8 سایت، نرم‌افزار و ربات برای تبدیل عکس به متن

۸ سایت، نرم‌افزار و ربات برای تبدیل عکس به متن [فارسی و انگلیسی+لینک]

حتماً برای شما هم پیش آمده که فرصت کافی برای تایپ مجدد نوشته‌های درون یک تصویر را نداشته باشید. اگر متون طولانی در تصاویر زیادی نوشته شده باشند، لازم است برای یادداشت همه مطالب زمان و انرژی بسیاری صرف کنید. این موضوع برای استفاده از جزوه‌های درسی مخصوصاً در میان دانشجویان بیشتر دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید از دردسر تایپ طولانی رها شوید، از ترفندهایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم استفاده کرده و در کمتر از چند دقیقه به آسانی متون خود را آماده کنید. تبریک می‌گوییم، شما با استفاده از این تکنیک‌ها، به شدت در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید!

مطالب مرتبط:

ایجاد واترمارک (Watermark) در ورد

تبدیل عکس به متن در سایت newocr.com

این سایت به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، دقت و کاربری بسیار خوبی دارد. برای تبدیل عکس‌هایتان به متن، با کلیک بر روی لینک سایت، از مسیر choose file عکس مورد نظر را انتخاب کرده و سپس با انتخاب preview به نوشته‌ها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از سایت ocr.space

متأسفانه این سایت متن فارسی را پشتیبانی نمی‌کند، اما ترفندی که به کمک شما می‌آید، این است که زبان عربی را انتخاب کنید. البته که نتیجه به دقت زبان فارسی نیست اما تا حد زیادی به شما کمک می‌‎کند.

به آدرس ocr.space بروید و پس از انتخاب فایل از قسمت choose file، متن آماده کپی یا دانلود می‌باشد. حتماً دقت داشته باشید که در آخر، متن خود را بازبینی نهایی کنید. این سایت به آسانی به شما کمک می‌کند تا زمان زیادی برای یادداشت مجدد متون طولانی صرف نکنید.

استففاده از سایت سایت ocr.space برای تبدیل عکس به متن
سایت ocr.space گزینه‌ای مناسب برای تبدیل عکس به متن است.

برنامه Microsoft OneNote

برای استفاده از این برنامه، کافیست عکس خود را درون برنامه OneNote کشیده و سپس گزینه clip را بزنید. با این کار می‌توانید هر بخش از صفحه نمایش یا تصویری که دارید را وارد نرم‌افزار کنید. برروی عکسی که وارد کردید کلیک راست کرده و گزینه Copy Text from Picture را انتخاب کنید. پس از این مرحله، متنی که در عکس شما تشخیص داده شده است به صورت خودکار به حافظه کیبورد شما منتقل می‌شود و شما می‌توانید نوشته‌هایتان را در word و یا هر برنامه دیگری که مد نظرتان است، paste کنید.

مطالب مرتبط:

نبرد تنگاتنگ ترجمه ماشینی و ترجمه انسانی

تبدیل عکس به متن انگلیسی با برنامه SimpleOCR

جالب است بدانید برنامه SimpleOCR به خوبی می‌تواند دست خط شما را تشخیص دهد!

برخی از قابلیت‌های این نرم افزار:

  •  توانایی خواندن عکس به صورت مستقیم از scanner یا صفحات با فرمت‌های jpg, tiff, bmp
  •  قابلیت انتخاب قسمتی از عکس یا نادیده گرفتن برخی از ویژگی‌های متن
  • spell-checker، که می‌تواند متن شما را تصحیح کند
  • ذخیره خروجی در فرمت‌های doc یا txt
قابلیت تشخیص دست‌خط هنگام تبدیل عکس به متندر برنامه SimpleOCR
یکی از قابلیت‌های جالب برنامه SimpleOCR در تبدیل عکس به متن، تشخیص دست‌خط است

ربات OCR در تلگرام

ربات تلگرامی OCR از زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. پس می‌توانید متون مورد نظر خود را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی دانلود کنید.

با کلیک بر روی آدرس زیر، مستقیم وارد ربات تلگرام شوید:

https://t.me/imageToText_bot

به طور کلی نرم‌افزارهایی با نام OCR Scanning Tools با هدف تشخیص حروف در تصویر (Optical Character Recognition)  طراحی شده‌اند و می‌توانند نوشته‌های داخل تصاویر را به متون پیوسته تبدیل کنند؛ اما در زبان فارسی، خروجی‌های قابل قبولی ندارند. بنابراین اگر قصد تهیه متون به زبان فارسی را دارید، ادامه این مطلب را بخوانید تا عکس‌های خود را بدون دردسر به نوشته تبدیل کنید.

