راهکارهای تقویت گرامر انگلیسی

۶ را‌هکار برای بهبود گرامر در آزمون آیلتس

در کنار نقش انکارناپذیر آموزش آیلتس در اخذ نمره بالا آزمون آیلتس، تقویت مهارت‌های پایه‌ای و اصلی نیز بسیار مهم است. بیان ایده‌ها و افکار از طریق گرامر و دستور زبان صورت می‌گیرد. بنابراین ضعف در این بخش موجب کاهش نمرات بخش‌های این آزمون به خصوص در مهارت اسپیکینگ و رایتینگ می‌شود.

آشنایی کامل با دستور زبان و گرامر در کسب نمره بالا آزمون آیلتس بسیار موثر است. در واقع گرامر در زبان، مانند ستون فقرات بدن است. جالب اینجاست گرامر در آزمون آیلتس بخش جداگانه‌ای ندارد؛ اما تسلط بر گرامر در هر چهار مهارت ضروری و اثرگذار است.

اگر جز افرادی هستید که به دنبال راه‌کارهایی برای تقویت گرامر و دستور زبان خود هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

معرفی ۸ کتاب برتر برای یادگیری گرامر آیلتس

نقش و اهمیت گرامر آیلتس

از آن‌جایی که آزمون آیلتس مهارت‌های زبانی افراد را می‌سنجد؛ نقش و اهمیت گرامر در آزمون آیلتس بسیار تاثیرگذار و حیاتی است. در واقع تسلط بر گرامر و دستور زبان، نشان‌‍ می‌دهد شما با اصول پایه‌ای زبان انگلیسی آشنا هستید.

درک گرامر در هر چهار مهارت زبان انگلیسی تاثیرگذار است. در عین حال، نقش گرامر و دستور زبان در دو مهارت رایتینگ و اسپیکینگ بارزتر است. به نحوی که با استفاده صحیح از گرامر در آزمون آیلتس، به ممتحن ثابت می‌کنید توانایی لازم برای انتقال صحیح منظور خود را دارید.

گرامر در آزمون آیلتس بخشی جداگانه ندارد اما یکی از ۴ معیار اصلی برای تصحیح پاسخ‌های رایتینگ و اسپیکینگ شما است
گرامر در آزمون آیلتس بخشی جداگانه ندارد اما یکی از ۴ معیار اصلی برای تصحیح پاسخ‌های رایتینگ و اسپیکینگ شما است

نقش گرامر در اسپیکینگ آیلتس

در اسپیکینگ آیلتس، مهارت‌های گفتاری مورد سنجش قرار می‌گیرد. زمان این بخش از آزمون آیلتس، بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است. برای کسب موفقیت در این بخش آزمون آیلتس، تسلط بر دستور زبان، حرف اول را می‌زند. علاوه بر این موضوع، تلفظ صحیح کلمات و اعتماد به نفس فرد در این بخش نیز بسیار مهم است.

نقش گرامر در لیسنینگ آیلتس

سوالات بخش نوشتاری آزمون آیلتس، شامل ۴۰ سوال است. این بخش شامل چهار مونولوگ، گفت‌و‌گو است. این بخش با لهجه‌های گوناگون زبان انگلیسی ضبط شده است تا درک افراد در لهجه‌های گوناگون سنجیده شود. مهم‌ترین عاملی که به داوطلبان کمک می‌کند این لهجه‌‎ها را متوجه شوند، آشنایی کامل با دستور زبان و گرامر است.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره زمان حال کامل در زبان انگلیسی

نقش گرامر در رایتینگ آیلتس

آشنایی با دستور زبان انگلیسی، مهم‌ترین نقش را در نوشتن یک متن خوب ایفا می‌کند. این مهارت در دو تسک مورد سنجش قرار می‌گیرد. در تسک اول از داوطلبان خواسته می‌شود به توصیف یک نمودار یا اشکال آماری بپردازند. در تسک دوم نیز داوطلبان باید مقاله‌ای در خصوص موضوعی مشخص شده بنویسند.

