۵ نکته کاربردی در تولید محتوای اینستاگرام

این روزها شبکه‌های اجتماعی رشد فراوانی در توسعه یک کسب و کار را ایجاد می‌کنند؛ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب­ترین این شبکه‌ها اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام جهت توسعه کسب و کار خود استفاده می‌کنیم، تولید محتوا اهمیت خود را نشان می‌­دهد. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این هدف حائز اهمیت باشد.

اماچگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا کسب و کار ما گسترش یابد؟تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چگونه انجام می‌شود؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که در قالب هدف­دار و برنامه­‌ریزی شده، کاربران را به صفحه شما جذب کرده و سبب گسترش کسب و کار شما نیز می­شود. در ادامه چند راهکار مورد استفاده­ی تیم تولید محتوای ترجمیک را در زمینه­ی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای کسب و کار شما در اینستاگرام که هنگام استفاده از آن­ها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه می‌دهیم:

برای هر پست برنامه­‌ریزی داشته باشید

برنامه‌­ریزی برای محتوای هر پست باعث می‌­شود در جذب مخاطب تاثیر بسیاری داشته باشد، ارتباط داشتن هر پست با پست قبلی نیز نشان دهنده­ پیوستگی صفحه­‌ شما بوده و به تولید محتوا مناسب نیز منجر می‌شود.

لزوم استفاده از تقویم تولید محتوا را در این لینک بخوانید.

نکته مهم دیگر در این قسمت، برنامه‌­ریزی در مورد زمان مناسب جهت انتشار پست است. برای این منظور می‌توانید از بخش insights اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این کار هستند استفاده نمایید.

در مورد زمان مناسب ارسال پست‌­ها در شبکه‌­های اجتماعی اکثرا تحقیقات مربوط به سایت­‌های معتبر خارجی است که طبیعتا ممکن است نتایج به دست آمده در مورد مخاطب ایرانی کمی متفاوت باشد اما می­‌توانیم از آن‌­ها به عنوان یک ایده استفاده نماییم و از طرف دیگر نیز خودمان در پست­‌های مختلف آزمون و خطا کنیم و ببینیم در چه زمان‌­هایی پست‌­ها بهتر دیده می‌­شوند.

به طور مثال در بررسی‌­های صورت گرفته نشان داده شده است که در روزهای دوشنبه و یک شنبه میزان حضور مخاطب بیشتر بوده و بهترین ساعت ۸-۹ صبح است و بدترین ساعت ۳ و ۴ بعد از ظهر است. همچنین ویدئو­ها در ساعت ۹ شب بیشترین بازدید را داشته و بهترین ساعت کلی انتشار پست ها در ساعات غیرکاری نسبت به ساعت‌های کاری است .مجددا تاکید می­کنیم که چون ممکن است عادات و رفتارهای مخاطب ایرانی متفاوت باشد، بنابراین بهترین راه­حل جهت پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست­ها در شبکه­‌های اجتماعی روش آزمون و خطا است.

از کامنت‌ها و دایرکت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید

یکی از مواردی که اغلب کاربران به آن توجه می‌کنند نظرات سایر کاربران در مورد محصولات آن‌­ها است، بنابراین می‌توانید از کامنت­‌های کاربران خود که در زیر پست‌ها قرار داشته و همچنین از مواردی که در دایرکت مطرح می‌­نمایند استفاده کنید؛ یک روش این است که اگر نظری را مطرح کرده یا سوالی را از شما می‌پرسند، پاسخ آن را به صورت عمومی در پست‌ها منتشر کرده و با استفاده از آن به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید.

هشتگ‌ها را فراموش نکنید

برای تولید محتوای مجدد، تیم تولید محتوای ترجمیک با استفاده از هشتگ‌­های مربوط به زمینه­ کسب و کارتان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای معروف، آن‌هایی که مخاطبان مشابه شما بوده و رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده می­‌کنند.