روش استفاده از Google Drive

در این روش حتماً به یک حساب کاربری جیمیل نیاز دارید.

  • برای شروع روی عبارت google drive کلیک کنید.
  • سپس به Go to Drive بروید.
  • حالا باید اطلاعات جیمیل‌تان را وارد کنید.
  • روی My Drive کلیک کنید و new folder را انتخاب کنید تا فولدر جدیدی بسازید. در این مرحله برای فایل خود نامی انتخاب کنید.
  • پس از ایجاد فولدر جدید، وارد آن شده و عکس‌هایی را که می‌خواهید به متن تبدیل شوند، داخل فولدر آورده (drag-and-drop) کمی صبر کنید تا بارگذاری شوند.
  • پس از اتمام بارگذاری، کلیک راست کرده open with و سپس google docs را بزنید.
  • به مسیر file > download > Microsoft word بروید. به همین سادگی متن شما آماده است!

عضویت در سایت ایرانی متن‌یار و یا دانلود نرم‌افزار آن

شما پس از عضویت در این سایت، می‌توانید به رایگان از امکانات تبدیل عکس به متن استفاده کنید. روش جالب دیگری که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید، ربات تلگرام متن‌یار است. در سایت متن‌یار با انتخاب ربات، به تلگرام رفته و فوراً به متون داخل عکس دسترسی پیدا می‌کنید. آخرین روش برای آنکه همیشه به نرم‌افزار دسترسی داشته باشید، دانلود آن برروی گوشی موبایلتان است.

استفاده از نرم‌افزار Readiris Corporate

تنها نرم‌افزاری که از زبان فارسی برای تبدیل عکس به متن پشتیبانی می‌کند. کار کردن با نرم‌افزار Readiris Corporate بسیار راحت است و مانند سایت‌هایی که گفته شد، می‌تواند تصاویر اسکن شده شما را به نسخه تایپ شده تبدیل کند. فقط کافیست از گزینه file تصویر خود را بارگذاری کنید و از تب‌های بالایی تبدیل به Docx را انتخاب کنید.

امکان تبدیل عکس به متن فارسی در نرم‌افزار Readiris Corporate
نرم‌افزار Readiris Corporate توانایی تبدیل عکس به متن فارسی را هم دارد

لینک دانلود نرم‌افزار

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت فناوری بسیاری از کارها برای ما آسان‌تر شده است. تبدیل عکس به متن نیز از این امر مستثنی نیست.

از این سایت‌ها تا به حال استفاده کرده‌اید؟ شما چه نرم‌افزارها و سایت‌های دیگری را می‌شناسید که توانایی تبدیل عکس به متن را دارند؟

ترجمیک پلتفرمی است که به طور پیوسته تولیدکننده محتوا و نویسنده استخدام می‌کند. به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید. فرم ثبت‌نام را تکمیل و فعالیت خود را در ترجمیک آغاز کنید.

ممکن است برای برگزاری جلسات با همکاران خارجی خود به مترجم همزمان نیاز داشته باشید. در این صورت می‌توانید از خدمات ترجمه همزمان و اعزام مترجم ترجمیک استفاده کنید.

13 دیدگاه در «۸ سایت، نرم‌افزار و ربات برای تبدیل عکس به متن [فارسی و انگلیسی+لینک]»

  1. سلام.
    خیلی تشکر میکنم بابت مطلب مفیدتون.
    برای عکس یک عکس به متن فارسی راه پیشنهادی گوگل درایو رو امتحان کردم. بسیار بسیار عالی بود.
    موفق باشید.

  2. سلام دوستان
    بهترین سایتی که من باهاش تونستم عکسو به متن فارسی تبدیل کنم این ادرسه که گذاشتم.سایتش پولیه ولی ارزششو به نظرم داره
    میتونید قبل از تبدیل یه صفحه رایگان ازمایشی تبدیل کنید تانتیجه رو ببینید.
    yun.ir/ycues7

  3. سلام ممنون از مطلبون ولی برای من کیفیت مطلوب نداشت البته گوگل داکس خوب بود سایت ioword.com هم خیلی خوبه اضافه کنید به لیست حتی جدول ها هم تبدیل می کنه در زبان فارسی
    https://www.ioword.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.