نقش گرامر در ریدینگ آیلتس

داوطلبان در مهارت ریدینگ آزمون آیلتس باید به ۴۰ سوال در مدت ۶۰ دقیقه پاسخ دهند. برای پاسخ به سوالات ریدینگ، داوطلبان باید متن را به خوبی درک کنند. آشنایی با دستور زبان به شما در درک سریع‌تر متن کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب ۶ راه‌کاری معرفی می‌شود که در بهبود گرامر و افزایش نمره شما در آزمون آیلتس موثر خواهد بود.

اینفوگرافی راه‌کارهای بهبود گرامر آیلتس
راه‌کارهای بهبود گرامر آیلتس

درک زمان افعال

هنگامی که در اسپیکینگ از شما خواسته می‌شود، در مورد خودتان صحبت کنید، نحوه استفاده صحیح افعال شما سنجیده می‌شود. بنابراین اولین قدم برای بهبود گرامر درک زمان افعال و تفاوت زمان‌ها است. برای مثال زمانی که در حال صحبت در خصوص گذشته هستید، باید حتما از افعال ماضی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

بررسی زمان آینده استمراری و روش استفاده از آن

درک حالت مجهول

زمانی که فاعل از جمله حذف شود و جمله شکلی غیرشخصی‌تر به خود بگیرد، در واقع از حالت مجهولی استفاده کرده‌ایم. این حالت با استفاده از یکی از اشکال to be و شکل سوم فعل(Past participle) ساخته می‌شود. اگر در تسک دو رایتینگ آزمون آیلتس که از شما خواسته می‌شود مقاله‌ای رسمی بنویسید از حالت مجهولی استفاده کنید نشان می‌دهد به موضوع مسلط هستید و نحوه نوشتن را می‌شناسید.

درک افعال وجهی

استفاده از افعال وجهی برای بیان تفاوت‌های کوچک مانند مشخص کردن میزان قطعیت به کار می‌رود. افعالی مانند could، might، may برای اشاره به اتفاقات نامشخص در آینده کاربرد دارد. کاربرد صحیح این افعال در ریدینگ و لیسنینگ اثرگذاری بیشتری دارد. در بخش اسپیکینگ، زمانی که ممتحن از شما می‌خواهد در خصوص موقعیتی انتزاعی و ذهنی صحبت کنید این افعال یاری‌گر شما خواهند بود.

درک حروف تعریف

The از جمله حروف تعریفی است که برای اشاره به مواردی است که برای مخاطب شناخته شده باشد. نکته دیگر این است که The را می‌توان قبل از اعداد ترتیبی، حروف اضافه نیز استفاده کرد. استفاده صحیح از حروف اضافه در رایتینگ آیلتس در کاهش اشتباهات رایتینگ و در نهایت افزایش نمره آیلتس موثر خواهد بود.

درک تفاوت میان صفات

استفاده از صفت‌ها برای توصیف موقعیت، افراد و… به وفور استفاده می‌شود. توصیف موارد گوناگون از مواردی است که می‌تواند در آزمون اسپیکینگ مطرح شود. استفاده صحیح از صفات می‌تواند در افزایش کیفیت اسپیکینگ شما بسیار موثر باشد.

درک چگونگی ساخت جمله

داوطلبان باید در آزمون آیلتس جملاتی بسازند که معنی‌ داشته باشند. این موضوع در بخش رایتینگ آیلتس موضوعیت بیشتری دارد. برای ساخت این جملات، آشنایی کلی با دستور زبان ضروری است. واقع دستور زبان مانند ستون فقرات جملات ایفای نقش می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اهمیت گرامر را در آزمون آیلتس را بیان کنیم. علاوه بر این ۶ راهکار برای بهبود گرامر در این آزمون را بیان کردیم. نکته مهم این است که به دستور زبان و گرامر زبان انگلیسی مسلط شویم تا در هر چهار مهارت این آزمون عملکرد خوبی داشته باشیم.

اگر درباره سطح خودتان در زبان انگلیسی مطمئن نیستید، نگران نباشید! با تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک در سریع‌ترین زمان از سطح خود در زبان انگلیسی اطلاع یابید.

5 دیدگاه در «۶ را‌هکار برای بهبود گرامر در آزمون آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.