نگارش متون به زبان انگلیسی توسط نویسندگان غیر بومی

نوشتار انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری آن‌ها نیست، باید از هر نظر عاری از نقص باشد و تا جای ممکن نزدیک به نوشتار نیتیو باشد. از جمله مشکلاتی که ما فارسی‌زبانان نیز هنگام نوشتن یک مطلب به زبان انگلیسی داریم این است که آیا جملات و ساختارهایی که در مطلب خود به کار برده‌ایم صحیح هستند یا خیر. نکته اصلی در نوشتن این است که منظور خود را به طور دقیق و واضح برسانیم تا خواننده بتواند به روشنی پیام ما را دریافت کند.

وقتی به زبان دوم شروع به نوشتن می‌کنیم، حساسیت بیشتر می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که داشتن هرگونه خطایی حتی در علائم نگارشی، موجب بروز نقص در رساندن معنی و مفهوم می‌شود. حتی نویسندگان و مترجمان با استعداد نیز گاهی اوقات دچار اشتباهات اولیه در دستور زبان می‌شوند و نیاز است یک مرور کامل برروی متن نهایی انجام شود تا تمامی ایرادات آن رفع شود و نتیجه نهایی ویرایش متون حساسی مانند مقالات علمی که در انتظار چاپ در مجلات معتبر بین‌المللی هستند، حرفه‌ای و عاری از هرگونه اشتباهی باشد.

در اینجا ما به یکی از راه حل‌هایی که ممکن است تا به حال نشنیده باشید پرداخته‌ایم تا اشتباهات رایج به حداقل برسد.

سایت Trinka راه حلی برای غیر انگلیسی زبانان

سایت Trinka یک سایت پیشرفته ویرایش متون انگلیسی است که علاوه بر بررسی متن از نظر گرامری، به بهبود ساختار متن و نزدیک کردن آن به متون آکادمیک کمک می‌کند. در این نوشته می‌خواهیم به معرفی سایت Trinka  و ویژگی‌های آن بپردازیم.

Trinka را می‌توان محصولی از کشور هندوستان دانست که توسط گروهی از محققان، زبان‌شناسان و متخصصین علم داده‌ طراحی شده و شعار اصلی آن «آسان کردن نوشتن به زبان انگلیسی» است. نام سایت نیز برگرفته از نام زبان‌شناس هندی خانم Trinka D’Cunha است که از اولین پایه‌گذاران این سایت به حساب می‌آید.

ویژگی‌های فوق‌العاده کاربردی سایت Trinka

این سایت افزونه‌هایی برای نرم افزار ورد و مرورگرهای اینترنتی دارد که نوشتن متون و جست‌وجوی صحیح در منابع انگلیسی را راحت کرده است.

نام سایت پسوند AI یا همان هوش مصنوعی را یدک می‌کشد و این ویژگی است که این سایت را متمایز می‌کند. Trinka علاوه بر تشخیص و تصحیح خطاهای گرامری، ساختار متن را هم چک می‌کند و با کمک گرفتن از سبک نوشتار مقالات مطرح مانند استایل AMA  و APA ساختار متن را به ساختار متون مقالات آکادمیک نزدیک می‌کند و با دقت بالا عبارات و جملات صحیح‌تری را پیشنهاد می‌دهد.

همچنین با جست‌وجو در پایگاه داده ژورنال‌های مختلف، مقاله شما را بررسی کرده و نشان می‌دهد که متن شما چه میزان با الگوی مورد قبول ژورنال شباهت دارد و این بررسی را در رابطه با همه جزئیات فرمت ژورنال بررسی می‌کند.

آموزش گام به گام استفاده رایگان از سایت ادیت متن Trinka

این سایت دسترسی رایگان محدود چند روزه به کاربران ارائه می‌کند. در این حساب کاربری رایگان می‌توانید از همه ویژگی‌های سایت استفاده کنید هرچند محدودیت‌هایی وجود دارد. برای شروع به کار روی گزینه “Register for free” کلیک کنید و پس از تکمیل مشخصات وارد سایت شوید.

هنگامی که وارد سایت می‌شوید صفحه زیر را مشاهده می‌کنید. برای شروع کار روی گزینه “New file” یا “Upload file” کلیک کنید و متن مورد نظر را به سایت بدهید.

توجه داشته باشید آپلود فایل‌ فقط با فرمت .docx و .txt امکان‌پذیر است.

در مرحله بعد  نوع متن را انتخاب کنید.

در نوار ابزار سمت راست می‌توانید ژورنال مدنظر را انتخاب کنید تا سایت میزان مطابقت مقاله با استاندارد‌های ژورنال را بررسی کند.

در قسمت دیگری از سایت می‌توانید متن را به سایت بدهید و متن ادیت‌شده را با track changes دریافت کنید.

توجه داشته باشید که سایت با فیلتر شکن کند کار می‌کند و بهتر است خاموش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.