چگونه با سرعت بیشتری تولید محتوا کنیم؟

در یک دنیای ایده‌آل، چیزی به اسم ضرب‌الاجل یا ددلاین وجود ندارد. در چنین دنیایی پروژه‌های تولید محتوا هیچ محدودیت زمانی ندارند و دست شما در انتخاب زمان تحویل آن‌ها باز است!

بدیهی است که شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا در دنیایی ایده‌آل زندگی نمی‌کنید و باید پروژه‌ها را سر موعد تحویل دهید. با این حال، تندنویسی مهارتی است که در این راه کمک زیادی به شما می‌کند.

در این مطلب ۷ راهکار ساده و موثر برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های تولید محتوا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر به‌تازگی وارد عرصه تولید محتوا شده‌اید و همیشه نگران تمام شدن زمان تحویل سفارش‌هایتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

پروژه‌های ناموفق تولید محتوا را از سر بگیرید!

تا جایی که ممکن است فرایند تولید محتوا را ساده کنید

اساتید آموزش تولید محتوا، معمولا فرایند تولید محتوا را در ۶ مرحله جداگانه و پشت سر هم تقسیم‌بندی می‌کنند. این اساتید معتقدند که تولیدکننده محتوا، ابتدا باید با بارش فکری، ایده‌ای ناب خلق کند یا به ایده‌ای مشخص شاخ و برگ بدهد. در گام بعدی باید منابعی معتبر جمع‌آوری کند و با توجه به پرسونای مخاطب، لحنی مناسب انتخاب کند. سپس یک پیش‌نویس اولیه از محتوا بنویسد و این پیش‌نویس را طی دو مرحله بازخوانی و ویرایش کند.

تولد محتوای متنی خود را به سئوکاران ترجمیک بسپارید.
میان پروژه‌های فوری و عادی تمایز قائل شوید

احتمالا شما هم زمانی که شروع به یادگیری تولید محتوا کردید، با این مراحل آشنا شده‌اید. این مراحل بسیار مهم هستند و کیفیت نتیجه نهایی را دوچندان می‌کنند. با این حال زمان‌بر هستند و در مواردی که زمان زیادی تا تحویل نهایی سفارش باقی نمانده، کارایی ندارند. بنابراین در موارد اضطراری، باید فرایند تولید محتوا را ساده‌سازی کنید.

ترکیب مراحل مختلف تولید محتوا، ایده‌ای ساده و کاربردی برای ساده‌سازی این فرایند است. به عنوان مثال، حین ایده‌پردازی دست به قلم شوید و افکارتان را روی کاغذ بیاورید. فراموش نکنید که در چنین مواردی سخت‌گیری و حساسیت بی‌جا جایز نیست. پس اصلا نگران جملاتی که می‌نویسید نباشید. چراکه در ویرایش نهایی، فرصت کافی برای برطرف کردن عیوب احتمالی متن خواهید داشت.

محدودیت زمانی، به فرایند ویرایش نیز شکل تازه‌ای می‌دهد. در حالت عادی توصیه می‌شود که ویرایش اولیه محتوا را یک روز پس از نگارش آن انجام دهید. ولی این کار، برای پروژه‌های فوری قابل اجرا نیست. پس به‌ناچار باید ویرایش اولیه و بازخوانی نهایی را با هم ترکیب کنید.

به عنوان یک تولیدکننده محتوا، باید سریع تایپ کنید!

تایپ سریع، یکی از ویژگی‌ها و مهارت‌های اصلی تولیدکنندگان محتوا است. وقتی پای پروژه‌های فوری در میان باشد، این مهارت شما را از سایر همکاران‌تان متمایز می‌کند. بنابراین اگر در ابتدای راه هستید، حتما تایپ سریع را یاد بگیرید. می‌توانید سرعت تایپ کردن‌تان را در سایت تایپینگست ارزیابی و به‌تدریج تقویت کنید.

با ثبت سفارش تولید محتوا در ترجمیک، می‌توانید محتوانویس ثابت و مخصوص به خودتان را داشته باشید.
تایپ ده‌انگشتی از مهم‌ترین مهارت‌های یک تولیدکننده محتوا است.

از مرحله نگارش مقدمه عبور کنید

گاه نمی‌دانید محتوانویسی را از کجا شروع کنید ولی دقیقا می‌دانید هدف از نگارش محتوا چیست و به چه موضوعاتی خواهید پرداخت. در چنین مواردی فراموش نکنید که هیچ قانونی برای ترتیب نگارش بخش‌های مختلف محتوا وجود ندارد. بنابراین از مقدمه عبور کنید و سراغ نگارش بخش‌هایی بروید که برایتان ساده‌تر هستند. این راهکار:

  • انگیزه شما را تقویت می‌کند. چراکه دیدن جملات روی صفحه مانیتور، استرس شما را از بین می‌برد و انگیزه لازم برای ادامه کار را در شما ایجاد می‌کند.
  • در نوشتن سایر بخش‌های محتوا به شما کمک می‌کند. به عنوان مثال اگر در نوشتن مقدمه اشکال دارید، نوشتن بدنه‌ی محتوا به سازمان‌دهی افکار شما کمک می‌کند. در واقع نگارش محتوای متنی، مثل تکمیل قطعات یک پازل است. باید از قسمت‌های ساده شروع به کار کنید، تا کم‌کم راه چیدن بخش‌های پیچیده‌تر را یاد بگیرید.

