مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای

یادگیری زبان کره‌ای چقدر طول می‌کشد؟

زبان کره‌ای یک زبان آسیای شرقی است که حدود ۷۷ میلیون نفر در کره شمالی و جنوبی به آن صحبت می‌کنند. کره‌ای، زبانی جداشده است، به این معنی که واقعاً با هیچ زبان دیگری مرتبط نیست، حتی اگر تأثیراتی از ژاپنی و چینی پذیرفته باشد.

الفبای کره‌ای، هانگول نام دارد و از نظر دستور زبان و واژگان، بسیار پیچیده است.

شاید شما هم تمایل داشته باشید که زبان کره‌ای را بیاموزید. اما برایتان این سوال مطرح شده که یادگیری زبان کره‌ای چه میزان طول می‌کشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، با ما همراه شوید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای

زمان لازم برای یادگیری زبان کره‌ای به چیزهای زیادی بستگی دارد. تخمین زمان دقیق یادگیری این زبان، غیرممکن است.

با این حال، اگر می‌خواهید کره‌ای را در سطح متوسط ​​(B1) یاد بگیرید، تجربه یادگیری زبان دارید، انگیزه بالایی هم دارید و هر روز ۱.۵ ساعت مطالعه می‌کنید: تقریبا ۳ سال طول می‌کشد تا به هدف خود برسید.

ممکن است این عدد زیاد به نظر برسد و همین‌طور هم است! کره‌ای کاملاً متفاوت از انگلیسی و فارسی است. این گزاره به این معنی است که فراگیری آن به زمان زیادی نیاز دارد.

شاید هم این عدد را قبول نداشته باشید. به خاطر همین ما یادگیری زبان کره‌ای را از زوایای مختلفی بررسی کرده‌ایم.

ویژگی‌های الفبای زبان کره‌ای، هانگول

الفبای کره‌ای، هانگول یا 한글 نام دارد. در نگاه اول، احتمالا هانگول شما را به یاد خط‌های خاص دیگری از شرق آسیا مانند حروف چینی هانزی یا سیستم‌های نوشتاری مورد استفاده در ژاپن بیاندازد.

استفاده از زبان کره‌ای در کره جنوبی، کره شمالی و چین
زبان کره‌ای، بیشتر در کره جنوبی و شمالی و مناطقی از چین رواج دارد

سیستم نوشتاری چینی، به خاطر تعداد کاراکترهای بسیار زیادش شناخته شده است. برای یادگیری خواندن یا نوشتن چینی، باید حداقل بر ۳۵۰۰ نماد منحصر‌به‌فرد تسلط داشته باشید. این کار، کمی ترسناک و دلهره‌آور به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط:

آیا زبان همه چینی‌ها، ماندارین است؟

با این حال الفبای کره‌ای یا هانگول چنین پیچیدگی‌هایی ندارد. در حالی که الفبای کره‌ای در ظاهر شبیه همان نوع خطی است که در زبان چینی استفاده می‌شود، اما مانند آن نیست!

به جای ۵۰۰۰ کاراکتر، هانگول صرفا دارای ۲۴ حرف است.

هانگول
الفبای هانگول

الفبای کره‌ای به طور خاص برای یادگیری آسان طراحی شده است. در واقع هانگول الفبایی است که می‌توانید در یک بعد از ظهر یاد بگیرید.

به عبارت دیگر، الفبای هانگول کره‌ای، یکی از عوامل زمان‌بر بودن این زبان نیست.

تلفظ زبان کره‌ای

تلفظ کره‌ای به آسانی یادگیری الفبای آن نیست. احتمالا تسلط به تلفظ زبان کره‌ای کمی زمان‌بر باشد.

تلفظ زبان کره‌ای، سخت‌ترین تلفظ در کل دنیا نیست. کره‌ای، الفبای آوایی دارد، به این معنی که کلمات کره‌ای دقیقاً به همان روشی که نوشته می‌شوند، تلفظ هم می‌شوند. شاید این در ابتدا کمک بزرگی نباشد اما در ادامه شرایط همین‌گونه نمی‌ماند. هنگامی‌که بر تلفظ کره‌ای تسلط پیدا کنید، می‌توانید، ‌هر کلمه‌ای را صرفا با خواندن آن تلفظ کنید.

این را با انگلیسی مقایسه کنید که دارای ۷ روش مختلف برای تلفظ ترکیب حروف «ough» است. آوایی بودن زبان کره‌ای، مزیتی بزرگ و سودمند در یادگیری این زبان است.

