سایت‌های دانلود رایگان عکس برای تولید محتوا

در دنیایی که اکثر افراد ساعات زیادی از روز را در فضای مجازی سپری می‌کنند، بی‌شک تبلیغات نیز رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. تا جایی که اکثر کسب و کارها با تولید محتوا در فضای مجازی، محصولات و خدمات‌شان را تبلیغ می‌کنند.

تولید محتوا به ۳ شیوه کلی متنی، بصری و صوتی انجام می‌شود. انتخاب و استفاده از تصاویر مناسب، در تولید محتوای متنی و بصری اهمیت زیادی دارد. افزودن جذابیت‌های بصری به محتواهای متنی، از نظر سئو امتیاز مثبت دارد. علاوه بر این به مخاطب‌پسند شدن محتوا نیز کمک می‌کند.

از این رو، آشنایی با سایت‌های دانلود رایگان عکس برای تولیدکنندگان محتوا بسیار سودمند است. چراکه دانلود عکس از این سایت‌ها، منجر به سرقت ادبی نمی‌شود. در این مطلب از وبلاگ ترجمیک، بهترین سایت‌های دانلود رایگان عکس را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه عکس را در ورد ویرایش کنیم؟

Unsplash

وب‌سایت Unsplash مجوز مخصوص به خودش را دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا برای تولید محتوا، از عکس‌های مختلف و گوناگون استفاده کنید. کافیست موضوع موردنظرتان را در این سایت جست و جو کنید تا عکس‌های مرتبط برای شما به نمایش گذاشته شوند.

معرفی سایت‌های دانلود رایگان عکس

آنسپلش امکان جست و جو در میان دسته‌بندی‌های مختلف مثل طبیعت، کسب و کار و… را نیز برای کاربران فراهم کرده است. فراموش نکنید که برای استفاده از امکانات Unsplash باید از فیلترشکن استفاده کنید.

Burst

Burst یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های دانلود عکس است. تصاویر این وب‌سایت، به صورت رایگان و پولی در دسترس هستند. این وب سایت نیز عکس‌های بی‌شماری را در قالب دسته‌بندی‌های متنوع، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال، نکته قابل توجه دیگری در خصوص Burst وجود دارد: این سایت بخشی تحت عنوان ایده‌های تجاری دارد. در این بخش علاوه بر تصاویر باکیفیت، ایده‌ها و نکات جالبی برای شروع کسب و کار ارائه شده‌ است.

Pexels

اگر برای پروژه‌های تولید محتوای خود به دنبال تصاویر باکیفیت، زنده و جذاب هستید، حتما سری به سایت پکسل بزنید. شما می‌توانید تصاویر موجود در این سایت را به صورت رایگان و برای کارهای شخصی یا تجاری استفاده کنید. همچنین مجاز هستید تا عکس‌هایی که از این سایت دانلود می‌کنید را پیش از انتشار ویرایش کنید. بدون این که ملزم به ذکر منبع باشید!

Pixabay

تصاویر موجود در وب‌سایت Pixabay تحت لیسانس سازمان Creative Commons Zero (CC0) هستند. این بدین معناست که کاربران برای استفاده از این تصاویر، نیازی به کسب اجازه از هنرمند یا ذکر منبع ندارند.

دانلود عکس رایگان باکیفیت

ناگفته نماند که ویدیوها و موسیقی‌های مختلفی نیز در وب‌سایت Pixabay قابل دسترسی هستند.

Free Images

Free Images بیش از ۳۰۰۰۰۰ عکس را تحت لیسانس خود دارد. تنوع عکس‌های موجود در این وب‌سایت بسیار است. برای سهولت دسترسی به این تصاویر، دسته‌بندی‌های مختلفی از قبیل ورزشی، هنری، مذهبی و… در نظر گرفته شده‌اند.

Kaboompics

رنگ‌های به کار رفته در تصاویر، در برخی پروژه‌های تولید محتوا حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال ممکن است با توجه به میزان جدیت موضوع، ترجیح دهید از تصاویری با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. در نقطه مقابل قطعا عکس‌های شاد و رنگارنگ برای متون کودکانه مناسب‌تر هستند.

در چنین مواردی، از سایت Kaboompics کمک بگیرید. این وب‌سایت این امکان را به شما می‌دهد تا جست و جو را بر اساس طیف رنگی مورد نظرتان انجام دهید.

