چگونه برای کسب و کارهای مجازی تولید محتوا کنیم؟

۵ ایده تولید محتوا برای کسب و کارهای مجازی

وقتی می‌خواهید درباره محصولی اطلاعات کسب کنید یا دنبال بهترین ارائه‌دهنده خدمات خاصی هستید، چه می‌کنید؟ در سراسر جهان، بیشتر افراد به گوگل مراجعه می‌کنند و سوال خود را در آن جست و جو می‌کنند. بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار هستید، داشتن یک سایت به افزایش فروش شما کمک می‌کند.

اما تنها داشتن یک سایت برای افزایش فروش کافی نیست بلکه سایت شما باید با رعایت مواردی مانند تولید محتوای متنی باکیفیت و سئو، رتبه خوبی در نتایج جست و جو کسب کند تا مخاطبان جدید سایت شما را پیدا کنند. یکی از مواردی که در بهبود رتبه سایت شما نقش دارد، وبلاگ است.

ایجاد وبلاگ در سایت کسب و کارتان، ابزاری عالی در بازاریابی سایت شما است. با استفاده از وبلاگ این امکان برای شما فراهم می‌شود تا همه چیز را در مورد برند، محصولات و شرکت خود به خوانندگان بگویید. هم‌چنین با وبلاگ‌نویسی منظم، شانس شما برای بهبود رتبه سایتتان در نتایج جست و جو و رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می‌یابد.

البته یکی از چالش‌های اصلی نویسندگان محتوا، پیدا کردن موضوع و ایده برای تولید محتوا است. مخصوصا اگر تازه وبلاگی را برای کسب و کار خود ایجاد کرده باشید، احتمالا برای یافتن ایده به مشکل برخواهید خورد.

برای آشنایی با ۵ ایده کاربردی برای تولید محتوای متنی کسب و کارهای مجازی، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه برای محصولات کسل‌کننده، محتوا بنویسیم؟

چرا کسب و کارها به وبلاگ نیاز دارند؟

پیدا کردن ایده‌های جالب و نوشتن منظم پست‌های وبلاگ، کاری سخت و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. اما سختی‌های این کار ارزشش را دارد زیرا در نهایت باعث افزایش فروش شما می‌شود. وبلاگ این امکان را برای مخاطبانتان فراهم می‌کند که درباره برند و محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با استفاده از وبلاگ، شما به مخاطبان درباره برند، محصولات، ایده‌های تجاری جدید و … اطلاعات می‌دهید. شما در وبلاگتان به صورت مستقیم و غیرمستقیم، به مخاطبان این سرنخ را ارائه می‌دهید که چرا باید از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. این امر باعث ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبان می‌شود و تعامل را افزایش می‌دهد.

اهمیت داشتن وبلاگ برای کسب و کارها
وبلاگ مخاطبان جدید را به سایت شما هدایت می‌کند و ارتباط شما را با مخاطبان قدیمی، حفظ می‌کند

اما این همه ماجرا نیست! داشتن وبلاگ به سئو نیز کمک می‌کند. هر بار که یک پست وبلاگ جدید را در سایت خود منتشر می‌کنید، به رتبه‌بندی بهتر سایت خود کمک می‌کند. گوگل به محتواهایی که مخاطبان آن را می‌پسندند، علاقه دارد.

از پست‌های وبلاگ خود برای پاسخ به سوالات احتمالی مشتریان و نشان دادن راه‌حل به آن‌ها استفاده کنید. هم‌چنین با کمک پست‌های وبلاگ، تخصص و حرفه‌ای بودن خود را در زمینه کسب و کار خود ثابت کنید. با وبلاگ‌نویسی منظم و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، شانس خود را برای رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می‌دهید.

۵ ایده برای نگارش مقالات وبلاگی برای سایت‌های تجارت الکترونیک

وبلاگ به افزایش تعداد مخاطبان و مشتریان شما کمک می‌کند. اما تنها افزایش تعداد مخاطبان مهم نیست بلکه شما باید با تولید محتوای متنی مخاطب‌پسند، کاری کنید که آن‌ها دوباره به وبلاگ شما برگردند.

بنابراین باید به طور مداوم ایده‌های جدید و منحصر به فردی برای وبلاگ تجاری خود خلق کنید. علاوه بر این، هدف دیگر شما بازگشت دوباره مخاطبان به وبلاگ شما و در نهایت خرید از کسب و کار شما است. ابتدا با یک مرحله پایه‌ای ولی کاملا ضروری در تدوین استراتژی تولید محتوا وبلاگ کسب و کار خود شروع می‌کنیم: تحقیق کلمات کلیدی.

تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید!

قبل از شروع نگارش پست‌های وبلاگ، باید کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود و عباراتی را که در گوگل جست و جو می‌کنند، بهتر بشناسید.