کره‌ای صداهای زیادی دارد که با انگلیسی متفاوت است. برای مشاهده این تفاوت‌ها می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

How to pronounce Korean alphabets

گرامر زبان کره‌ای

در زبان کره‌ای، ترتیب کلمات فاعل-مفعول-فعل است. البته از این لحاظ به فارسی شبیه است ولی کاملا با ترتیب کلمات فاعل-فعل-مفعول در زبان انگلیسی تفاوت دارد.

زبان کره‌ای به خاطر ادبش نیز معروف است. پسوندهای پایانی خاصی برای اسم‌ها و القاب برای نشان دادن ادب وجود دارد که بسته به سن و مقام فرد مقابل، از آن‌ها استفاده می‌شود.

یک چالش این است که همه کلمات و پایان‌های صحیح آن‌ها را یاد بگیرید. در حالی‌که چالش دیگر این است که کاربرد هر کدام و زمان استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید.

۷ دسته مختلف از افتخارات، بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید، وجود دارد. شما باید به همه این هفت دسته مسلط باشید تا ادب را در مکالمه‌ کره‌ای رعایت کنید. فراموش نکنید که کره‌ای‌ها به رعایت ادب، بسیار حساسند!

جنبه‌های دیگر گرامر کره‌ای مانند صرف فعل، بسیار ساده است و یادگیری آن زمان زیادی نمی‌برد. به طور کلی، مواردی مانند سیستم افتخاری و ترتیب کلمات، نسبت به زبان‌های مرتبط با انگلیسی، زمان بیشتری را برای مطالعه می‌طلبند.

خوب، این موارد درباره زبان کره ای است. بسیاری از متغیرهای مهم دیگر در یادگیری یک زبان، به خود فرد ربط دارند.

پیشینه آموزشی و زبانی شما

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در یادگیری زبان کره‌ای، خودتان هستید.

اگر قبلاً یک زبان (یا دو یا سه) یاد گرفته‌اید، امتیاز بسیار مثبتی برای شما محسوب می‌شود. حتی اگر در حد عربی و انگلیسی دبیرستان باشد، عامل مهمی محسوب می‌شود. چرا؟

زیرا شما در مورد انتظارات و روش‌های یادگیری زبانی خارجی، تصوراتی خواهید داشت. تک زبانه بودن، بزرگترین مانع یادگیری زبانی جدید است.

مطالب مرتبط:

دولینگو، بهترین نرم‌افزار یادگیری زبان خارجی

البته اگر تنها به زبان مادری خود مسلطید، اشکالی ندارد. احتمالا یاد گرفتن زبانی جدید مانند کره‌ای برای شما وقت‌گیرتر باشد.

پیشینه تحصیلی شما نیز در این امر نقش دارد. اگر عادت دارید که به طور مستقل مطالعه کنید، یادداشت‌برداری کنید، برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و بپذیرید که یادگیری، فرایندی زمان‌بر است، یادگیری زبان کره‌ای هم برایتان آسان‌تر خواهد بود.

تسلط به زبانی خارجی مانند کره‌ای به چه معناست؟

اکثر افرادی که قصد یادگیری زبانی خارجی را دارند، تصور خاصی از سطح‌های مختلف یک زبان ندارند. آن‌ها صرفا می‌خواهند به خوبی به وسیله آن زبان، با دیگران ارتباط برقرار کنند. البته این هم یکی از مهم‌ترین اهداف است. اما واقعا تسلط چیست؟

مردم تعاریف متفاوتی از اصطلاح «تسلط» دارند. برخی آن را رسیدن به سطحی در حد زبان مادری می‌دانند. برخی دیگر به توانایی انجام کارهای ساده مانند خرید بلیت، خرید از فروشگاه و … راضی‌اند.

مشهورترین غذای کره جنوبی، رامن یا نودل
نودل، از مشهورترین غذاهای کره جنوبی است.

این‌که کدام سطح را هدف می‌گیرید، به خودتان بستگی دارد. اما حواستان باشد که تفاوت زیادی در زمان و تلاش لازم برای رسیدن به این سطوح مختلف وجود دارد.

سطوح مهارت زبانی که اکثر مردم به عنوان مرجع از آن استفاده می‌کنند، سطوح CEFR (چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها) است.

سطوح CEFR عبارتند از A1، A2، B1، B2، C1 و C2. C2 بالاترین سطحی است که در آن شما از نظر حرفه‌ای و آکادمیک در زبان مهارت پیدا می‌کنید. به گونه‌ای که حتی ممکن است از برخی از گویشوران آن زبان هم پیشی بگیرد.

