اسکریبد؛ کتابخانه ترجمه صوتی و الکترونیکی

یکی از اتفاق‌های جذاب پیشرفت در تکنولوژی به وجود آمدن نسخه‌های الکترونیکی و صوتی کتاب‌ها با موضوعات مختلف بوده است. در این بین پلتفرم‌های مختلفی برای این کار به وجود آمدن که بزرگترین آن‌ها پلتفرم اسکریبد منبع کتاب‌های الکترونیکی و صوتی دانست.

اسکریبد (scribd) سرویس کتاب­‌های الکترونیکی و صوتی آمریکایی است که بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه کتاب در آن یافت می­‌شود. همچنین بیش از ۶۰ میلیون کتاب را به صورت رایگان منتشر می­‌کند. این پلتفرم فعالیتش را از سال ۲۰۰۷ آغاز کرد و هدفش تبدیل شدن به نخستین و بهترین کتابخانه آنلاین بود که تا امروز توانسته است به خوبی در این مسیر گام بردارد.

کاربران، اسکریبد را با عنوان نتفیلیکس کتاب‌­ها می­شناسند.

اسکریبد کتابخانه‌ای است که به شما اجازه م‌ی­دهد در سی روز اول استفاده از این پلتفرم به صورت رایگان از تمامی امکانات آن استفاده کنید. اما با اتمام این دوره باید به صورت ماهانه حق عضویت بپردازید. البته نباید هزینه پایین حق عضویت این پلتفرم را نادیده گرفت. اسکریپت هرماه تنها کمتر از ۹ دلار حق عضویت از کاربران می‌خواهد شما دسترسی نامحدودی به اسناد کتابخانه دارید.

ویژگی­‌های منحصر به فرد کتابخانه اسکریبد

اگر شما هم از کاربران اسکریبد هستید و یا می­خواهید فعالیت خود را در این پلتفورم آغاز کنید، بهتر است از قبل با ویژگی­‌های خاص این پلتفرم آشنا شوید.

اسکریبد فقط یک کتابخانه معمولی نیست بلکه از سرویس‌­های پشتیبانی می­کند که اغلب کتابخانه­‌ها ، چه کتابخانه­‌های فیزیکی، چه مجازی، حتی با پرداخت حق عضویت و عضویت دائمی در آنها هم این امکانات را در اختیار کاربران نمی­گذارند.

در ادامه با برخی ویژگی­‌های مهم و منحصر به فرد این پلتفرم آشنا خواهیم شد و خواهید دید که این کتابخانه دیجیتال تا چه حد می‌­تواند مفید باشد.

وجود قابلیت Blinkist

اگر نمی­دانید این قابلیت چه امکاناتی به شما می­دهد، زمانی را به خاطر بیاورید که می­خواهید یک کتاب غیر داستانی بخوانید اما به هر دلیلی نمی­‌توانید آن را از اول مطالعه کنید. مثلاً ممکن است قبل از آن کتاب را خوانده باشید و اکنون تنها تمایل به دانستن نکات مهم و کلیدی آن دارید یا به علت طولانی بودن کتاب، زمان و فرصت کافی برای مطالعه آن را ندارید.

در این صورت چه کار می­‌کنید؟ احتمالاً دوست دارید کسی نکات مهم این کتاب را برایتان گردآوری کند و به صورت آماده در اختیار شما قرار دهد.

جالب است بدانید این ویژگی پلتفرم اسکریبد همین کار را می­کند و دیدگاه­‌های اصلی کتاب‌های علمی و غیرداستانی را به سادگی و به صورت خلاصه در اختیار شما قرار می‌­دهد. از همه مهم‌تر اینکه شما می‌توانید این فایل‌­ها را هم به صورت صوتی و هم به صورت متنی دریافت کنید. چه چیزی بهتر از این؟

قابلیت ویژه AUDM

اگر شما هم اهل مطالعه روزنامه و مجلات هستید اما نمی­توانید همیشه و همه جا آنها را به همراه خود داشته باشید، استفاده از این قابلیت بیشتر از همه به درد شما می‌­خورد.