مطالب مرتبط:

۴ گام ساده برای تحقیق کلمه کلیدی نیچ (Niche Keyword)

شاید ایده خوبی داشته باشید ولی دقیقا ندانید که مخاطبان درباره این ایده، چه عبارتی را در گوگل جست و جو می‌کنند. در این مواقع با تحقیق کلمات کلیدی، نه تنها با عبارات جست و جوی مخاطبان آشنا می‌شوید بلکه شانس خود برای رتبه‌بندی بهتر را افزایش می‌دهید. احتمالا با تمرکز بر کلمات کلیدی اشتباه، شانس خود برای رسیدن به صفحه اول گوگل و افزایش مخاطبان خود از دست می‌دهید!

با تحقیق کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه عبارتی را در گوگل جست و جو می‌کنند
با تحقیق کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که مخاطبان شما چه عبارتی را در گوگل جست و جو می‌کنند

یکی از راه‌های تحقیق کلمات کلیدی استفاده از عبارات جست و جویی است که گوگل پیشنهاد می‌دهد. هم‌چنین استفاده از ابزارهای رایگان مانند گوگل ترند، Moz Keyword ،Keyword Tool و … نیز پیشنهاد می‌شود. البته تحقیق کلمات کلیدی فراتر از پیدا کردن لیستی از کلمات و عبارات است.

پس از پیدا کردن کلمات و عبارات کلیدی که محبوبیت بالایی دارند، شما باید آن‌ها را از سایر جنبه‌ها مانند سختی رتبه‌بندی و مرتبط‌بودن بررسی کنید. مثلا دستور پخت لازانیا، عبارت کلیدی محبوبی است ولی اگر کسب و کار مجازی شما در زمینه فروش کفش فعالیت می‌کند، به درد شما نمی‌خورد.

تحقیق کلمات کلیدی، کاری است که به دقت و صرف زمان زیادی نیاز دارد ولی در نهایت نتایج آن کمک شایانی به بهبود رتبه سایت شما می‌کند. بنابراین تحقیق کلمات کلیدی را جدی بگیرید و برای آن زمان صرف کنید.

از رویدادها و اخبار مهم در زمینه کسب و کار خود عقب نمانید!

یک راه عالی برای ارائه ایده‌های موضوعی جدید برای وبلاگ کسب و کار مجازی خود، دنبال کردن رویدادهای جاری و نوشتن در مورد آن‌ها است. سایت‌های خبری مختلف را بررسی کنید و پست‌هایی بنویسید که در آن دیدگاه یا تخصص خود را در مورد اخبار مرتبط با صنعت خود بیان می‌کنید.

اگر تعطیلات یا رویدادی مهم در راه است، مطلبی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما در آن تعطیلات یا رویداد بنویسید. مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کند، نگارش پست وبلاگی درباره معرفی لباس‌های خاص برای عید نوروز، هوشمندانه است.

با نوشتن درباره اخبار و رویدادها، شما در مورد چیزی می‌نویسید که مردم در آن لحظه و زمان خاص به آن علاقه دارند. البته این محتواها محتوای همیشه سبز محسوب نمی‌شوند و برای زمان کوتاهی کاربرد دارند. ولی با نوشتن چنین محتواهایی به مخاطبان خود نشان می‌دهید که اگر علاقه‌مند به اطلاع از آخرین تغییرات و رویدادها هستند، وبلاگ شما را از دست ندهند. هم‌چنین این پست‌ها ترافیک بالایی در کوتاه‌مدت برای شما به ارمغان می‌آورند.

مطالب مرتبط:

با بیش از ۹۰ اصطلاح پرکاربرد سئو آشنا شوید!

مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، نگارش مقاله درباره جدیدترین خبرها و رویدادهای مرتبط با هوش مصنوعی، هم نشان‌دهنده تخصص شما به گوگل و مخاطبان است و هم ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد. ترجمه مقالات انگلیسی در زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان، در این راه به شما کمک می‌کند.

یکی از روش‌های یافتن ایده برای تولید محتوا، ترجمه مقالات انگلیسی و سایت‌های مرتبط با کسب و کارتان است
یکی از روش‌های یافتن ایده برای تولید محتوا، ترجمه مقالات انگلیسی و سایت‌های مرتبط با کسب و کارتان است

از سوالات و نظرات مخاطبان استفاده کنید!

بررسی نظرات و سوالات خوانندگان در سایر پست‌های وبلاگی، راهی عالی برای پیدا کردن ایده‌های جدید برای تولید محتوا است. وقتی در پایان مقالات وبلاگی خود از مخاطبان برای نظر گذاشتن دعوت می‌کنید، احتمالا بازخوردها و نظراتی دریافت خواهید کرد. سپس از آن‌‌ها برای مشخص کردن دغدغه‌ها، نیازها و چالش‌های مخاطبانتان و تولید محتوا پیرامون آن‌ها استفاده کنید.

همچنین، این کار راهی عالی برای ارتباط با افراد و اطمینان یافتن از بازگشت دوباره آن‌ها به سایت شما است. بنابراین حتما این امکان را برای کاربران خود فراهم کنید که در پایان مطالب وبلاگی شما، نظر بگذارند. شما نیز به نظرات آن‌ها پاسخ دهید و از نظرات آن‌ها برای تهیه و تدوین استراتژی تولید محتوا کسب و کار مجازی خود استفاده کنید.

