راهنمای جامع تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

یادگیری زبان انگلیسی، به معنای تسلط کامل بر مهارت‌های چهارگانه یعنی رایتینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و ریدینگ است. با این حال هر زبان‌آموزی بسته به توانایی‌ها و روحیاتی که دارد، در (حداقل) یکی از این مهارت‌ها، ضعیف است یا علاقه‌ای به مطالعه و تمرین آن نشان نمی‌دهد.

مهارت‌های نوشتاری، یکی از مهارت‌هایی است که توسط اکثر شرکت‌کنندگان کلاس‌های آموزش آیلتس مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد. این در حالی است که کسب نمره بالا در این مهارت، آسان‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. کافیست با نگاهی موشکافانه تمام جزئیات و ویژگی‌های این بخش را مورد بررسی قرار دهید.

در این مقاله از وبلاگ ترجمیک، به بررسی هر آنچه باید درباره تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال بدانید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟

مروری بر تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

به طور کلی در تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال، داوطلب موظف است تا برای درخواست اطلاعات یا توضیح درباره یک رویداد، نامه‌ای ۱۵۰ کلمه‌ای بنویسید. پیشنهاد تمام اساتید کلاس آیلتس آنلاین این است که برای نوشتن این نامه، که در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد، حدود ۲۰ دقیقه زمان بگذارید.

انواع نامه‌های تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

نامه رسمی

افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که نمی‌شناسیم یا هرگز ملاقات نکرده‌ایم.

نامه نیمه رسمی

افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که می‌شناسیم ولی با آن‌ها صمیمی نیستیم.

نامه غیررسمی

افرادی مثل دوستان و خانواده که کاملا با آن‌ها صمیمی هستیم را مخاطب قرار می‌دهد.

انواع نامه در تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

نامه رسمی

تصور کنید که می‌خواهید برای فردی غریبه یا شخصی که تا به حال از نزدیک ندیده‌اید، نامه بنویسید. در این صورت باید از سبک و لحن رسمی استفاده کنید. به عنوان مثال نامه‌های اداری یا درخواست‌های شغلی در دسته نامه‌های رسمی قرار می‌گیرد.

نامه نیمه‌رسمی

گاه مخاطبان نامه، کسانی هستند که غریبه محسوب نمی‌شوند ولی دوست صمیمی ما نیز نیستند. همچنین ممکن است ارتباط ما با افراد صرفا به روابط کاری و حرفه‌ای محدود شود. در این حالت باید نامه‌هایمان را با لحن نیمه‌رسمی بنویسیم. به عنوان مثال نامه به رئیس یا استاد دانشگاه سابق، باید نیمه‌رسمی باشد.

نامه غیررسمی

این نوع سبک نگارش نامه، زمانی مناسب است که با مخاطب کاملا آشنا و صمیمی باشیم. تمام مکاتباتی که در طول روز با دوستان و خانواده دارید، غیررسمی هستند. از این رو، احتمالا با این سبک که «سبک شخصی» نیز نامیده می‌شود آشنا هستید.

شاید نیازی به ذکر مثال نباشد اما ارسال تسلیت به دوست صمیمی یا نامه به خواهر و برادر، به صورت غیررسمی نوشته می‌شود.

افزون بر این، بیشتر نامه‌ها شامل ترکیبی از موارد زیر هستند:

سبک‌های مختلف نامه‌های تسک ۱ آیلتس جنرال

مکاتبات شخصی

این نوع نامه‌ها می‌توانند شامل نامه تسلیت (مثلا ارسال نامه به یک دوست برای تسلیت درگذشت یکی از اعضای خانواده)، نامه قدردانی (تشکر از دوستان برای کمک‌هایی که به شما کرده‌اند) یا حتی نامه عذرخواهی (مثلا عذرخواهی از خاله به خاطر عدم حضور در جشن تولدش) باشد.

دادن یا درخواست اطلاعات شخصی

این نوع نامه‌ها شامل درخواست اطلاعات (مثلا زمانی که از دوستمان می‌پرسیم: آیا بلیت کنسرتی که نتوانستم در آن شرکت کنم را می‌خواهی؟) یا درخواست پیشنهاد و بازخورد (مثل زمانی که نظر دوستمان را می‌پرسیم) می‌شود.

بیان نیازها، خواسته‌ها، علایق یا چیزهایی که نمی‌پسندیم

این نوع نامه‌ها برای بیان نظرات در مورد یک موضوع کاربرد دارد (مثل زمانی که نظر دوستمان را درباره غذایی که درست کردیم، می‌پرسیم.)

بیان نظرات (شامل شکایات و دیدگاه‌ها)

این نامه‌ها به یک تجربه بد یا ارائه بازخورد اختصاص داده می‌شوند (مثل نوشتن نامه به مدیر یک رستوران در مورد یک تجربه بد و درخواست بازپرداخت هزینه غذا).

