تکرار سطر های ورد

تکرار خودکار سطرهای جدول در بالای هر صفحه در ورد

فرقی ندارد که مشغول نوشتن کتابی علمی یا گزارش عملکرد سالانه کسب و کارتان باشید. در هر صورت، استفاده از جداول، ارائه مطالب و اطلاعات و انتقال آن‌ها به مخاطبان را آسان‌تر خواهد کرد. خوشبختانه، نرم‌افزار پرکاربرد ورد امکانات مختلفی را برای رسم جدول در اختیار ما قرار می‌دهد.

با این حال، در برخی موارد این جداول بسیار طولانی هستند. به طوری که همه محتواهای جدول در یک صفحه جا نمی‌شود. در چنین مواردی جدول به صفحه بعدی منتقل می‌شود ولی اولین سطر جدول که شامل عناوین است، در همان صفحه اول باقی می‌ماند. همین امر، مطالعه و درک مطلب را برای خوانندگان کمی دشوار می‌کند.

از این رو قصد داریم تا در این مطلب، ترفند تکرار خودکار سطرهای جدول در بالای صفحات ورد را آموزش دهیم. اگر در حوزه تولید محتوای متنی مشغول به کار هستید، آشنایی با این ترفند برایتان مفید خواهد بود.

مطالب مرتبط:

آموزش کامل نصب فونت جدید در ویندوز

ابزار Repeat Header Rows نرم‌افزار ورد

در صورتی که جدول  شما بزرگ باشد و وارد صفحات دیگر شود، به صورت پیش‌فرض نرم‌افزار ورد (word) سطر مربوط به عنوان جدول را به دیگر صفحات منتقل نمی‌کند.

اما خوشبختانه این نرم‌افزار برای حل این مشکل، ابزار مخصوصی در نظر گرفته است. ابزار Repeat Header Rows سطر عنوان جدول را به صورت خودکار در صفحات مختلف تکرار می‌کند.

چگونه سطرهای عنوان جدول را در بالای هر صفحه به صورت خودکار تکرار کنیم؟

پیش از هر چیز، سطرها یا ستون‌های شاخص جدول موردنظرتان را انتخاب کنید. سپس در حالی که سطرها و ستون‌های موردنظرتان روی حالت select قرار دارند منوی layout را از نوار ابزار انتخاب کنید.

نکته: توجه کنید که پس از رسم جدول، بخشی تحت عنوان Table Design در نوار ابزار ظاهر می‌شود. شما باید layout را از این قسمت انتخاب کنید.

انتخاب گزینه layout
انتخاب گزینه layout

بعد از باز کردن این سربرگ، در قسمت راست و انتهایی آن با گزینه Repeat Header Rows مواجه خواهید شد. با کلیک روی این گزینه، سطر یا ستون انتخاب‌شده، در تمام صفحات تکرار خواهد شد.

انتخاب گزینه Repeat Header Rows

ساده‌ترین روش تکرار خودکار سطر و ستون جدول در ورد

روشی دیگری هم برای استفاده از افزونه Repeat table header rows و تکرار خودکار سطر یا ستون جدول در صفحات ورد وجود دارد. برای استفاده از این روش، مشابه روش قبل، سطر یا ستون موردنظرتان را انتخاب کرده و راست کلیک کنید. سپس گزینه table properties را انتخاب کنید

گزینه table properties
گزینه table properties

با انتخاب این گزینه، جدولی مطابق تصویر باز می‌شود. روی سربرگ row کلیک و سپس گزینه repeat as header row at the top of each page را فعال کنید.

فعال کردن گزینه repeat as header row at the top of each page

جمع‌بندی

در این مطلب با ترفند تکرار خودکار سطر و ستون جدول در صفحات مختلف ورد آشنا شدیم. حتما مطالب گفته شده در این مطلب را چند بار تکرار کنید تا به‌خوبی ملکه ذهن‌تان شود و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار دهید.

ترجمیک به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم خدمات زبانی در کشور، از مترجمان، نویسندگان و ویراستاران دعوت به همکاری می‌کند. در صورت تمایل به همکاری، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

فرقی ندارد که به چه زبانی مطالعه و تحقیق می‌کنید. ترجمیک در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت مقالات شما را ترجمه می‌کند. برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله کلیک کنید.

10 دیدگاه در «تکرار خودکار سطرهای جدول در بالای هر صفحه در ورد»

  1. سلام بین عنوان جدول و خود جدول به اندازه یک صفحه خالی فاصله افتاده هر کاری می کنم که عنوان بالای جدول بیافته نمیشه چکار باید انجام بدم؟

  2. سلام چطور میتونم کاری کنم که در سربرگ های صفحه های بعدی بعد از کلمه اصلی کلمه ی «ادامه» یا «continued» قرار بگیره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.