محدودیت سنی برای آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که برای سنجش توانایی‌های زبان انگلیسی داوطلبان در سراسر جهان استفاده می‌شود. این آزمون مورد قبول کشورهای بسیاری است. برای تحصیل یا کار در بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان مانند کانادا، انگلستان، استرالیا و … باید در این آزمون نمره بالایی کسب کنید.

شاید شما هم با توجه به اهدافتان به مدرک این آزمون نیاز دارید. به همین علت نیز تصمیم گرفته‌اید که در مسیر آموزش آیلتس قدم بگذارید. در این مسیر سوالات بسیاری برایتان پیش می‌آید. سوالاتی مانند چگونگی برگزاری آزمون، منابع مناسب برای آمادگی آزمون آیلتس، نوع سوالات این آزمون و … یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود، محدویت‌های سنی آیلتس است.

آیا آزمون آیلتس محدودیت سنی دارد؟ حداقل سن لازم برای شرکت در این آزمون بین‌المللی چه عددی است؟ آیا حداکثر سن مجاز برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس وجود دارد؟

برای آشنایی با محدودیت‌های سنی در آزمون آیلتس، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟

آیا برای شرکت در آزمون آیلتس باید حداقل ۱۶ سال سن داشت؟

یکی از افسانه‌های رایج آزمون آیلتس این است که برای شرکت در این آزمون باید حداقل ۱۶ سال سن داشت. اگر در گوگل هم جست و جو کنید، می‌بینید که بعضی از سایت‌ها داشتن حداقل ۱۶ سال سن را جزو شرایط شرکت در آزمون آیلتس بر شمارده‌اند. این باور کاملا اشتباه است. در آزمون آیلتس حداقل سن وجود ندارد.

چرا این باور اشتباه به وجود آمده است؟ چرا برخی مردم فکر می‌کنند که اگر بالای ۱۶ سال نداشته باشید، نمی‌توانید که در آیلتس شرکت کنید؟ در سایت idp ielts درباره شرایط سنی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس اینچنین نوشته شده است:

«هیچ محدودیت سنی برای آیلتس وجود ندارد. اما شرکت در این آزمون برای داوطلبان زیر ۱۶ سال توصیه نمی‌شود.»

بنابراین با توجه به این متن می‌توان دریافت که شرکت در آزمون آیلتس هیچ‌گونه محدودیت سنی ندارد. در واقع چه کمتر از ۱۶ سال داشته باشید و چه بیشتر از ۷۰ سال، تفاوتی ندارد، شرکت در آزمون آیلتس برای شما منعی ندارد.

مطالب مرتبط:

نکات دقیقه نودی برای داوطلبان آزمون آیلتس

چرا آیلتس توصیه می‌کند که قبل از ۱۶ سالگی در آزمون شرکت نکنید؟

شاید شما کمتر از ۱۶ سال دارید و می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید ولی با دیدن این توصیه نگران شده‌اید، آیا باید نگران باشید؟ چرا سازمان برگزارکننده آزمون آیلتس، شرکت داوطلبان زیر ۱۶ سال را در این آزمون جالب نمی‌داند؟

گواهی آزمون آیلتس تنها دو سال اعتبار دارد. معمولا دلیل اصلی شرکت در آزمون آیلتس تحصیل در دانشگاه یا دریافت ویزای کاری برای کشوری انگلیسی زبان است. معمولا افراد برای شروع دانشگاه یا کار کردن، حداقل ۱۸ سال دارند. پس اگر سن شما کمتر از ۱۶ است، در صورت دریافت مدرک آیلتس، تا به سن دانشگاه و کار برسید، اعتبار مدرک شما منقضی شده است.

اگر کمتر از ۱۶ سال دارید، آیا باید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

این کاملا بستگی به خودتان دارید. شاید شما زودتر دبیرستان را به پایان رسانده‌اید و می‌خواهید در سن کمتر از ۱۸ در دانشگاه‌های معتبر در کشورهای انگلیسی‌زبان تحصیل کنید. هم‌چنین برخی از دبیرستان‌های خارجی، دبیرستان‌های دو زبانه و مدارس بین‌المللی از دانش‌آموزان مدرک آیلتس می‌خواهند.

مطالب مرتبط:

نکات ضروری برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس

علاوه بر این، برای اقامت در برخی از کشورها حتی برای مهاجران با سنین پایین‌تر نیز به مدرک آیلتس نیاز است.

حداکثر سن قانونی برای شرکت در آزمون آیلتس، چند سال است؟

آیلتس هیچ قانونی برای حداکثر سن مجاز برای شرکت در این آزمون ندارد. مهم نیست که چند سال دارید و مدرک تحصیلی شما چیست؛ در هر سن و با هر تحصیلاتی می‌توانید که در این آزمون شرکت کنید. نگران این هم نباشید که سایر شرکت‌کنندگان از شما جوان‌تر هستند. عملکرد شما تنها و تنها با خودتان سنجیده می‌شود.

چه ۱۶ ساله باشید و چه ۷۰ ساله، شرکت در آزمون آیلتس برای شما منعی ندارد
چه ۱۶ ساله باشید و چه ۷۰ ساله، شرکت در آزمون آیلتس برای شما منعی ندارد

در آزمون آیلتس نمره رد یا قبولی وجود ندارد و نمره‌ای بین ۱ تا ۹ به شما اعطا می‌شود. معمولا نمره بالای ۶.۵ نمره‌ای مناسب محسوب می‌شود. بنابراین به مسائلی مانند سن و سایر داوطلبان فکر نکنید و تنها بر آموزش آیلتس خود تمرکز کنید.

سخن پایانی

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس سخت است ولی غیرممکن نیست. این آزمون آزمونی منطقی است که برای موفقیت در آن تنها به برنامه‌ریزی، تلاش و مطالعه نیاز دارید. فراموش نکنید که پیش از شما نیز داوطلبانی با سن‌های مختلف و پیشینه‌های تحصیلی گوناگون در این آزمون نمره بالایی کسب کرده‌اند. پس از همین الان مطالعه برای این آزمون را شروع کنید.

اگر می‌خواهید در کلاس آیلتس آنلاین شرکت کنید ولی درباره سطح خود در زبان انگلیسی اطلاعی ندارید، نگران نباشید. به صفحه تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک مراجعه کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، سطح شما مشخص شود.

یک دیدگاه در «در آزمون آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.