همه‌چیز درباره‌ی آزمون دولینگو

حتما اطلاع دارید که پیش از مهاجرت تحصیلی و کاری انجام اقداماتی ضروری است. معمولا این اقدامات شامل ترجمه رسمی مدارک، انجام امور مربوط به سفارت، اخذ مدرک زبان انگلیسی و… است. تمامی این موارد شانس پذیرش تحصیلی و کاری شما را بالا می‌برد.

بسیاری از دانشگاه‎ها و موسسات جهان، در دست داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر را از شروط اصلی پذیرش دانشجویان بین‌المللی معرفی کرده‌اند. در کنار آزمون‌های معتبری چون آیلتس و تافل، آزمون‌های بین‌المللی و معتبر دیگری نیز وجود دارند. از جمله این آزمون‌ها می‌توان به دولینگو اشاره کرد. به طوری که این آزمون مورد پذیرش بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه در سراسر جهان است.

اگر به دنبال اطلاعاتی در خصوص آزمون دولینگو هستید یا قصد شرکت در این آزمون را دارید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

آزمون آیلتس و GRE چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون بین‌المللی دولینگو ((Duolingo آزمونی برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی است. این آزمون که به صورت آنلاین برگزار می‌شود توسط بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه و موسسه جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. با این حال، دولینگو برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند کاربرد بیشتری دارد.

آزمون دولینگو چیست؟

دولینگو چهار مهارت شنیداری، نوشتاری، درک مطلب و صحبت کردن متقاضیان را ارزیابی می‌کند و همانند آزمون TOEFL Essentials قابلیتی انطباقی دارد. به این معنا که سطح دشواری این آزمون با توجه به پاسخ‌های افراد تعیین می‌شود. برای مثال اگر به سوالی پاسخ صحیح دهید، درجه سختی سوال بعدی برای شما بالاتر می‌رود.

زمان آزمون دولینگو

مدت زمان آزمون دولینگو حدود ۶۰ دقیقه است و حدود ۱۰ دقیقه از این زمان به مصاحبه اختصاص می‌یابد. این مدت زمان در مقایسه با سایر آزمون‌های زبان همچون تافل و آیلتس، کوتاه‌تر است.

شرایط شرکت در آزمون دولینگو

همانطور که اشاره شد، دولینگو آزمونی آنلاین است . ثبت‌نام در این آزمون نیز به صورت آنلاین است و از هر نقطه جهان امکان‌پذیر است. بعد از ثبت‌نام در این آزمون، می‌توانید بالافاصله در آن شرکت کنید. برای ثبت‌نام در این آزمون باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به وب‌سایت دولینگو و سپس به بخش ثبت‌نام در آزمون مراجعه کنید. برای ثبت‌نام در آزمون باید، نرم‌افزار این آزمون را در سیستم خود نصب کنید. هم‌چنین شرایط شرکت در آزمون را برای خود فراهم کنید.

برای مثال اتاق خود را از جنبه وجود نور کافی، دوربین جلو و… مهیا کنید. دقت کنید که حتما مدارک هویتی خود مانند شناسنامه و پاسپورت را از قبل آماده کنید. این مدارک باید توسط شما در سیستم آپلود شود. در حین ثبت‌نام از شما عکس نیز گرفته می‌شود.

شرایط شرکت در آزمون دولینگو
  • بعد از اینکه تمامی اطلاعات را تکمیل کردید باید دلیل شرکت در این آزمون را نیز انتخاب کنید. بعد از ایجاد حساب کاربری خود و پرداخت هزینه، مانعی برای شرکت در آزمون دولینگو ندارید.

هزینه شرکت در آزمون دولینگو

هزینه شرکت در این آزمون بسیار مقرون به صرفه است و در مقایسه با آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل هزینه کمتری دارد. هزینه دولینگو ۴۹ دلار است که هزینه مالیات نیز به این مبلغ اضافه می‌شود.

برای پرداخت هزینه‌ی آزمون دولینگو باید در حساب کاربری خود بخش خرید آزمون را انتخاب کنید و خرید را ادامه دهید.

دقت کنید که هیچ تاریخ ثابتی برای آزمون دولینگو وجود ندارد. بالافصله پس از پرداخت نیز می‌توانید در آزمون شرکت کنید. در عین حال، بعد از پرداخت هزینه باید ظرف مدت ۹۰ روز در آزمون شرکت کنید. در غیر این صورت، آزمون شما منقضی می‌شود.

