واژگان پرکاربرد برای توصیف «تغییرات» در زبان انگلیسی

توصیف «تغییرات» یکی از متداول‌ترین سوالات آزمون آیلتس است. در واقع در بسیاری از موارد، در بخش رایتینگ و اسپیکینگ، از شما خواسته می‌شود تا درباره یکی از تغییرات زندگی‌تان صحبت کنید. در چنین سوالاتی معمولا درباره مسائلی که در زندگی شما تغییر کرده است یا تغییراتی که از آینده خود انتظار دارید، پرسیده می‌شود.

از سوی دیگر، دایره لغات گسترده و استفاده از واژگان مختلف و متنوع، تاثیر شایانی بر ارتقای نمره اسپیکینگ و رایتینگ دارد. بنابراین هرچه واژگان بیشتری برای توصیف تغییرات بدانید، ممتحن آیلتس را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهید.

از این رو، این مطلب را به آموزش واژگان پرکاربرد برای توصیف «تغییرات» در زبان انگلیسی اختصاص داده‌ایم. اگر در حال سپری کردن دوره آموزش آیلتس هستید و به نمره‌ای درخشان فکر می‌کنید، در این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

کووید ۱۹ و رایتینگ تسک ۲ آیلتس

یک نکته مهم آموزش آیلتس

پیش از این که سراغ آموزش واژگان برویم، بهتر است نکته‌ای مهم را یادآوری کنیم. حتما با Part Of Speech یا اجزای کلام آشنا هستید. به عنوان مثال اکثر واژگان انگلیسی، می‌توانند با کمی تغییر، نقش فعل، اسم، صفت و قید بگیرند.

اصطلاحات و واژگان پرکاربرد انگلیسی

حال نکته مهم این است که شما به عنوان یک زبان‌آموز سطح پیشرفته، باید با Part Of Speech کلمات مختلف آشنا باشید. بدین ترتیب، می‌توانید ادعا کنید که بر اسپیکینگ مسلط هستید و به‌خوبی از عهده مکالمات روزمره انگلیسی برمی‌آیید.

با این تفاصیل آماده باشید تا در ادامه، علاوه بر آموزش واژگان، Part Of Speech را نیز بررسی کنیم.

مطالب مرتبط:

۱۰ کتاب کاربردی برای آموزش اسپکینگ آیلتس

Adjust

وقتی صحبت از توصیف تغییرات باشد، واژه پرکاربرد Adjust به کارتان خواهد آمد. این واژه زمانی استفاده می‌شود که تغییر نسبتا کوچکی در چیزی ایجاد کنیم. البته تغییرات اساسی نیز می‌توانند با این واژه توصیف شوند!

Adjust نقش فعل، adjustment نقش اسم و adjustable نقش صفت را دارد. حال با در نظر گرفتن اجزای کلام این واژه، به مثال‌های زیر توجه کنید:

.Adjustment to the law This will only require a minor

.Some people find adjusting to life in a foreign country remarkably difficult

While it can be difficult to settle in a foreign country, people who are more adjustable tend to cope better

نکته: make an adjustment یکی از کالوکیشن‌های پرکاربرد این فعل است.

نکته: toرایج‌ترین حرف اضافه adjust است.

Alter

Alter یکی از افعال پرکاربرد انگلیسی و معادل فعل change است. alteration اسم و alternative صفت این فعل است.

Parents sometimes have to look for alternative forms of childcare such as asking grandparents help with the school run

That still does not alter the fact that women are generally paid less than men

The first step would be to make some fairly minor alternation to the law

Alternating the password you use is one way to prevent online fraud which is an increasing problem nowadays

Amend

Amend جزء واژگانی است که باید در استفاده از آن بسیار دقت کنید. چراکه اغلب در مفهومی کاملا تخصصی و برای توصیف تغییرات در یک سیاست یا سند علمی استفاده می‌شود. دو شکل رایج این لغت، عبارت است از amend (فعل) و amendment (اسم).

One possible amendment to this policy would be to limit the number of hours that young people are allowed to work

The government should amend the legislation so that it is more effective in preventing companies from dumping waste in rivers

نکته: make an amendment یکی از اصطلاحات رایج این فعل است.

Evolve

این واژه در زبان فارسی معادل «تکامل یافتن» است و کاربرد نسبتا محدودی دارد و تغییرات آهسته و تدریجی را توصیف می‌کند. evolution اسم و evolved قسمت سوم این فعل است.

چگونه در اسپیکینگ آیلتس نمره بالایی بگیرید؟

The criminal, legal system has undergone a slow process of evolution so that it now concentrates more on the needs of the victim

The system of university education has evolved steadily over the years and now it designed to help students find jobs and not merely study theoretically

There has been a gradual evolution in the way people get their news; now they are much less dependent on the television and radio

نکته: همیشه ساختار زیر را مد نظر داشته باشید:

.Things evolve from something into something else

Modify

Modify برای توصیف تغییرات کوچک و جزئی به کار می‌رود و نقش فعل دارد. modification و modified نیز به ترتیب اسم و قسمت سوم آن هستند.

The major argument in favour of genetically modified crops is that they produce a far greater yield than standard crops

Another possible solution is simply to find a way to encourage problem children to modify their behaviour and adapt to the normal classroom environment

Some courses may need modification so that they are suitable for online learning

مطالب مرتبط:

۶ را‌هکار برای بهبود گرامر در آزمون آیلتس

سایر اصطلاحات و واژگان زبان انگلیسی برای توصیف تغییرات

گفتیم که گستردگی دایره لغات، به ارتقای نمره اسپیکینگ و رایتینگ شما منجر می‌شود. با این حال، توجه کنید که کلمات این بخش، مورد استفاده محدودتری دارند و برای توصیف تغییرات خاصی استفاده می‌شوند. همچنین پیش از استفاده اصطلاحاتی که در این بخش می‌آموزید، اطمینان حاصل کنید که با استفاده صحیح آن‌ها آشنایی دارید.

refine/refinement

اگر جزئیات چیزی را تغییر دهیم یا صرفا تغییرات کوچکی در آن اعمال کنیم، می‌توانیم از واژگان refine/refinement استفاده کنیم.