این پلتفرم به شما می­‌گوید که لازم نیست بی خیال اخبار و روزنامه­‌ها شوید و میتوانید همواره در همه جا به آنها دسترسی داشته باشید، تنها کافیست از این ویژگی پلتفرم اسکریبد استفاده کنید تا از آخرین اخبار دنیا مطلع شوید.

جالب‌تر از آن، اینکه این سرویس یعنی سرویس AUDM در پلتفرم اسکریبد به شما اجازه می­‌دهد تا به نسخه صوتی روزنامه‌­ها و مجلات دسترسی داشته باشید و حتی اگر زمان مطالعه روزنامه و مجلات یا اخبار را ندارید با استفاده از این قابلیت به راحتی از آن­ها مطلع شوید.

استفاده از قابلیت منحصر به فرد pocket

احتمالاً حدس می­زنید که این قابلیت چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می­دهد! در واقع پاکت قابلیت منحصر به فردی است که برای افراد پر مشغله طراحی شده . احتمالاً بارها برای همه ما پیش آمده است که با مطالب یا عناوینی برخورد کرده‌ایم که به نظرمان جالب آمده است و می­خواستیم آن مطلب را بخوانیم اما در آن لحظه فرصت مطالعه آن را نداشته­‌ایم.

اینکه بخواهیم برگردیم و از اول به دنبال آن مطلب یا عنوان بگردیم، کاری بسیار آزاردهنده و وقت گیر است. حتی در اکثر مواقع این کار آن قدر بی حاصل است که بی‌خیال خواندن آن مطلب می­شویم. اما با استفاده از پلتفرم اسکریبد انجام این کار لازم نیست.

فقط کافیست از سرویس پاکت استفاده کنید. این نرم افزار به شما این اجازه را می­دهد تا به راحتی متن­ها و مطالبی که می‌خواهید را در نسخه آفلاین خود ذخیره کنید تا در زمانی مناسب دسترسی سریع و آسان به آنها داشته باشید و دیگر نیازی نباشد که زمان و انرژی مضاعف به پیدا کردن آن مطلب اختصاص دهید.

قابلیت آپلود فایل مورد نظر در نرم‌افزار اسکریبد

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این نرم افزار این است که به شما اجازه می‌­دهد مطالبی که تمایل دارید با سایر کاربران به اشتراک بگذارید را آپلود کنید. البته نباید فراموش کرد که این پلتفرم برای انتشار مطالب طراحی نشده است و نمی‌تواند امکانات ویژه مانند پلتفرم‌­های آمازون یا کوبو در اختیار شما قرار دهد اما تا حدی این امکان را برایتان فراهم کرده است.

مثلاً اگر چند کتاب جالب نوشته اید یا گزارشی از آخرین چاپ یک کتاب جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید آن­ها را در این پلتفرم به اشتراک بگذارید. در این صورت سایر کاربران از دیگر نقاط جهان نیز می­‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و از مطالب شما استفاده کنند.

این پلتفرم محدودیت‌هایی هم برای آپلود فایل در نظر گرفته است. مثلاً حجم فایل ارسالی شما نباید بیش از ۱۰۰ مگابایت باشد. البته دقت کنید که در هنگام آپلود فایل در پلتفرم اسکریبد، سایز فایل‌­ها تا حدودی افزایش می­‌یابند در نتیجه بهتر است قبلاً به این موضوع فکر کنید.

ما حجم ۷۵ مگابایت را به شما پیشنهاد می­‌کنیم و بهتر است فایل‌­های شما بیش از این اندازه نباشند.

این پلتفرم فرمت­‌های مختلفی را برای فایل‌­ها قبول می‌­کند که شامل pdf  و EPUB  است اما نمی‌­تواند از فایل‌هایی با فرمت  MOBI  پشتیبانی کند.

برای تهیه اکانت پرمیوم اسکریبد و دسترسی به این دنیای جذال می‌توانید از سایت‌های پرداخت ارزی در ایران برای خرید استفاده نمایید.

یک دیدگاه در «اسکریبد؛ کتابخانه ترجمه صوتی و الکترونیکی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.