۷ مهارت اصلی و ضروری برای یک تولیدکننده محتوا

این‌روزها با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و ورود اینترنت به زندگی روزمره مردم، اهمیت تولید محتوا بیش از پیش احساس می‌شود.

بنابراین بعید نیست که روزانه آگهی‌های متعددی برای استخدام تولید کننده محتوا مشاهده کنید. شرکت‌های بسیاری به این موقعیت شغلی نیازمند هستند و اگر شما مهارت‌های لازم برای این موقعیت را داشته باشید، شانس خوبی برای داشتن یک موقعیت شغلی امن در اختیار خواهید داشت. اما اساسی‌ترین مهارت‌های لازم برای یک تولید کننده محتوا چیست؟

تسلط بر نوشتن و تایپ

بیشترین قالب محتوایی که در بازار تولید محتوا مورد نیاز است، از جنس محتوای متنی است. بنابراین مهارت بالا در زمینه نوشتن، بسیار ضروری است. بهتر است خلاقیت خود را از طریق نوشتن در زمینه‌های مختلف تقویت نمایید تا بر حسب نیاز مشتری یا کارفرمای خود بتوانید متونی با کیفیت تولید نمایید.

در این زمینه سعی کنید قدری در مورد اصول ویرایش و نگارش فارسی مطالعه کنید. در مورد تایپ نیم‌فاصله، علائم نگارشی، پاراگراف‌بندی، عنوان‌بندی و … مطالعه کنید و حتی از کسانی که سابقه بیشتری دارند بخواهید متون شما را بازبینی نمایند.

امروزه کامپیوتر نقش اساسی در همه فعالیت‌ها به ویژه در تولید محتوا ایفا می‌کند. بنابراین افراد کمی هستند که متن را دست‌نویس کرده و مجددا وارد کامپیوتر نمایند. بهتر است مهارت خود را در زمینه تایپ بالا ببرید تا از سرعت کلی شما در تولید محتوا چیزی کاسته نشود. برای تمرین تایپ ده‌انگشتی فارسی می‌توانید از این لینک یا این لینک استفاده نمایید.

آشنایی نسبی با فتوشاپ

در بسیاری از آگهی‌های استخدام تولید محتوا، تسلط بر فتوشاپ به عنوان یکی از ضروریات ذکر می‌شود. اما در واقع هر تولیدکننده محتوا لازم نیست تسلط بسیار عالی بر فتوشاپ داشته باشد.

همین که بتوانید چند تغییر مقدماتی در تصاویر ایجاد کند و لوگوی شرکت را روی تصاویر بگذارد، احتمالا کافی خواهد بود. بنابراین این میزان از آشنایی با فتوشاپ ضروری است. این مسئله نافی این نیست که تسلط بیشتر بر فتوشاپ نقش مثبتی رو موفقیت شما به عنوان یک تولید کننده محتوا خواهد داشت.

آموزش مقدماتی فتوشاپ را از جاهای مختلف می‌توانید پیدا کنید از جمله در سایت آپارات جستجو کنید یا دوره‌های سایت فرانش را ببینید.

آشنایی با یکی از CMSهای معروف

بعد از تولید هر محتوا، نوبت به انتشار آن می‌رسد. بسیاری از سازمان‌ها، وب‌سایتی مبتنی بر سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMSهای معروفی همچون وردپرس و جوملا دارند. برای سازمان به صرفه نیست که فردی را برای تولید محتوا و فردی را برای انتشار آن استخدام کنند. بنابراین معمولا از شما به عنوان تولیدکننده محتوا انتظار می‌رود بتوانید مطلب خود را در این سیستم‌های ثبت و منتشر کنید. مثلا لینک‌دهی کنید، برای آن تصویر مناسب بگذارید، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی نمایید.

بیش از ۷۵ درصد سایت‌های فعال از وردپرس استفاده می‌کنند و پس از آن نیز جوملا بیشترین محبوبیت را دارد. بنابراین برای آغاز کار، خوب است کار با این دو سیستم را یاد بگیرید. آموزش این دو سیستم به سادگی با جستجو در گوگل یافت می‌شود.

آشنایی با جستجوی پیشرفته در موتورهای جستجو

در تولید محتوا، تسلط بر موتورهای جستجو بیش از آن که تصور کنید اهمیت دارد. شما در همه زمینه تسلط کافی ندارید و بنابراین برای کسب اطلاعات کافی می‌بایست از موتورهای جستجو استفاده کنید. می‌توانید چند متن مختلف از منابع معتبر پیدا کنید و با ترکیب آن مطلبی قوی تولید کنید.

برای جستجوی موثر در این موتورها بهتر است به قواعد و اپراتورهای جستجوی اینترنتی تسلط داشته باشید تا بتوانید به همان نتایجی که به دنبالش هستید دست یابید.

علاوه بر این، استفاده از موتورهای جستجو، برای یافتن تصاویر مناسب نیز به‌درد می‌خورد. می‌توانید از سایت‌های مرجع و موتورهای جستجو، تصاویر مناسب را پیدا نموده و با ایجاد تغییراتی در آن به وسیله فتوشاپ و سایر نرم‌افزارهای ویرایشگر تصویر، تصاویری حرفه‌ای برای مطالب خود تولید نمایید.

زبان انگلیسی

اگر به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، در جستجوهای خود محدود به منابع فارسی خواهید بود که معمولا اندک بوده و گاها غنای کافی نیز ندارند. از سوی دیگر بسیاری از مطالب تولیدی به زبان فارسی، در اصل ترجمه منابع انگلیسی است و کیفیت کافی را ندارد.

اما اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، دریایی از محتواهای گوناگون با کیفیت عالی در دسترس خواهید داشت و بنابراین می‌توانید مطالبی جذاب و درجه یک برای مخاطبان خود بنویسید که تحسین آن‌ها را برانگیزد.

آشنایی با HTML و CSS

HTML و CSS دو زبان مربوط به ساخت صفحات وب هستند. یادگیری اصول اولیه این دو زبان بسیار ساده است و شاید کمتر از چندساعت از شما وقت بگیرید. یک آموزش سریع و آسان را می‌توانید به زبان فارسی در این لینک ببینید.

اصول سئو

هرچند در مورد سئو، در مرحله آخر صحبت می‌کنیم، اما به هیچ وجه اهمیت آن نباید کم انگاشته شود. شاید ضروری‌ترین و اساسی‌ترین مهارت یک تولیدکننده محتوا که می‌خواهید فعالیتی در زمینه بازاریابی محتوا داشته باشد، همین مسئله باشد.

یک تولید کننده محتوا باید با در اختیار داشتن کلمات کلیدی مدنظر در استراتژی محتوا، محتواهایی تولید نماید که در موتورهای جستجو به خوبی دیده شود و بازدید خوبی نیز به سایت مربوطه ارجاع دهد. بحث در این زمینه بسیار مفصل است و برای شروع می‌توانید این لینک را ببینید.

اگر شما در زمینه تولید محتوا فعال هستید یا مهارت‌های فوق را دارید، چرا در پلتفرم ترجمیک ثبت‌نام نمی‌کنید؟!

4 دیدگاه در «۷ مهارت اصلی و ضروری برای یک تولیدکننده محتوا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.