Canva

کانوا، یک ابزار آنلاین طراحی گرافیک است که به ارائه عکس‌های رایگان نیز می‌پردازد. همان‌طورکه می‌دانید، پس از دانلود تصاویر مرتبط و اتمام فرایند تولید محتوا، نوبت به انتشار محتوا می‌رسد. فرقی نمی‌کند تصاویر موردنظرتان را در کدام شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. کانوا به شما کمک می‌کند تا تصاویرتان را در قالب مناسب قرار دهید.

سایت های خارجی برای دانلود رایگان عکس

کافیست روی عکس موردنظرتان کلیک و گزینه use in a design را انتخاب کنید.

Gratisography

سایت Gratisography تصاویری باکیفیت را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. انتشار تصاویر این وب‌سایت، نیازی به ذکر منبع یا کسب اجازه از شخص خاصی ندارد. البته در حال حاضر تنوع تصاویر این وب‌سایت خیلی گسترده نیست.

Google Advanced Image Search

حتما برای شما هم پیش آمده که برای جست و جوی تصاویر موردنیازتان، به فکر جست و جو در گوگل افتاده باشید. در قسمت image گوگل، تصاویر مختلف و متنوعی وجود دارد. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که خیلی از این عکس‌ها رایگان نیستند؟ استفاده از چنین تصاویری سرقت ادبی محسوب می‌شود و جریمه گوگل را به دنبال خواهد داشت.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تصاویر مورد نیازتان را از Google Advanced Image Search پیدا کنید.

PicJumbo

فرقی ندارد که چه هدفی برای استفاده از تصاویر داشته باشید. در هر صورت می‌توانید به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام از تصاویر موجود در PicJumbo استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت عضویت در خبرنامه PicJumbo هر هفته تصاویر رایگان جدیدی را دریافت خواهید کرد.

سایت سفارش تولید محتوا

اگر بودجه کافی دارید و با این وجود دوست دارید در پروژه‌های تولید محتوا از تصاویری منحصربه‌فرد استفاده کنید، اکانت پرمیوم این وب‌سایت را تهیه کنید.

Crello

Crello نیز درست مثل کانوا، یک ابزار رایگان طراحی گرافیکی است و تصاویر رایگان بسیار زیادی را گردآوری کرده است.

Life of Pix

در سایت Life of Pix به تصاویری رایگان و باکیفیت بسیار عالی دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید با پرداخت حق اشتراک تصاویر بیشتر و متنوع‌تری دانلود کنید.

Flickr

اگر برای رنگ و لعاب بخشیدن به تبلیغات تجاری دنبال تصاویر جذاب و متنوع هستید، حتما به سایت Flickr سر بزنید. پس از ورود به این سایت، تیک گزینه‌های Any license و Commercial use & mods allowed را بزنید تا این تصاویر به نمایش دربیایند. البته فراموش نکنید که مجوز تصاویر موردنظرتان را نیز بررسی کنید.

Death to Stock

برخلاف بسیاری از وب‌سایت‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، Death to Stock هیچ گالری تصاویری را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در عوض می‌توانید با ثبت نام در خبرنامه این وب‌سایت، هر ماه ۲۰ عکس جدید دریافت کنید.

Depositphotos

Depositphotos مجموعه‌ای از تصاویر رایگان و وکتورها را در اختیار شما قرار می‌دهد و هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا هر هفته فایل‌های جدید و به‌روز را دریافت کنید.

New Old Stock

سایت New Old Stock به بایگانی‌های عمومی دسترسی دارد و مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ناگفته نماند که همه این تصاویر رایگان و بدون حق نشر هستند.

کلام آخر

آشنایی با اصول تولید محتوا، یکی از مهارت‌های پول‌ساز در دنیای امروز است. اکثر پروژه‌های تولید محتوا به تصاویر مناسب و مرتبط نیاز دارند. بنابراین سایت‌هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند، به افزایش درآمد و مهارت‌های شما کمک می‌کند.

استخدام تولیدکننده محتوا، با چالش‌های مختلفی همراه است. از این رو، اکثر صاحبان مشاغل استفاده از یک سایت سفارش تولید محتوا را ترجیح می‌دهند. ترجمیک یکی از بهترین سایت‌های فعال در این حوزه است.

ترجمه و تولید محتوا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اگر شما هم در یک سایت سفارش تولید محتوا فعالیت می‌کنید، حتما می‌دانید که ترجمه متون تخصصی، در فرایند تولید محتوا بسیار پرکاربرد است. برای ثبت سفارش در سایت ترجمه مقاله ترجمیک کلیک کنید.

یک دیدگاه در «سایت‌های دانلود رایگان عکس برای تولید محتوا»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.