One refinement to this idea would be to allow grandparents and not just parents be responsible for young people’s behavior

acclimatize/acclimatization

تصور کنید که می‌خواهید درباره موقعیت جدیدی که به آن عادت کرده‌اید صحبت کنید. در چنین مواردی از فعل acclimatize استفاده کنید. به عنوان مثال، این فعل زمانی که وارد فرهنگ یا محیط جدیدی می‌شوید، کاربرد دارد.

نکته: برای یادگیری بهتر این واژه، آن را معادل عبارت get used to در نظر بگیرید.

It took me some time to acclimatise to going back to work after having been a house husband

آموزش واژگان انگلیسی

Overhaul

Overhaul برای توصیف تغییرات اساسی کاربرد دارد. به عنوان مثال، تغییرات اساسی سیستم‌ها را در نظر بگیرید.

.The problems in primary education are so severe that the whole system needs to be overhauled

tinker with

این مورد، جزء اصطلاحات زبان انگلیسی به حساب می‌آید و بیشتر در مکالمات کاربرد دارد و در مکاتبات، استفاده چندانی ندارد. با این حال، اگر زمان زیادی که صرف ایجاد تغییرات کرده‌اید، به نتایج خاصی منتهی نشده و احساس می‌کنید که زمان‌تان را هدر داده‌اید، می‌توانید از اصطلاح tinker with استفاده کنید.

I’m not a fan of DIY in technology. My brother spends ages tinkering with his computer. But I think he’s wasting his time as it never seems to work properly

move with the times

بسیاری از افراد، با گذر زمان رویکرد و رفتار خود را تغییر می‌دهند و خودشان را با شرایط جدید وفق می‌دهند. برای توصیف چنین افرادی از این اصطلاح پرکاربرد زبان انگلیسی استفاده کنید.

My parents are fairly conservative. They haven’t really moved with the times and still have difficulty with technology such as smart phones

turn things upside down

معنی و مفهوم این اصطلاح تا حدود زیادی قابل تشخیص است. پس اگر چیزی را به کلی تغییر دادید و زیر و رو کردید، از این اصطلاح استفاده کنید.

Yes, I do think attitudes to exams and continuous assessment need to change but I think it’d be a mistake to turn things upside down. There’s a lot that is right in the current set up

مطالب مرتبط:

آیا در آزمون آیلتس لهجه اهمیت دارد؟

اصطلاحات و واژگانی برای توصیف تغییرات بزرگ

تمام اصطلاحات و کلماتی که در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند، به تغییرات اساسی و بزرگ اشاره دارند.

  • Beyond all recognition

.Educational systems have changed beyond all recognition in the last 20 years

  • Dramatic/ dramatically

.The nature of communication has changed dramatically with the advent of computer technology

  • Revolution/revolutionise

Smart phones have revolutionized the way we use the internet as we are now no longer reliant on computers

آموزش واژگان آیلتس
  • Radical shift

.In recent years there has been a radical shift in the way people think about the environment

  • Transform/transformation

.Science, and genetical modified crops in particular, have transformed farming practice

برای توصیف تغییرات کوچک از چه واژگان و عباراتی استفاده کنیم؟

تغییرات کوچک و جزئی نیز اصطلاحات مخصوص به خود را دارند که در این بخش معرفی می‌شوند.

  • a slight shift

There has been a slight shift in attitudes towards immigration and more people are now willing to accept that it can help the economy

  • a minor adjustment

There is no need to completely change the way our children are educated, the curriculum only needs a minor adjustment

چگونه سرعت تغییرات را توصیف کنیم؟

قطعا همه تغییرات با سرعت یکسانی پیش نمی‌روند. البته چگونگی روند تغییرات زندگی شما برای ممتحن آیلتس اهمیتی ندارد. اما توانایی توصیف صحیح این تغییرات، به زبان انگلیسی حائز اهمیت است. بنابراین، اصطلاحات توصیف سرعت تغییرات را به خاطر بسپارید.

  • an overnight change

It is unrealistic to expect this change to occur overnight as first of all attitudes towards air travel need to change

  • slow but steady/slowly but steadily

Slowly but steadily more and more people are doing their shopping in out-of-town supermarkets and this is changing town centers

  • a gradual process

This change has been evolutionary and a gradual process as it has taken people some time to get used to the idea of shopping online

سخن پایانی

واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی، همچون دریایی بی‌پایان هستند. بی‌شک گشت و گذار در این دریای نامتنهای، بسیار لذت‌بخش است. سعی کنید هر روز جرعه‌ای از آب زلال این دریا بنوشید. سرانجام روزی خواهید دید که به پادشاه این دریای بزرگ تبدیل شده‌اید و دایره لغات گسترده‌ای دارید!

ثبت نام در کلاس آموزش آیلتس، بدون شرکت در یک آزمون تعیین سطح استاندارد، نتیجه‌ای جز اتلاف زمان و هزینه نخواهد داشت. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

موسسه خدمات زبانی ترجمیک، برای تکمیل کادر مترجمان، نویسندگان و ویراستاران خود، اقدام به نیروی دورکار می‌کند. در صورت تمایل به همکاری، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.