با کمترین امکانات، تولید محتوا کنید!

اکثر ما این جمله را از بیل گیتس شنیده‌ایم: «محتوا، پادشاه است.» در جهان امروزی، تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کسب و کارهای مختلف برای دیده شدن، پیشرفت، افزایش فروش و جذب مخاطب به محتوا نیاز دارند.

اهمیت بالای تولید محتوا برای اکثر انسان‌ها واضح است. با این حال بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کوچک در شروع کار خود، محتوای مناسبی را ارائه نمی‌دهند. آن‌ها تصور می‌کنند که در ابتدا باید مخاطب را جذب و سپس محتوای حرفه‌ای تولید کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که چنین تصوری دارید، متاسفانه باید بگویم که در اشتباه‌اید! هر کسب و کاری برای دیده شدن باید محتوای خوبی را ارائه دهد. به زبان دیگر، محتوا شما را به مخاطب نشان می‌دهد و در نبودِ آن، کسی شما را نمی‌بیند!

نرم‌افزارهای مخصوصی برای تولید محتوا در موبایل وجود دارد.
نرم‌افزارهای متنوعی به شما در تولید محتوای جذاب از طریق گوشی کمک می‌کند

شاید بسیاری از کسب‌ و کارها در ابتدا سرمایه کافی برای تولید محتوای حرفه‌ای نداشته باشند اما نگران نباشید! در ادامه این مطلب شما را با چند نرم‌افزار که در ارائه محتوای جذاب کمک‌تان می‌کنند، آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

معرفی نرم‌افزار گرامرلی Grammarly))|ویرایشگر قدرتمند متون انگلیسی

نرم‌افزارهایی برای تولید محتوا

اهمیت محتوا روز به روز بیشتر می‌شود. در این راستا تعداد مردمی که به دنبال تولید محتوا هستند رو به افزایش است. با توجه به این افزایش اهمیت، نرم‌افزارهای متنوعی با هدف بهبود کیفیت محتوا و ارائه محتواهای جذاب‌تر ایجاد شده‌اند.

هر اندازه که محتوای ویدیویی، تصویری، صوتی و متنی شما جذاب‌تر باشد، مخاطب بیشتری شما را دنبال خواهد کرد. در نتیجه باید به کیفیت محتوای خود اهمیت بدهید. نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما در این مسیر کمک می‌کند.

پیش از هرچیز این را بدانید که تمامی نرم‌افزارهای معرفی شده در گوشی قابل نصب هستند و شما برای استفاده از آن‌ها به سیستمی قوی نیاز ندارید.

Anchor

اگر به دنبال تولید محتوای صوتی و پادکست هستید، انکر را نصب کنید. ضبط صدا و تدوین حرفه‌ای –ولی با روشی آسان- از امکانات این نرم‌افزار هستند.

در برنامه انکر، قابلیت ضبط صدا با کیفیت ۲۵۶ کیلوبایت بر ثانیه را دارید. در بین نرم‌افزارهای رقیب، انکر بهترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهد.

بعد از ساخت پادکست، توانایی گذاشتن اسم و عکس را برای آن دارید. در ادامه این قابلیت وجود دارد که پادکست خود را در برنامه‌های مختلف، منتشر کنید.

انکر، نرم‌افزاری مناسب برای تولید محتوای صوتی است.
برای تولید محتوای صوتی می‌توانید از نرم‌افزار انکر استفاده کنید

Canva

نرم افزار کانوا به شما در ساخت محتوای گرافیکی حرفه‌ای و جذاب کمک می‌کند. توجه داشته باشید که این برنامه تنها در اندروید قابلیت نصب را دارد. ساخت لوگو، بنر تبلیغاتی، کارت ویزیت و طراحی استوری از جمله کارهایی است که در برنامه کانوا قابل انجام است.

فراموش نکنید که محتوای بصری برای مخاطب بسیار اهمیت دارد و او توجه زیادی به این نوع محتوا می‌کند. از این رو نصب این برنامه را فراموش نکنید!

Vidyard

محتوای ویدیویی از جمله محتواهای پرطرفدار است. شما با ارائه محتوای ویدیویی جذاب، مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهید کرد. Vidyard، نرم‌افزاری است که به شما در این مسیر کمک می‌کند.

در برنامه ویدیارد به راحتی ویدیو را ضبط، ویرایش و در نهایت با کیفیت بالایی منتشر می‌کنید. این نرم‌افزار رایگان است و قابلیت نصب در اندروید و ios را دارد.

مطالب مرتبط:

نرم‌افزارهای مراحل مختلف مقاله نویسی

GoDaddy studio

همانطور که پیش‌تر گفتیم، محتوای بصری برای کاربر شما بسیار مهم است. یکی از انواع محتوا که به احتمال زیاد شماهم دیده‌اید، عکس‌هایی است که محتوای متنی درون آن قرار دارد. این محتوای متنی برای دیده شدن و جذب مخاطب باید فونت و رنگ جذاب و گیرایی داشته باشد.

نرم‌افزار GoDaddy studio بیش از ۸۴۰۰۰ طرح، ۳۵۰ فونت و ۷۰۰ قالب گرافیکی آماده دارد و برای تولید عکس‌های حرفه‌ای و گرافیکی به شما کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این‌ها، کار با این برنامه بسیار ساده است و شما در مدت زمان کوتاهی، عکس‌های خود را خواهید ساخت.

Quik

شرط دیده شدن ویدیو، سناریو خوب و تدوین جذاب است. Quik در تدوین حرفه‌ای به شما کمک می‌کند. شما در این برنامه با امکانات ویژه‌ای ویدیوهای خود را ویرایش می‌کنید.

نرم‌افزارهای تدوین و ضبط ویدیو فراوان‌اند اما یک قابلیت، Quik را متمایز کرده است: امکان تشخیص چهره و فوکوس دستی! این دو ویژگی، باعث شده که شما توانایی تولید محتواهای ویدیویی بهتری را داشته باشید.

نکته‌ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که Quik تنها در اندروید قابل نصب است.

سخن پایانی

محتوای جذاب‌تر، مخاطب وفادارتری را جذب شما می‌کند. برای محتوای باکیفیت حتما به استودیوی حرفه‌ای یا ابزار عکس‌برداری و فیلم‌برداری ویژه‌ای نیاز ندارید. با تلفن همراه خود شروع کنید! نرم‌افزارهای مختلفی در این زمینه ایجاد شده‌اند که در تولید محتوای حرفه‌ای‌تر به شما کمک می‌کند. در این مقاله شما را با چند نرم‌افزار خوبِ قابل نصب در گوشی آشنا کردیم.

گویندگی و روخوانی از جمله خدمات ترجمیک است. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این بخش از ترجمیک به صفحه گویندگی و روانخوانی متن مراجعه کنید.

ترجمیک خدمات ویژه‌ای را در زمینه تولید محتوای متنی ارائه می‌دهد. این تولید محتوا در موضوعات تخصصی و متنوع و به زبان‌های مختلف و زنده دنیا صورت می‌گیرد. برای ثبت سفارش به صفحه تولید محتوا متنی سر بزنید.

4 دیدگاه در «با کمترین امکانات، تولید محتوا کنید!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.