تغییر فونت پیش فرض در Word

حتما برای شما هم پیش آمده که در حال کار روی یک سند ورد باشید و بخواهید تنها از یک فونت خاص استفاده کنید. در چنین مواردی فونت موردنظرتان را انتخاب و شروع به نوشتن می‌کنید. با این حال، هر بار که به پاراگراف بعد می‌روید، فونت به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد و شما را وادار به تنظیم مجدد می‌کند.

تغییر فونت پیش‌فرض ورد، بهترین راه حل این مشکل است. بدین ترتیب، فونت موردنظر شما به عنوان فونت پیش‌فرض انتخاب خواهد شد و دیگر نیازی به تنظیم چندباره نخواهد بود.

در این مطلب با خواهیم دید که چگونه فونت پیش‌فرض ورد را تغییر دهیم و از این طریق با سهولت بیشتری با نرم‌افزار ورد کار کنیم. اگر در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۶ سایت رایگان برای تبدیل PDF به Word

چگونه فونت پیش‌فرض ورد را تغییر دهیم؟

تغییر فونت پیش‌فرض، یکی از امکاناتی است که نرم‌افزار ورد در اختیار ما قرار می‌دهد. خوشبختانه استفاده از این قابلیت بسیار ساده و آسان است. کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • برنامه ورد را بازکنید.
  • از قسمت نوار ابزار، وارد منوی Home شوید و با کلیک روی قسمتی که در تصویر نشان داده شده، پنجره font را باز کنید. (برای باز کردن این پنجره، می‌توانید از کلید میانبر Ctrl+D نیز استفاده کنید.)
باز کردن پنجره font
باز کردن پنجره font
  • از قسمت Complex scripts فونت، سایز و استایل موردنظرتان را انتخاب کنید. همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید، قسمت preview یک متن نمونه را با توجه به موارد موردنظر شما نمایش می‌دهد.
انتخاب فونت، سایز و استایل موردنظر از انتخاب Complex scripts
انتخاب فونت، سایز و استایل موردنظر از انتخاب Complex scripts
  • در همین پنجره بر روی گزینه Set As Default کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، پنجره‌ای باز می‌شود و دو انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد: آیا جزئیات انتخاب‌شده تنها روی همین سند اعمال شود (?This document only)؟ یا از این به بعد تمام سندها از این جزئیات پیروی کنند All documents based on the normal?))؟
ذخیره تغییرات
ذخیره تغییرات
  • توصیه می‌کنیم گزینه دوم را انتخاب و OK را بزنید.

مطالب مرتبط:

آموزش شماره‌گذاری صفحات ورد با عدد و حروف

آموزش تغییر تنظیمات پاراگراف در ورد

حال ممکن است بخواهید جزئیاتی را روی پاراگراف‌های متن اعمال کنید. برای این کار، از مراحل زیر پیروی کنید.

  • برنامه ورد را بازکنید.

• از قسمت نوار ابزار، وارد منوی Home شوید و با کلیک روی قسمتی که در تصویر نشان داده شده، پنجره Paragraph را باز کنید.

انتخاب پنجره Paragraph
  • از طریق پنجره بازشده، مواردی از قبیل تورفتگی‌ها، فاصله خطوط، شکستگی خطوط و صفحات را تنظیم نمایید.

مطالب مرتبط:

مرتب‌سازی (justify یا جاستیفای) پاراگراف در ورد (Word)

قرار دادن تصاویر در Word

پشتیبانی از تصاویر، یکی از بهترین و پرکاربردترین قابلیت‌های ورد است. برای اضافه کردن تصویر به متن موردنظرتان مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • برنامه ورد را بازکنید.
  • از نوار ابزار وارد منوی Insert شوید و گزینه picture را انتخاب کنید.
وارد شدن به منوی Insert و انتخاب گزینه picture

مطالب مرتبط:

افزودن تصاویر و چرخاندن آن‌ها در Word

سخن پایانی

در این مطلب ۳ مورد از پرکاربردترین ترفندهای ورد را بررسی کردیم. فراموش نکنید که برای تسلط به این ترفندها، تا جایی که می‌توانید تمرین و تکرار داشته باشید.

بیش از ۲۰ هزار مترجم، نویسنده و ویراستار دورکار در ترجمیک مشغول به کار هستند. اگر شما هم به فعالیت دورکاری علاقه‌مند هستید، رزومه خود را در صفحه استخدام مترجم بارگذاری کنید.

اگر به فکر چاپ مقاله در یک ژورنال معتبر هستید، بیش از هر چیز دیگری به ویراستاری نیتیو نیاز دارید. برای استفاده از خدمات ویرایش نیتیو ترجمیک کلیک کنید.

4 دیدگاه در «تغییر فونت پیش فرض در Word»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.