چگونگی لینک دادن در ورد (راهنمای درج هایپرلینک در ورد)

معمولا برای توضیح یک کلمه در متن بهتر است از هایپرلینک استفاده کنیم و معنا  مفهوم آن را به بخش‌های دیگر ارجاع دهیم. با این روش دیگر نیاز نیست یک مسئله طولانی را در متن توضیح دهیم بلکه آن را به قسمتی از صفحه موردنظر لینک می‌کنیم تا خواننده با کلیک روی لینک به مفهوم مورد نظرش دست پیدا کند.

اکثر وبلاگ نویسان و افرادی که سرپرستی سایتی را به عهده دارند، بسیار از هایپرلینک استفاده می‌کنند. استفاده از این روش کاملا معمول و حرفه‌ای است و مطالب را منسجم می‌کند.

به این ترتیب تنها با نوشتن مطلب در ورد و ایجاد هایپرلینک در ورد، به سادگی می‌توان متن را از ورد کپی کرد و به صفحات دلخواه انتقال داد.

مطالب مرتبط:

تکرار خودکار سطرهای جدول در بالای هر صفحه در ورد

چگونه یک کلمه را در ورد به صفحه‌ای در فضای وب لینک کنیم؟

با استفاده از ویژگی هایپرلینک به سادگی می‌توانید به صفحه‌ای در فضای وب لینک دهید. ابتدا از طریق گوگل مطلب مورد نظرتان را سرچ و صفحه را باز کنید. صفحه را نبندید. به صفحه ورد برگردید و عبارت یا کلمه‌ای را که قصد ارجاع به وب دارید هایلایت کنید.

چگونه در ورد لینک ایجاد کنیم؟

روی کلمه یا عبارت هایلایت شده کلیک راست کرده و گزینه Link را انتخاب سپس گزینه Insert Hyperlink  را کلیلک کنید.

ایجاد هایپرلینک در ورد

صفحه کوچکی باز می‌شود که دارای آیتم‌های مختلفی است. از بین گزینه‌های موجود از سمت چپ گزینه Existing file or web page را انتخاب کنید. مشاهده می‌کنید که نوار سفید کوچکی در پایین پنجره باز می‌شود که باید آدرسی در آن قرار دهید.

ایجاد هایپرلینک در word

به صفحه گوگل برگردید و از قسمت نوار جستجو آدرس سایت را کپی کنید، به صفحه هایپرلینک باز گشته و آدرس را در نوار باریک سفید ثبت کنید. سپس با زدن کلید Ok تغییرات اعمال شده را ببینید.

چگونه یک عبارت را به نقطه خاصی از متن ارجاع دهیم؟

اگر در حال نوشتن یک متن طولانی هستید بهتر است بعضی از قسمت‌های آن را لینک کنید تا دسترسی و خواندن راحت‌تر شود. گاهی یک عبارت یا کلمه در متن تکمیل کننده بخشی از متن است، در این شرایط بهتر است با لینک دادن عبارت و متن را به یکدیگر ارجاع دهیم.

مطالب مرتبط:

ایجاد واترمارک (Watermark) در ورد | قرار دادن یک متن به عنوان پس زمینه

برای چگونگی لینک دادن یک عبارت به بخشی از متن، باید اول روی آن عبارت کلیک کنید و سپس آن را Bookmark کنید تا امکان ارجاع از هایپرلینک فراهم شود.

لینک در ورد

سپس به تب Insert در بالای صفحه بروید. روی گزینه بوک‌مارک کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود نامی برای بوکمارک انتخاب کنید و گزینه Add را بزنید.

لینک‌گذاری صفحات وبلاگ

با ساخته شدن بوک‌مارک، با استفاده از هایپرلینک آن قسمت از متن که قصد ارجاع به آن دارید را هایلایت کنید. با کلیک راست و انتخاب گزینه لینک و Insert link پنجره‌ای باز می‌شود. گزینه Place in the document را انتخاب کنید. در مرکز صفحه گزینه بوک‌مارک را باز کنید و روی عنوان انتخابی زیر مجموعه آن کلیلک کنید. در آخر Ok را بزنید.