مطالب مرتبط:

همه‌چیز درباره‌ی نمره‌دهی آزمون SAT

انواع سوالات آزمون دولینگو

در این بخش سوالات مختلف آزمون دولینگو را بررسی می‌کنیم:

انواع سوالات آزمون دولینگو

سوالات تکمیلی

در این بخش، باید با کلمات مناسب جملاتی را تکمیل کنید.

سوالات توصیفی

در این بخش، باید تصاویر را به صورت نوشتاری توصیف کنید. به عبارت دیگر در این بخش مهارت نوشتاری شما مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

سوالات شنیداری

در بخش شنیداری، باید به تعدادی کلمه انگلیسی گوش کنید و کلمات صحیح را تشخیص دهید. هم‌چنین ممکن است در این بخش از شما خواسته شود جملاتی که می‌شنوید را تایپ کنید.

سوالات گفت‌و‌گو محور

در این بخش باید پاسخ و نظر خود را به صورت گفتاری بیان کنید.

مصاحبه ویدیویی آزمون دولینگو

در بخش دوم این آزمون، از شما خواسته می‌شود ویدیویی ۱۰ دقیقه‌ای ضبط کنید و در این ویدیو به برخی سوالات پاسخ دهید. این سوالات ممکن است در خصوص یک موقعیت، تصویر و یا موضوع باشد. برای پاسخ به سوالات بخش مصاحبه ویدیویی به موارد زیر دقت کنید:

  • حتما صورت شما در قاب دوربین باشد.
  • پرانرژی، اهل تعامل و روراست باشید.

مزایای شرکت در آزمون دولینگو

از مزایای شرکت در آزمون دولینگو می‌توان به هزینه مقرون به صرفه آن اشاره کرد. هم‌چنین امکان شرکت از هر نقطه جهان و آنلاین بودن نیز از مزایای دیگر دولینگو به شمار می‌روند. امکان شرکت در آزمون‌های آزمایشی این آزمون نیز وجود دارد.

نمره‌دهی آزمون دولینگو

نمرات این آزمون در مقیاس ۱۰ تا ۱۶۰ نمره‌گذاری می‌شود. جدول زیر نحوه نمره‌گذاری این آزمون را بهتر نشان می‌دهد:

فراگیر در صحبت کردن و نوشتن مهارت دارد. او می‌تواند جملات و مفاهیم انگلیسی را درک کند.

۱۲۰-۱۶۰

فراگیر می‌تواند در خصوص موضوعات جدید و ناشناخته ارتباط برقرار کند. او می‌تواند در مورد موضوعات عینی و انتزاعی با انگلیسی‌زبانان تعامل داشته باشد.

۹۰-۱۱۵

فراگیر می‌تواند در خصوص مسائل عام‌تر و شخصی‌تر صحبت کند. او می‌تواند محتواهای آموزشی را کاملا درک کند.

۶۰-۸۵

فراگیر می‌تواند عبارت‌های اصلی را درک کند. او می‌تواند تقریبا جنبه‌ای از موضوعات کلی را انتقال دهد.

۱۰-۵۵

مطالب مرتبط:

تفاوت میان TOEFL IBT و TOEFL Essentials

چگونه از نتایج آزمون دولینگو باخبر شویم؟

معمولا نتایج دولینگو بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد اعلام خواهد شد. این نتایج، شامل اطلاعات فرد متقاضی، عملکرد کلی و امتیاز فردی می‌شود. داوطلبان می‌توانند نمره خود را از طریق همان نرم‌افزار نصب شده مشاهده کنند.

نتایج آزمون دولینگو چگونه اعلام می‌شود؟

اگر قصد دارید نتیجه‌ی آزمون خود را به دانشگاه یا موسسه خاصی ارسال کنید، می‌توانید به وارد حساب کاربری خود در سایت دولینگو شوید و پس از بررسی، کارنامه را دانلود کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در خصوص آزمون دولینگو بیان کنیم. اگر در حال کسب آمادگی برای این آزمون هستید، منابع مرتبط را برای موفقیت در این آزمون مطالعه کنید. هم‌چنین تمرین، تکرار و حل تست‌های مشابه این آزمون را از یاد نبرید!

اگر به دنبال کسب نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، همین الان در آزمون تعیین سطح آیلتس و کلاس‌ آیلتس دبستان ترجمیک ثبت نام کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.