اهمیت سئو برای کسب و کارها

پنج دلیلی که کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد

برای موفقیت هر شرکت یا وب‌سایت کسب‌وکار، سرویس سئو بسیار مهم است.

اگر کسب‌وکار شما در صدر نتایج جست‌وجوی گوگل نیست، این شما هستید که آن‌طور که باید کار نمی‌کنید.

غیرقابل‌مشاهده بودن در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو (SERP) باعث می‌شود رقبای شما به‌راحتی مشتریان بالقوه شما را به دست بگیرند و در واقع از شما بدزدند.

بیشتر مردم دنیا اغلب از اینترنت استفاده می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما در این پلتفرم قابل‌مشاهده نیست، انتظار نداشته باشید در حوزه و زمینه‌ای که در آن مشغولید به موفقیت بلندمدت برسید.

خوشبختانه، بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای افزایش بازدید از سایت شما و در کسب جایگاه بسیار مؤثر است.

یکی از راه‌های بهینه‌سازی وب‌سایتتان و دیده‌شدن در صفحه اول موتور جست‌وجو تولید محتوای متنی با رعایت اصول سئو است.

طبق تحقیقات گوناگون، گوگل در حال حاضر موتور جست‌وجوی پیشتاز در سراسر جهان است. بیش از ۹۷درصد از کاربران اینترنت، گوگل را نسبت به سایر موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند.

در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که SEO چه منفعتی برای کسب‌وکار شما دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟

افزایش بازدید وب‌سایت

در حال حاضر مشتریان بالقوه در حال جست‌وجوی محصول یا خدمات شما در گوگل هستند. اگر وب‌سایت شما همان کلمات کلیدی و عباراتی داشته باشد که مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند، احتمالاً در بالای فهرست موتورهای جست‌وجو ظاهر می‌شوید.

این موضوع مهمی است، زیرا بخش زیادی از کلیک‌های اصلی به فهرست‌های دارای رتبه بالا در صفحه موتور جستجو می‌رود.

در نتیجه هر چه تعداد افراد بیشتری از وب‌سایت شما بازدید کنند، احتمال پرداخت هزینه برای خدمات یا محصول شما بیشتر می‌شود.

وقتی مردم وب‌سایت شما را در صفحه نتایج موتور جست‌وجو می‌بینند، شناخت برند شما و دسترسی به محصولات شما برای آن‌ها آسان خواهد بود.

با گذشت زمان، افزایش ترافیک وب‌سایتتان به شما این امکان را می‌دهد تا از کاربران آنلاین بیشتری استقبال کنید.

اگر هنوز در عرصه تجارت مبتدی هستید، افزایش ترافیک و بازدید وب‌سایت مهم است. خوشبختانه راه‌های گوناگونی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

توسعه دادن وب به‌صورت سفارشی و متمرکز، پایه کدنویسی تمیز را فراهم می‌کند. زمانی که سایت با کلمات کلیدی مناسب طراحی شود، پلتفرم شما برای جذب کاربران آنلاین بیشتری مناسب می‌شود. این موضوع ترافیک وب‌سایت شما را افزایش خواهد داد.

ماندن در میدان رقابت

این احتمال وجود دارد که رقبای شما در حال حاضر در بازی SEO هستند. با این حال، ممکن است همه از سئو به سودمندترین روش استفاده نکنند.

حتی اگر در حال رقابت با مشاغل بزرگ‌تر باشید، اگر استراتژی سئو خوب طراحی شود، شما را در بالای نتایج موتورهای جست‌وجو قرار می‌دهد.

رسیدن به چند نقطه اول در موتورهای جست‌وجو همچون گوگل، به طور تدریجی می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را به ضرر سایر مشاغل مشابه افزایش دهد.

وب‌سایتی با معیارهای سئو به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید. زیرا کاربران همیشه کسب‌وکاری را انتخاب می‌کنند که به‌صورت آنلاین قابل‌مشاهده باشد.

در واقع، بسیاری از افراد رتبه سئوی شما را با اعتبار کسب‌وکارتان برابر می‌دانند. این یعنی برای بیشتر افراد هر چه رتبه وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو بالاتر باشد، کسب‌وکار شما معتبرتر است.