به این ترتیب بهتر است حین آمادگی برای آزمون آیلتس، نوشتن درباره این سناریوها را تمرین کنید. علاوه بر این فراموش نکنید ک جزئیاتی که باید در نامه مورد بحث قرار بگیرند، در صورت سوال ذکر می‌شوند. باید در طول نامه ۱۵۰ کلمه‌ای، ضمن حفظ انسجام و پیوستگی متن، این جزئ کاملا مورد توجه قرار دهید. مثال زیر نمونه‌ای از سوالات رایتینگ آیلتس است:

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دستورالعمل رایتینگ آیلتس شامل سه بخش است:

.You missed an international flight due to a problem at the airport
:Write a letter to the airline. In your letter

Describe what happened that caused you to miss your flight

Explain how missing your flight impacted you

Clearly state what you would like the airline to do

.Write at least 150 words. You do NOT need to write any addresses
:Begin your letter as follows
—-Dear

  • اطلاعات پس‌زمینه‌ای (…You missed an)
  • تعداد کلمات (Write at least 150 words)
  • جزئیات تکمیلی

علاوه بر این، ممکن است دستورالعمل، نحوه شروع نامه را نیز برای شما مشخص کند. در این مثال، از داوطلبان خواسته شده که به جای هر واژه دیگری، نامه را با …Dear آغاز کنند. با این حال، اگر چنین چیزی برای شما مشخص نشد، برای شروع نامه به آموخته‌های خودتان مراجعه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکته طلایی: از متن‌های طولانی‌تر از ۱۵۰ کلمه، نمره‌ای کسر نمی‌شود. با این وجود، به خاطر داشته باشید که پاسخ‌های قابل قبولی که طول متوسطی دارند، تقریبا در همین محدوده قرار می‌گیرند. علاوه بر این اگر برای تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال، متنی طولانی بنویسید، احتمالا برای تسک ۲ که نمره بیشتری از تسک ۱ دارد زمان کم می‌آورید.

اگر در دوره مطالعاتی متوجه شدید که معمولا متن‌های شما از ۱۵۰ کلمه طولانی‌تر می‌شوند، باید استراتژی‌های کوتاه‌نویسی را تمرین کنید. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا مختصر و مفیدتر بنویسید و زمان‌تان را مدیریت کنید.

نکات ضروری برای پاسخ به سوالات تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

ابتدای متن قول دادیم که نکات و ترفندهای راهگشایی را برای پاسخ به سوالات تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال در اختیار شما قرار دهیم. در این بخش این نکات را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سوال را بخوانید و درک کنید

تمام سوالات تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال، سه بخش اصلی دارند که تمام نکاتی که برای نگارش نامه باید رعایت کنید، در اختیار شما قرار می‌دهد. اجازه دهید با ذکر یک مثال، نگاه عمیق‌تری به این موضوع داشته باشیم.

.There is a problem with a major traffic light in your neighborhood
:Write a letter to your local congresswoman. In your letter

Introduce yourself

.Explain what the problem is

.Tell the congresswoman what you would like to be done

.Write at least 150 words. You do NOT need to write any addresses
:Begin your letter as follows
,Dear congresswoman Hays

حال بخش‌های مختلف این سوال را بررسی می‌کنیم:

  • اطلاعات پس‌زمینه: (.There is a problem with a major traffic light in your neighborhood)

این بخش، موضوعی که باید درباره آن بنویسید را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سوال، موضوع مورد بحث، «مشکل با چراغ روشنایی محله» است. نامه‌هایی که مشکلات را مورد بحث قرار می‌دهند، فرصتی را در اختیار داوطلب قرار می‌دهند تا توانایی خود را در بیان نظرات یا نیازها نشان دهند.

  • تعداد کلمات: (.Write a letter to your local congresswoman)

این بخش خیلی مهم است. چراکه یک سرنخ اولیه برای سبک و لحن نامه در اختیار شما قرار می‌دهد. در مورد این سوال، می‌توان فرض کرد که یک شهروند معمولی نماینده کنگره خود را نمی‌شناسد. بنابراین برای یک غریبه نامه می‌نویسد و باید از لحن رسمی استفاده کند. علاوه بر این، این بخش از سوال معمولا مشخص می‌کند که مخاطب نامه شما مونث است یا مذکر.

  • جزئیات تکمیلی: (Introduce yourself, Explain what the problem is, Tell the congresswoman what you would like to be done)

جزئیاتی که در این بخش ذکر می‌شود، انتخاب لحن و نوع نامه را برای شما راحت‌تر می‌کند. به عنوان مثال، در این بخش از این سوال، از داوطلب خواسته شده تا خود را معرفی کند. بنابراین نامه حتما برای یک غریبه نوشته شده و باید حالت رسمی داشته باشد.

حال که متوجه شدید سوال از شما چه می‌خواهد، می‌توانید طرح کلی نامه را تنظیم کنید.

