نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه‌های انگلستان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، احتمالا انگلستان یکی از گزینه‌های مهم پیش‌روی شما است. این کشور، با داشتن دانشگاه‌های تراز اول معمولا جزء انتخاب‌های اول افرادی قرار می‌گیرد که قصد مهاجرت دارند. از جمله دانشگاه‌های مطرح انگلستان می‌توان به آکسفورد، کمبریج، کالج امپریال لندن و … اشاره کرد.

یکی از شرایط مهم برای کسب پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان، اخذ مدرک آیلتس است. برای موفقیت در آزمون آیلتس نیز باید آموزش آیلتس را در برنامه خود قرار دهید و مطالعه کافی داشته باشید.

اگر شما هم قصد دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های انگلستان یا آشنایی با شرایط دانشگاه‌های این کشور را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

نمره قبولی آیلتس در دانشگاه‌های معتبر کانادا

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) آزمونی بین‌المللی است که وظیفه سنجش میزان مهارت و تسلط افراد بر زبان انگلیسی را به عهده دارد. مدرک این آزمون بین‌المللی، مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها، موسسات، سازمان‌ها است. تا جایی که می‌توان گفت این آزمون از معتبرترین آزمون‌های زبان در سراسر جهان است.

نمره آیلتس موردنیاز برای اپلای
آزمون آیلتس مورد قبول کشورهای بسیاری مانند انگلستان، استرالیا، کانادا و … است.

تفاوت در پذیرش نمره آیلتس

نمره آیلتس موردنیاز هر دانشگاه، بر اساس مقطع تحصیلی موردنظر، سطح دانشگاه و… متغیر است. با این حال، به طور کلی اکثر دانشگاه‌ها آیلتس آکادمیک را قبول دارند.

حتما اطلاع دارید که مدت زمان اعتبار مدرک آزمون آیلتس دو سال است. بنابراین در زمان ارائه کارنامه آیلتس به دانشگاه نباید دو سال از اعتبار آزمون گذشته باشد. پس در شرایطی اقدام به دریافت مدرک زبان خود کنید که نگرانی از بابت اعتبار آن نداشته باشید.

نمره مورد پذیرش آیلتس دانشگاه‌های انگلستان

حتما اطلاع دارید که برترین دانشگاه‌ جهان هم‌چون آکسفورد و کمبریج در انگلستان قرار دارند. همین موضوع باعث می‌شود نمره‌ی آیلتس مورد پذیرش دانشگاه‌های این کشور نمره پایینی نباشد.

اگر به فکر ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های انگلستان هستید، باید با نمره آیلتس موردنیاز این دانشگاه‌ها نیز آشنا باشید. با این وجود، می‌توان گفت که نمره آیلتس شما برای پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان نباید از ۶.۵ پایین‌تر باشد.

در جدول زیر، نمره مورد پذیرش دانشگاه‌های انگلستان و رتبه‌بندی جهانی این دانشگاه‌ها ذکر شده است، دقت کنید که دانشگاه‌ها و رتبه‌بندی آنان در جدول زیر به ترتیب نیست.

نام دانشگاه

رتبه‌بندی جهانی

نمره مورد پذیرش آیلتس برای مقطع کارشناسی

نمره مورد پذیرش آیلتس برای مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه آکسفورد

۱

۷

۷/۵

دانشگاه کمبریج

۵

۷/۵

۷

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

۲۷

۷

۷

دانشگاه سنت اندروز

۱۴

۶/۵

۶/۵

کالج امپریال لندن

۱۲

۶/۵

۶/۵

دانشگاه گلاسکو

۸۶

۶/۵

۶/۵

کالج دانشگاهی لندن

۱۸

۶/۵

۶/۵

دانشگاه بریستول

۹۲

۶/۵

۶/۵

دانشگاه منچستر

۵۰

۶

۶

دانشگاه ادینبرا

۳۰


۶/۵

۶/۵

نمره مورد پذیرش آیلتس دانشگاه‌های انگلستان
نمره آیلتس موردنیاز برای دانشگاه‌های انگلیس
هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه آکسفورد اقدام می‌کنند

مطالب مرتبط:

تفاوت آزمون آیلتس با تافل چیست؟

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا نمره مورد پذیرش آیلتس دانشگاه‌های انگلستان را بیان کنیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، انگلستان یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های پیش‌روی شما باشد.

پیشنهاد می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب، مطالعه و کسب آمادگی خوب برای آزمون آیلتس آماده شوید و این امتیاز مهم را برای اخذ پذیرش تحصیلی از دست ندهید!

دبستان ترجمیک با برگزاری آزمون آنلاین تعیین سطح آیلتس، به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین کلاس آیلتس را انتخاب کنید. برای شرکت در این آزمون روی لینک رنگی کلیک کنید.

آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

6 دیدگاه در «نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه‌های انگلستان»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.