، نیازمند رعایت مواردی است. اگر دانش زبانی شما قوی است باید تمرینات بیشتری انجام دهید. اما اگر ضعیف هستید بهتر است هر چه زودتر منابع مناسب آزمون تافل را تهیه نمایید.

پیش زمینه یادگیری آزمون تافل نیاز به تقویت زبان عمومی دارد. در واقع آزمون تافل از زبان عمومی و تخصصی(آکادمیک) و تکنیک‌ها تشکیل شده است. با تکرار و تمرین تکنیک‌ها، به راحتی می‌توانید مهارت‌های خود را تقویت کنید.

 این آزمون یکی از آزمون‌های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS) می‌باشد که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد.

این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان، نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های مورد نظر شرکت کنندگان ارسال می‌دارد.

آزمون تافل هر سال در ۱۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود. افراد زیادی در این آزمون هماهنگ اینترنتی شرکت می‌کنند و دانسته‌های خود را محک می‌زنند.

افرادی که در این آزمون قبولی کسب کنند، مدرک تافل دریافت می‌کنند. باتوجه به این که اکثر شرکت کنندگان در آزمون برای ادامه تحصیل آزمن می‌دهند. به این خاطر بیشتر سوالات از منابع ساده دانشگاهی انتخاب می‌شوند.

برای کسب موفقیت در آزمون تافل باید مهارت‌های ۴ گانه خود را تقویت کنید. این مهارت‌ها شامل ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ است. روش‌های زیادی برای یادگیری و تقویت این مهارت‌ها وجود دارد. به چند روش پیشنهادی که در ادامه ارائه می‌شود توجه کنید.

روش اول

اگر در زمینه زبان انگلیسی یادگیری متوسط دارید می‌توانید منابع آزمون تافل را به صورت خودخوان بخوانید تا کمی با مطالب آشنا شوید. نیازی نیست با پرداخت هزینه‌های سنگین به کلاس بروید.

چون تمام نکاتی که در کتاب‌ها موجود است در این کلاس‌ها تدریس می‌شود. پس با هزینه کمتری می‌توانید خودتان منابع آزمون تافل را بخوانید.

به خاطر داشته باشید که واژگان، گرامر و جملات انگلیسی را از طریق مطالعه تقویت کنید. با یک برنامه ریزی دقیق و مشخص منابع آزمون تافل را به ترتیب اولویت انتخاب کنید. برای خودتان هدف بگذارید که چه نمره‌ای را در آزمون به دست بیاورید. موسسات و دانشگاه‌ها نمره ۸۰ را کافی می‌دانند.

روش دوم

بعد از این که برنامه مطالعاتی منابع آزمون تافل را طبق برنامه شخصی تمام کردید، برای یادگیری بهتر تکنیک‌ها و رفع اشکال می‌توانید برای ۲ تا ۴ جلسه به کلاس‌های حضوری بروید. البته بسیاری از افراد بدون شرکت در این کلاس‌ها توانستند نمرات عالی در تافل کسب کنند.

روش سوم

زمانی که احساس کردید به اندازه کافی برای آزمون آماده هستید، بهتر است در ۲ تا ۳ آزمون آزمایشی شرکت کنید تا هم با محیط جلسه بهتر آشنا شوید و هم مهارت خود را در شناخت تکنیک‌ها محک بزنید. حتما در این آزمون‌ها شرکت کنید به خصوص که آخرین آزمون آزمایشی را زمانی شرکت کنید که یک هفته به آزمون تافل اصلی مانده باشد.

در آزمون اول خود را بسنجید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید تا در آزمون‌های بعدی آن را رفع کنید. اگر بعد از آخرین آزمون احساس کردید ضعف دارید و ممکن است نمره مد نظرتان را کسب نکنید بهتر است شرکت در آزمون را به تاخیر بیندازید تا ۲-۳ میلیون پول و وقت خود را هدر ندهید.

به طور کلی بهترین و ساده‌ترین روش برای شرکت در آزمون تافل پیروی از روش‌های بالا است. این روش مورد تایید اساتید و موسسات دانشگاهی مختلف است. با رعایت نکات گفته شده خیلی راحت می‌توانید خودتان منابع را بخوانید و نمره بالای ۹۰ کسب کنید.

نکات قابل توجه

به تبلیغاتی که در زمینه این کلا‌س‌ها می‌شود توجه نکنید. عملکرد خودتان در آزمون تافل از همه چیز مهم‌تر است. باتوجه به این که زبان انگلیسی فرّار است باید به طور مستمر منابع را بخوانید.

اگر فرصت داشتید از تماشای فیلم و سریال‌های انگلیسی غافل نشوید. برای مثال می‌توانید به رادیوی انگلیسی زبان با لهجه آمریکایی گوش کنید. کتاب‌ها، مجلات و صفحات اینترنتی را با صدای بلند جلو آینه بخوانید و تکرار کنید. سعی کنید با دوستان خود تمرین کنید.

نمره آزمون تافل نقش مهمی در موفقیت داوطلبان برای مهاجرت، تحصیل و یا کار دارد. چنانچه نمره بالای صد در این آزمون کسب کنید شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت.

ترجمک در زمینه ترجمه مقاله، ترجمه رسمی، ترجمه کتاب و ترجمه همزمان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ترجمیک مراجعه کنید.

یک دیدگاه در «منابع آزمون تافل چیست؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.