چگونه یک عبارت را به آدرس ایمیل لینک کنیم؟

بعضی افراد برای دسترسی بهتر خوانندگان و ارتباط راحت‌تر لینک ایمیل خود را در متن قرار می‌دهند. ابتدا عبارت مورد نظر در متن را هایلات کنید. با کلیک راست و انتخاب گزینه Link سپس گزینه Insert link را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی قسمت پایین سمت چپ E-mail address کلیک کنید.

لینک‌گذاری در ایمیل

حالا آدرس ایمیلی که می‌خواهید ارجاع داده شود را در قسمت آدرس ایمیل بنویسید سپس تایید کنید.

چگونه از طریق هایپرلینک در ورد یک سند جدید ایجاد کنیم؟

با استفاده از هایپرلینک به راحتی می‌توانیم سند جدید ایجاد کنیم. مراحل را طبق توضیحات قبلی انجام دهید. یعنی کلیک راست، انتخاب گزینه لینک و اینسرت لینک را انتخاب کنید.

در پنجره جدیدی که باز می‌شود روی گزینه Create new document کلیک کنید. در قسمت مرکز صفحه نامی برای اسناد جدیدی که قرار است ساخته شوند انتخاب و تایید کنید.

ایجاد لینک جدید در ورد

در پایین پنجره باز شده دو تا گزینه را مشاهده می‌کنید. Edit the new  document later و Edit the new document now زمانی به کار می‌روند که بخواهیم تغییراتی روی متن اعمال کنیم. با انتخاب گزینه  Edit now و تایید پنجره ویرایش سند باز می‌شود.

چگونه یک لینک را از اسناد ورد پاک یا ویرایش کنیم؟

روی هایپرلینک موردنظر کلیک راست کرده و گزینه Remove hyperlink را بزنید تا به راحتی حذف شود.

برای ویرایش یک لینک نیز با کلیک راست روی آن و انتخاب گزینه Edit hyperlink در پنجره باز شده تغییرات را اعمال کنید.

پاک کردن لینک در ورد

سخن پایانی

همان طور که گفته شد برای توضیح کلمه یا موضوعی طولانی لینک دادن به مطلبی در سایتی دیگر، گزینه مناسبی است. با استفاده از هایپرلینک به راحتی به صفحات وب متصل می‌شوید.

لازم به ذکر است که لینک دادن به ترافیک سایت شما کمک می‌کند و آن را بالا می‌برد. پس لازم است که چگونگی لینک دادن در ورد را بلد باشید تا هنگام نوشتن مطلب برای وبلاگ سایت خود، آن را به سایت‌های مختلف لینک دهید.

در این آموزش سعی کرده‌ایم که به سوالات شما در مورد چگونگی لینک‌دهی در ورد پاسخ بدهیم. امیدواریم مفید بوده باشد.

ترجمیک آماده همکاری با مترجمان زبان‌های مختلف است. اگر مترجم، ویراستار یا نویسنده هستید، در صفحه استخدام مترجم رزومه خود را ارسال کنید.

یکی از راه‌های مهم تبلیغات کسب و کارها، تولید محتوای متنی است. یکی از خدماتی که ترجمیک به برندها ارائه می‌کند، ارائه خدمات تولید محتوای سئو شده توسط کارشناسان متخصص است. اگر برای کسب و کار خود به تولید محتوا نیاز دارید، همین حالا در صفحه خدمات تولید محتوا، ثبت سفارش کنید.

8 دیدگاه در «چگونگی لینک دادن در ورد (راهنمای درج هایپرلینک در ورد)»

  1. سلام
    وقت بخیر
    مطالبون را مطالعه کردم. مفید بود
    سوال:
    بعد از بوک مارک کردن منابع در متن یک مقاله چگونه آنها را لینک دهیم که خواننده بتواند با کلیک روی شماره منبع در متن به فهرست مطالب در پایان مقاله هدایت شود؟.
    ممنون از راهنمایی شما

  2. من که جوابم را نگرفتم.
    منبعی که در آخر مقاله می نویسم را می خواستم با یک کلیک بر روی شماره ای که برای آن منبع در داخل متن قرار داده بودم بروم که به هیچ روش شما انجام نشد . ارجاع شما در همان مکان متن صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.