تاثیر سئو بر زشد کسب و کار
داشتن رتبه بالا در گوگل باعث افزایش اعتبار کسب‌وکار شما می‌شود

بازگشت عالی سرمایه

تمرکز بر سئو راهی مقرون‌به‌صرفه برای توسعه کسب‌وکارتان است. نه‌تنها به‌طور کلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تبلیغات است، بلکه اغلب نتایج بهتری به همراه دارد.

در واقع، با این دو نکته سئو کاملاً رایگان است: اگر الگوریتم‌های گوگل را بشناسید و اگر بدانید که چگونه کلمات کلیدی و لینک‌سازی برای شما کارساز است.

جالب اینکه این راه‌حلی برای همه نیست اما می‌تواند بر اساس نیازهای خاص کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما تنظیم شود.

علاوه بر این، سئو سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه است، زیرا به شما امکان می‌دهد از مزایای بی‌شماری بهره‌مند شوید. برای مثال تولید محتوای متنی بر اساس اصول سئو و انتشار آن در وب‌سایت مزایای زیادی خواهد داشت. هزینه تولید محتوای متنی، مقرون‌به‌صرفه است و نتایج خوبی به دنبال می‌آورد.

هنگامی که شما انتخاب می‌کنید وب‌سایتی سئومحور بسازید، قادر می‌شوید دسترسی مخاطبان خود را بهبود ببخشید و سود بیشتری کسب کنید.

وب‌سایت سئومحور در ایجاد احساسی مثبت از برند شما در فضای آنلاین کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدید به دست آورید و مشتریان قدیمی را حفظ کنید.

بر خلاف سایر استراتژی‌های بازاریابی، سئو متفاوت است، زیرا می‌توانید از چندین ابزار برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده کنید.

با استفاده از این ابزارها تخمین می‌زنید که در بازه زمانی مشخص چند نفر به دست آورده‌اید و نیز کاربران آنلاین هنگام حضور در وب‌سایت شما چه اقداماتی انجام دادند.

ایجاد آگاهی از برند و ساختن اعتبار برای برند

تصادفی نیست که در طول سال‌ها گوگل به محبوب‌ترین موتور جست‌وجو در اینترنت تبدیل شده است؛ چراکه مردم به آن اعتماد دارند.

ازاین‌رو، داشتن رتبه بالا در گوگل باعث افزایش اعتبار کسب‌وکار شما می‌شود. بر اساس داده‌های گوناگون بیش از ۳۰درصد از افرادی که در گوگل جست‌وجو می‌کنند، روی اولین لیست کلیک می‌کنند.

فرصت‌هایی برای آینده

احتمالاً با گذشت زمان اهمیت استراتژی مؤثر برای سئو افزایش می‌یابد. با این حال، از آنجایی که پروتکل‌های SEO به طور مداوم در حال تکامل هستند، مهم است که در جریان بازی SEO قرار بگیرید.

به این ترتیب، به‌روز ماندن در مورد پیشرفت‌ها و روندهای جدید بسیار مهم است؛ به این دلیل که استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

این رویکرد در بلندمدت امکان افزایش رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو را فراهم می‌کند. همچنین امکان حفظ موقعیت خود پس از رسیدن به صدر را ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

۱۰ فاکتور مهم گوگل برای رتبه‌بندی سئو (بخش اول)

سخن پایانی

در این مطلب به اهمیت سئو برای کسب‌وکارها پرداختیم. افزایش بازدید وب‌سایت، ماندن در میدان رقابت، بازگشت عالی سرمایه و شکل‌دهی اعتبار برای برند، برخی از تأثیرات تمرکز بر سئو و رعایت اصول آن است.

ترجمیک در زمینه‌های گوناگون تولیدکننده محتوا استخدام می‌کند. اگر به تولید محتوا علاقه دارید و با مهارت‌های لازم برای انجام این کار آشنایید، کافی است رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

3 دیدگاه در «پنج دلیلی که کسب‌وکار شما به سئو نیاز دارد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.