نگران اشتباهات‌تان نباشید

این، نکته‌ای ساده است ولی هیچ‌وقت (مخصوصا وقتی ددلاین نزدیک است) نگارش محتوا و ویرایش آن را با هم ترکیب نکنید. بی‌توجهی به این نکته، سرعت و تمرکز شما را از بین می‌برد. پس با خیالی آسوده کار تولید محتوا را به اتمام برسانید و سپس اقدام به ویرایش کنید.

با نرم‌افزارهای تبدیل صدا به متن تولید محتوا کنید

قطعا سرعت حرف زدن شما از سرعت تایپ کردنتان بیشتر است. بنابراین وقتی با پروژه‌های تولید محتوای فوری مواجه می‌شوید، از این قابلیت استفاده کنید.

پروژه‌های تولید محتوا در ترجمیک با سرعت ویژه و فوری انجام می‌شود.
speachnotes یکی از بهترین نرم‌افزارهای تبدیل صدا به متن است.

نرم‌افزارهای تبدیل صدا به متن، ابزارهای قدرتمندی هستند که در مواقع اضطراری شما را از تایپ کردن بی‌نیاز می‌کنند. Speechnotes یکی از بهترین نرم‌افزارهای تبدیل صدا به متن است. با این حال فراموش نکنید که در صورت استفاده از این ابزارها، احتمالا با برخی کلمات عجیب و بی‌معنی مواجه خواهید شد. بنابراین ویرایش نهایی را فراموش نکنید.

به هیچ عنوان فرایند تولید محتوا را متوقف نکنید

وقتی مشغول نگارش محتوای متنی هستید، خواه‌ناخواه به نقطه‌ای می‌رسید که ذهن‌تان کاملا خالی می‌شود. حتما شما هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید و از ادامه نگارش متن بازمانده‌اید. در چنین مواردی، دست از نوشتن نکشید و هیچ زمانی را برای فکر کردن از دست ندهید.

تنها کافیست جایی که سررشته افکارتان از هم پاره شده را با علامتی مخصوص مشخص کنید. در مرحله ویرایش قطعا ذهن‌تان بازتر شده و می‌توانید به جای این علامت‌ها، جملات مناسب بنویسید.

پیش از انجام پروژه‌های تولید محتوا، محیط کارتان را مناسب‌سازی کنید

به طور کلی تولیدکنندگان محتوا برای دستیابی به نتیجه مطلوب، باید در محیطی آرام و مناسب کار کنند. حال که مشغول انجام یک پروژه فوری هستید، رعایت این نکته اهمیت و ضرورت بیشتری دارد.

هنگام انجام پروژه‌های تولید محتوا، نرم‌افزارهای ویرایش آنلاین متن را فراموش نکنید.
در محیطی آرام و ساکت کار کنید

مناسب‌سازی محیط و شرایط کاری می‌تواند به شکل‌های گوناگونی انجام شود. به عنوان مثال اگر در خانه کار می‌کنید، بهتر است در اتاق مخصوص به خودتان کار کنید. اگر در نرم‌افزارهای موبایل تایپ می‌کنید، تلفن همراه‌تان را در حالت هواپیما قرار دهید. علاوه بر این، در حالتی مناسب بنشینید تا به ستون فقرات‌تان فشار نیاید و زود خسته نشوید.

از نرم‌افزارهای آنلاین ویرایش استفاده کنید

وقتی سریع می‌نویسید، ناگزیر اشتباهاتی خواهید داشت. با این وجود، پیش از آن که متن‌تان را از نظر محتوایی و خوانش ویرایش کنید، از نرم‌افزارهای ویرایش آنلاین استفاده کنید. این نرم‌افزارها ایرادات تایپی، دستور زبانی و نگارشی متن شما را اصلاح می‌کنند و در نتیجه روند ویرایش محتوا را سریع‌تر می‌کنند. گرامرلی یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای ویرایش متون انگلیسی است.

مطالب مرتبط:

۵ سایت برتر برای ویرایش آنلاین و رایگان متون

سخن پایانی

بارها شنیده‌ایم که تولید محتوا، یکی از مهارت‌های پول‌ساز جوامع امروزی است ولی کمتر کسی از مهارت‌های ضروری تولیدکنندگان محتوا، حرف می‌زند. تندنویسی، یکی از این مهارت‌‌هاست. در این مطلب راهکارهایی را برای کسب مهارت تندنویسی مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با استفاده از این راهکارها به یک محتوانویس حرفه‌ای تبدیل شوید!

تولید محتوای سئوشده، یکی از خدمات ترجمیک است. این خدمات توسط افراد متخصص در زمینه تولید محتوا انجام می‌شود و کیفیت آن نیز توسط تیم ارزیابی کیفی ترجمیک، بررسی می‌شود. برای استفاده از این خدمات به صفحه سفارش تولید محتوا مراجعه کنید.

اگر به تولید محتوا علاقه دارید و با مهارت‌های لازم برای انجام این کار آشنا هستید، به تیم تولید محتوای ترجمیک بپیوندید. کافیست رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «چگونه با سرعت بیشتری تولید محتوا کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.