Each و every چه فرقی با هم دارند؟

بسیاری از زبان‌آموزان بر این باور هستند که یادگیری زبان انگلیسی در عین شیرین و جذاب بودن، می‌تواند پیچیده و چالش‌برانگیز نیز باشد. وقتی پای آموزش دستور زبان به میان می‌آید، این پیچیدگی بیشتر احساس می‌شود.

Each و every کلماتی هستند که معنای ظاهری یکسانی دارند ولی در اغلب موارد به دو شکل متفاوت استفاده می‌شوند. روشن است که آشنایی با تفاوت این دو واژه، سخنوری شما را بهبود می‌بخشد و جمله‌بندی‌های شما را تصحیح می‌کند. بنابراین اگر در حال آموزش آیلتس هستید، حتما به این مبحث توجه کنید.

در این مطلب مفهوم، تفاوت و کاربرد این دو واژه را با هم بررسی خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

چه تفاوتی بین حروف اضافه To و For وجود دارد؟

بررسی مفهوم و معنای واژه Each

زمانی که قصد دارید به یکی از اجزای گروه‌‌ها یا دسته‌های دو یا چندتایی اشاره کنید، از Each استفاده کنید. به مثال‌های زیر دقت کنید:

The last two slices of pizza → each slice

Canvases in a gallery → each canvas

Members of your recreational club → each member

People who are romantically entangled → each other

آموزش آنلاین گرامر انگلیسی

در صورتی که یک در یک گروه یا دسته تنها دو شی وجود داشته باشد، از both یا each استفاده کنید. one another مترادف رایجی برای each other است. البته one another کمی رسمی‌تر است.

بررسی مفهوم و معنای واژه every

همان‌طورکه در ابتدا گفتیم، every شباهت زیادی به واژه Each دارد. با این تفاوت که every برای اشاره به هر جزء از دسته‌ یا گروه‌های بزرگ‌تر کاربرد دارد. به عبارت دیگر، برای استفاده از every، گروه باید حداقل شامل سه عضو باشد.

Doctors, in general → every doctor

All the people at the family reunion → everyone

The people at a concert → every concertgoer

نکته: all جایگزین مناسبی برای every است.

چگونه در جملات‌مان از Each و every استفاده کنیم؟

حال نوبت به بررسی کاربرد Eachو every در جمله می‌رسد. برای استفاده از این دو کلمه، به فرمول کلی زیر توجه کنید.

(Each یا every( + فعل+ اسم

تصور کنید که در هر حال نوشتن یک جمله هستید و در استفاده و انتخاب Eachو every دچار تردید شده‌اید. در چنین حالتی، به اسم یا فاعل جمله توجه کنید. پیش از هر چیز توجه داشته باشید که Each و every فقط با اسامی قابل شمارش مثل dogs، mornings یا milliliters of waterمی‌آیند. پس each و every در کنار کلماتی مثل beauty، water و research جایی ندارند.

در مرحله بعد، تعداد آیتم‌ها در نظر بگیرید. اگر تنها دو آیتم در دسته یا گروه مورد نظر وجود دارد، each را انتخاب کنید. در نقطه مقابل، اگر ۳ جزء یا بیشتر مد نظر بود، استفاده از هر دو واژه مجاز است.

حال از خود بپرسید که قصد اشاره به یکی از اجزای گروه را دارید یا به صورت کلی به گروه نگاه می‌کنید. در حالت اول از Each و در حالت دوم از every استفاده کنید.

each و every چه فرقی باهم دارند؟

پس از انتخاب واژه مناسب، نوبت به انتخاب فعل جمله می‌رسد. ممکن است درباره انتخاب شکل مفرد یا جمع فعل مردد شوید. در این صورت، قاعده طلایی تطابق فعل و فاعل استفاده کنید.

نکته: در اکثر موارد Each و every به فعل مفرد نیاز دارند.

درست

غلط

Each person is

Each person are

مطالب مرتبط:

آموزش کامل تطابق فعل و فاعل در انگلیسی

کاربرد each of و every one of

در صورتی که قبل از اسامی جمع از Eachو every استفاده کردید، باید به آن‌ها of اضافه کنید. بدین ترتیب دو عبارت جدید each of و every one of به وجود می‌آیند. به مثال‌های زیر توجه کنید.

She gave each of them assignments that day.

The teacher graded every one of the tests.

مثال‌های کاربردی برای استفاده از Each و every

برای تثبیت و درک بیشتر مطالب گفته شده، به مثال‌های زیر توجه کنید.

Each

Each person recalled their best birthday memory.

They were each holding a copy of the book.

Each of the graduates thanked the history teacher.

They looked at each other.

Every

.Every person at the party stopped talking

.Every one of the students passed the test

.Almost every contestant wore headphones

.Everyone at the barbeque wore a hat

سخن پایانی

در این مطلب با تفاوت دو واژه پرکاربرد و چالش‌برانگیز Each و every آشنا شدیم. با این حال، شاید فکر کنید که این همه قاعده و قانون برای ساخت یک جمله، کاری سخت و وقت‌گیر است. به‌ویژه اگر در سنین بزرگسالی شروع به یادگیری دستور زبان انگلیسی کرده باشید. این در حالی است که با گذشت زمان و تمرین و تکرار خواهید دید که برای ساخت یک جمله صحیح، نیاز به هیچ قاعده و قانونی ندارید.

در صورتی که در زبان انگلیسی و اصول سئو مهارت دارید، تولید محتوای انگلیسی می‌تواند یکی از راه‌های درآمدزایی شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

ترجمیک با استخدام مجرب‌ترین اساتید، دوره فشرده آیلتس برگزار می‌کند. برای اطلاع از دوره‌ها، شرایط برگزاری آن‌ها و تعیین سطح رایگان روی لینک رنگی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.