مطالب مرتبط:

آلمانی یاد بگیرم یا ایتالیایی؟

رسیدن به سطوح بالاتر در هر زبانی، زمان زیادی نیاز دارد. در کره‌ای حتی این امر بدتر نیز است. اما باید از خود بپرسید که آیا واقعا در ابتدا باید هدفتان رسیدن به سطح‌های بالاتر باشد؟

هدف‌گذاری برای رسیدن به سطح B1 به جای C1 ممکن است چندین سال در سفر یادگیری زبان کره‌ای شما صرفه‌جویی کند. ارزش زمان را دست‌کم نگیرید.

میزان ساعت مطالعه روزانه لازم برای یادگیری زبان کره‌ای

اگر می‌خواهید زبان کره‌ای را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید، باید به طور منظم و مداوم مطالعه کنید.

در واقع، هر چه بیشتر مطالعه کنید، بیشتر به نتیجه می‌رسید (امری کاملا بدیهی). حداقل یک بار در روز، مطالعه به زبان کره‌ای، ضروری است. اگر بتوانید بیش از یک جلسه در روز مطالعه کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

بر طبق تجربه ، ۳ تا مطالعه ۲۰ دقیقه‌ای در روز بهتر از یک مطالعه یک‌ساعته خواهد بود. روزی یک ساعت مطالعه در هفت روز هفته، بهتر از ۷ ساعت مطالعه در پایان هفته خواهد بود.

معمولا جلسات مطالعه بسیار طولانی، بازدهی بسیار کمتری خواهند داشت. زیرا با افزایش زمان مطالعه، تمرکز شما کاهش می‌یابد و شما خسته خواهید شد. با چندین جلسه مطالعه کوتاه‌مدت، بازدهی بالاتری خواهید داشت.

سخن پایانی

یادگیری کره‌ای مانند هر زبانی آسان نیست، اما ارزش صرف زمان را دارد. البته در یادگیری، زمان تنها مساله نیست. انگیزه، انضباط، غرق شدن در زبان و … هم عامل‌های مهمی هستند.

هرگز تسلیم نشوید. زیرا دشوارترین قله‌ها مثل اورست نیز روزی توسط انسان‌ها فتح شدند. یادگیری زبان کره‌ای احتمالا آسان‌تر از صعود به اورست است.

اگر به مترجم برای ترجمه متون، ترجمه فیلم و سریال، ترجمه همزمان و … برای زبان کره‌ای نیاز دارید، ترجمیک آماده کمک به شما است. برای ثبت سفارش خود به صفحه ترجمه کره‌ای مراجعه کنید.

اگر هم مترجم، نویسنده یا ویراستار زبان کره‌ای هستید، با ارسال رزومه خود در صفحه استخدام مترجم، می‌توانید با ترجمیک همکاری کنید.

9 دیدگاه در «یادگیری زبان کره‌ای چقدر طول می‌کشد؟»

  1. با سلام
    آنیونگ ها سه یو
    من علاقه وافری به زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و غذاهای کره‌ای دارم و هر روز یک یا دو قسمت سریال کره‌ای تماشا می‌کنم.
    با تماشای انبوهی از سریال‌های کره‌ای، به این نتیجه رسیدم که یادگیری این زبان بدون یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم این کشور تقریبا محال است و نیاز به مداومت فراوان دارد.
    مثلاً کره‌ای‌ها با دوستانش آن به یک نحو، با خانواده‌شان به نحوی دیگر، و با غریبه‌ها با لحن کاملا متفاوتی صحبت می‌کنند.
    ولی باید در نظر داشته باشید که صرفا با تماشای سریال قادر نخواهید بود که به این زبان مسلط شوید ولی تا حد زیادی جلو خواهید افتاد. در قدم بعدی میتوانید با متدهای خاصی به یادگیری کره‌ای بپردازید.
    موضوع تعجب‌برانگیز برای من این هست که تعداد حروف صدادار بیشتر از حروف بیصدا است!!! و همین باعث میشود تا تلفظ کلمات برای یادگیرنده در ابتدای کار مشکل باشه.
    با همه این تفاسیر و مشکلاتی که نام بردم، من همچنان عاشق این زبان هستم و می‌خوام هر طور که شده این زبان را یاد بگیرم.
    آنیونگ هی که سه یو
    کامسامنیدا

    1. خیلی جالبه ینی در کنار یادگیری زبان کره ای حتما باید در مورد فرهنگ کره هم مطالعه کنیم البته خیلی آداب خاصی دارن که واقعا نیازه آموزش و یادگیریه.

  2. سلام
    ببخشید اگر من دانش آموز اول دبیرستان بخوام که زبان کره ای رو بصورت روان یاد بگیرم چه مدت زمانی طول می‌بره و اینم بدونید که در زبان انگلیسی و عربی هم بد نیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.