چهره‌ای واقعی از کسب و کار خود را در وبلاگ، به مخاطبان نشان دهید!

نوشتن پست‌های وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که چهره‌ای واقعی از کسب و کار خود در میان مردم بسازید. وقتی وارد یک فروشگاه می‌شوید، شما در مکانی فیزیکی قرار می‌گیرید که فردی واقعی در نقش فروشنده محصولات خود را به شما می‌فروشد. ولی در کسب و کارهای مجازی تا حدودی ماجرا این‌گونه نیست. چون مشتریان تعاملی فیزیکی و چهره به چهره با فروشندگان ندارند، زیاد احساس واقعی بودن از آن نمی‌گیرند.

با استفاده از مطالب وبلاگی به مخاطبان خود نشان دهید که انسان‌های واقعی، محصولات و خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهند. حتی یک شرکت یا برند بزرگ نیز از این استراتژی بهره خواهد برد. یکی از راه‌های انجام این کار، نشان دادن مشخصات نویسندگان وبلاگتان است.

به خوانندگان خود اجازه دهید که نویسندگان وبلاگ شما و تخصص آن‌ها را بشناسند. در صورت امکان، اجازه دهید که مدیر عامل شما (یا کارشناسان تیم شما) درباره دیدگاه خود در مورد بازار یا روش استفاده از محصولاتی که شرکت شما می‌فروشد، بنویسند.

با استفاده از این استراتژی، به کسب و کار مجازی و برند خود چهره‌ای می‌دهید که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این به مشتریان شما کمک می‌کند تا به شرکت شما متصل شوند و حتی در متقاعدسازی آن‌ها برای بازگشتن و خرید دوباره از فروشگاه شما نقش دارد.

مطالب مرتبط:

چگونه محتوای ضعیف (thin content) رتبه سایت شما را تهدید می‌کند؟

در مورد محصولات خود داستان‌پردازی کنید!

منظور از این ایده این نیست که درباره محصول خود یک داستان طولانی بنویسید. داستان‌پردازی درباره محصولات و خدمات، یکی از موثرترین استراتژی‌ها در افزایش فروش شما است. مخاطب تنها به دنبال خرید محصول شما نیست بلکه به دنبال دلیلی می‌گردد که چرا باید آن را بخرد.

اهمیت داستان‌پردازی برای افزایش فروش فروش در تولید محتوا
مخاطبان به دنبال دلیلی هستند که محصولات شما را بخرند و شما با داستان‌پردازی، ارزش محصول خود را به آنان نشان می‌دهید

صفحه محصول شما مکان مناسبی برای توصیف محصول شما است. با این حال، وبلاگ شما نیز مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های مربوط به محصول کسب و کار مجازی شما است. اگر محصولات تمیزکننده می‌فروشید، یک مقاله وبلاگی درباره این‌که کدام لکه‌ها با محصولات شما بهتر از بین می‌روند، بنویسید.

مطالب مرتبط:

هم‌نوع‌خواری کلمه کلیدی چیست؟

اگر لباس‌های بچه‌گانه می‌فروشید، پست‌های وبلاگی درباره بازی کودکان در حالی که لباس‌های شما را پوشیده‌اند، بنویسید. اهمیت عکس‌ها را دست کم نگیرید و از تصاویر جالب و مرتبط در پست‌های خود استفاده کنید.

درباره روش‌های مختلف استفاده مردم از محصولات شما، توضیح دهید. البته این توضیحات نباید خشک و رسمی باشند بلکه باید همانند داستان‌ها، به دل بنشینند. در وبلاگ خود به مردم نشان دهید که چرا باید کالاهای شما را بخرند، به جای این‌که به آنها بگویید که حتما باید محصولات شما را بخرند.

یک راه عالی دیگر برای به کارگیری این ترفند بازاریابی این است که مشتریان را برای به اشتراک‌گذاری داستان‌های خود درباره محصولات خود ترغیب کنید. از آن‌ها در مورد تجربیاتشان هنگام استفاده از محصولات خود بپرسید. البته هنگام استفاده از داستان‌های آن‌ها از ایشان اجازه بگیرید و حریم خصوصی را رعایت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که ایده‌های کاربردی برای تولید محتوای متنی برای کسب و کارهای مجازی را بیان کنیم. داشتن یک وبلاگ مخاطب‌پسند، یک ابزار بازاریابی عالی برای هر کسب و کار فعال در فضای مجازی است. به همین دلیل بهتر است تولید محتوای متنی منظم و جالب برای وبلاگ کسب و کار خود، بخشی از استراتژی تولید محتوا شما باشد.

وبلاگ‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورند تا افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید، تعامل با آنها را افزایش دهید و تصویر حرفه‌ای و مناسبی برای کسب و کار خود بسازید.

اگر به خدمات تولید محتوا برای بهبود رتبه سایت خود و افزایش فروش کسب و کارتان نیاز دارید، با خیالی آسوده سفارش خود را به ترجمیک بسپارید. ترجمیک بالاترین کیفیت را با مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌دهد.

2 دیدگاه در «۵ ایده تولید محتوا برای کسب و کارهای مجازی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.