لیستی از صفحات برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک‌گذاری در زمینه­ کاری شما تولید می‌کنند، تهیه کرده و آن­ها را فالو کنید تا پست‌های جدیدشان را دیده و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با استفاده از آیکونی که زیر پست وجود دارد، ذخیره کرده تا زمان نیاز، به راحتی به آن دست یابید.

توجه داشته باشید که هشتگ‌­هایی که جستجو می‌کنید کاملا مربوط با کسب و کارتان باشد؛ چرا که یک هشتگ غیرمرتبط می‌تواند شما را گیج کرده و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.

نقشی که هشتگ در دنیای اینستاگرام ایفا می­کند همان نقشی است که کلمات کلیدی مقالات در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر است.

به طور مثال اگر شما هشتگ آموزش تولید محتوا را می­زنید، هر کاربری که به تولید محتوا علاقه داشته باشد و این هشتگ را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو کند می­تواند تمام پست‌­هایی که شما نوشته­‌اید و به تولید محتوا مرتبط هستند را ببیند .

بررسی‌­ها نشان داده است هر پستی که حداقل یک هشتگ مرتبط با موضوع کپشن داشته باشد قادر است ۶/۱۲ درصد مخاطب بیشتری را در اینستاگرام نسبت به پست‌­های بدون هشتگ جذب نماید.

پس اگر تمایل دارید در اینستاگرام فالوور بیشتری داشته باشید، از هشتگ‌گذاری حرف‌ه­ای شروع کنید.اما  توجه کنید که در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید!

متن خود را در عکس بنویسید

هرچند استفاده از عکس‌هایی موجود در وب خیلی کار جذابی در این دوره به نظر نمی‌رسد، اما این بدین معنی نیست که ما به هیچ عنوان نباید از آن‌­ها استفاده کنیم.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌های موجود، عکس‌هایی را که توسط برندها و رقبای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰*۱۰۸۰ است.

خلاقیت داشته باشید

به جرات می­توان گفت در این دوران خلاقیت در تولید محتوا مهم­ترین نکته است. چند مورد از ترفندهای خلاقیت در تولید محتوا در ذیل شمرده شده است:

  • تغییر در روند انجام کارها از روال عادی و همیشگی آن: خیلی از موضوعات، مواردی روتینی است که بارها و بارها در موردشان نوشته شده است و برای مخاطب تکراری و حوصله­بر است، شما باید با استفاده از خلاقیت خود روند آن را طوری تغییر دهید که مخاطب را جذب نمایید.
  • کشف روابط میان اتفاقات مشابه: این مورد هم بسیار اتفاق می­افتد که به طور مثال وقتی می­خواهید در متن خود از یک ایده­ی خوب حرف بزنید عکسی از نیوتون و سیبی که قانون جاذبه را به دنبال داشت را بیاورید.
  • اختلاط پدیده‌ها و ساختن پدیده جدید: در برخی موارد شما نیاز به کشف روابط و پدیده‌های جدید ندارید و کافی است که دو یا چند پدیده را در هم اختلاط کنید و یک پدیده جدید به وجود آورید. نقش اصلی در این میان را خلاقیت شما بازی می‌کند. می‌توانید از اختلاط پدیده‌ها، برای حل مشکلاتی که هنوز راه حلی برای آن‌ها وجود ندارد استفاده کنید.
  • معلومات بیشتر، مساوی با خلاقیت بیشتر است: رابطه بین دانستن و خلاقیت به شکل پله‌ای است. با بهبود سطح دانش عمومی و تخصصی شما فرصت‌های بیشتری برای شکوفایی استعداد خود خواهید داشت. بارها و بارها رابطه میان دانش بیشتر و موفقیت‌های بیشتر را در زندگی تجربه کرده‌ایم. هرچقدر توانایی بیشتری داشته باشید موقعیت‌های بیشتر و مناسب‌تر برای کسب درامد و شغل خواهید داشت.

در پایان این­که خلاقیت در تولید محتوا به معنی دانش کافی در زمینه نگارش مقاله و نویسندگی نیست. موفقیت در این حیطه روش خطی و مستقیمی ندارد و باید علاوه بر اصول نگارشی، شخص دارای خلاقیت بالایی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.