طرح کلی نامه را تنظیم کنید

بسیاری از داوطلبان آیلتس، این مرحله را نادیده می‌گیرند ولی شما چنین اشتباهی نکنید! حتما ۲ الی ۳ دقیقه از زمان خود را به تنظیم فرمت نامه اختصاص دهید و حین نوشتن نامه آن را در نظر بگیرید. برای راحت‌تر شدن این کار، می‌توانید از قالب‌بندی زیر ایده بگیرید:

  • سلام و احوال‌پرسی
  • دلیل نوشتن نامه
  • پاراگراف اول: نکته اول به همراه جزئیات
  • پاراگراف دوم: نکته دوم به همراه جزئیات
  • پاراگراف سوم: نکته سوم به همراه جزئیات
  • جمله پایانی
  • خداحافظی+نام

در گام بعدی باید لحن خود را انتخاب کنید. این مرحله بسیار مهم است و اگر به‌درستی انجام نشود، می‌تواند باعث از دست رفتن بخشی از نمره داوطلبان شود.

لحن خود را انتخاب کنید

در این مرحله، باید مشخص کنید که برای نوشتن نامه از چه لحنی استفاده خواهید کرد. بهترین راهکار برای انتخاب لحن مناسب، از اطلاعات داده شده در صورت سوال استفاده کنید.

شروع به نوشتن کنید

پس از برنامه‌ریزی طرح کلی نامه و لحن آن، شروع به نوشتن کنید. صرف نظر از نوع نامه، به عنوان یک قاعده کلی در نظر بگیرید که برای بهبود خوانایی متن، بعد از پایان هر بخش نامه، سر خط بروید. حال اجازه دهید با نگاهی موشکافانه هر یک از بخش‌هایی که در بخش قالب‌بندی نام بردیم را بررسی کنیم.

ساختار مقالات تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

سلام و احوال‌پرسی

این بخش، ساده‌ترین بخش نامه است. چراکه در دستورالعمل به آن اشاره می‌شود. فراموش نکنید که بعد از سلام و احوال‌پرسی، یک ویرگول بگذارید سپس به خط بعدی بروید.

دلیل نوشتن نامه

دلیل نوشتن نامه نیز در دستورالعمل ذکر می‌شود. یک راه رایج برای شروع این بخش استفاده از این جمله است: .I am writing because

در این بخش حداقل یک جمله بنویسید.

پاراگراف اول: نکته اول به همراه جزئیات

حال به مواردی که در دستورالعمل اشاره شده‌اند، مراجعه کنید و درباره هر نکته حداقل ۲ یا ۳ جمله بنویسید.

پاراگراف دوم: نکته دوم به همراه جزئیات

پاراگراف سوم: نکته سوم به همراه جزئیات

جمله پایانی

آخرین جمله‌ای که پیش از امضا نوشته می‌شود، جمله پایانی مقاله شماست. این جمله بسته به اتمسفر متن، می‌تواند متفاوت باشد اما بهتر است ماهیت رسمی داشته باشد.

خداحافظی+نام

در این بخش کافیست یک ویرگول و سپس نام خود را بنویسید تا به نامه خاتمه بدهید.

نمونه‌ای از سوالات تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال به همراه پاسخ (بند ۹، نامه رسمی)

Last week, you lost your luggage while traveling on holiday. Luckily, you have travel insurance. Write a letter to the manager of your insurance company. In your letter.

Describe the characteristics of what you lost

Explain how you lost it

Tell the insurance company what you need from them

.Write at least 150 words. You do NOT need to write any addresses
:Begin your letter as follows
,Dear Sir or Madam

در پاسخ این سوال، واژگان مربوط به موضوع با رنگ آبی، ساختارهای پیشرفته گرامری با رنگ سبز و عبارات انتقال دهنده (Transition words) با رنگ قرمز نشان داده شده‌اند.

سلام و احوال‌پرسی (Greeting)

,Dear Sir or Madam

دلیل نوشتن نامه (Reason for Writing)

.I am writing to file an insurance claim for luggage that was lost during my holiday last week

پاراگراف اول

The luggage is a green, medium-sized Samsonite model. Since this holiday was the first time it had been used, it should appear to be in good condition. Unfortunately, it does not have a luggage tag with my contact information.

پاراگراف دوم

While I am not completely sure how the luggage was lost, I imagine that the airline might have placed it on a different flight. In fact, I have been in contact with the airline and they are almost certain that this is the most probable scenario.

پاراگراف سوم

Before I left, I had taken out travel insurance with your company. Based on the information in the contract, lost luggage is covered. Therefore, I have attached the insurance claim and I would appreciate it if your company could review the approximated value of the luggage and process the attached claim as soon as possible.

جمله پایانی (Closing Sentence)

.Please let me know if you require any other information

خداحافظی + نام

,Yours faithfully

Sarah Hutchinson

تعداد کل کلمات: ۱۷۶

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا با ارائه نکات و مثال‌های کاربردی، صفر تا صد تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال را زیر ذره‌بین قرار دهیم. با در نظر گرفتن این نکات و تمرین و تکرار مستمر، قطعا شما هم باند اسکور ۹ را کسب خواهید کرد.

تعیین سطح، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است باید پیش از ثبت نام در کلاس آیلتس انجام شود. برای شرکت در آزمون تعیین سطح دوره آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

برای فعالیت در حوزه تولید محتوای انگلیسی روزمه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید. رزومه شما بررسی و می‌توانید بلافاصله مشغول به کار شوید.

2 دیدگاه در «راهنمای جامع تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.