چگونه گواهی آزمون آیلتس را دریافت کنیم؟

تصور کنید پس از طی دوره آموزش آیلتس ، مطالعه و تلاش شبانه‌روزی موفق به کسب نتیجه مدنظر خود شدید و اکنون پس از دریافت کارنامه آزمون، قصد دارید گواهی آن را به دانشگاه یا موسسه مدنظر خود ارائه دهید.

بسیاری از داوطلبان پس از اطلاع از نتایج، به دنبال دریافت گواهی آزمون آیلتس هستند. برای دریافت گواهی این آزمون باید چند مرحله طی شود. این مراحل ساده هستند اما باید با دقت طی شوند چرا که برای هر داوطلب تنها یک گواهی آزمون صادر می‌شود.

اگر جز داوطلبانی هستید که به دنبال دریافت گواهی آزمون آیلتس خود هستید یا در این خصوص اطلاعی ندارید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

IELTS Test Report Form یا TRF

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس

اعلام نتایج آزمون آِیلتس بسته به نوع آزمون متفاوت است. می‌توان گفت نتایج آزمون آیلتس کامپیوتری را می‌توانید ۳ تا ۵ روز پس از تاریخ آزمون مشاهده کنید. هم‌چنین نتایج آزمون کاغذی آیلتس نیز پس از حدود ۱۳ روز از زمان آزمون اعلام می‌شود.

نتایج آنلاین آزمون آیلتس

می‌توانید نتایج ابتدایی آزمون آیلتس را به صورت آنلاین مشاهده کنید که البته، نتیجه‌ای رسمی نیست. برای مشاهده نمرات خود باید نام و نام ‌خانوادگی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه یا ملی خود را در سایت وارد کنید. دقت کنید که این نتیجه تا زمان صدور نتیجه و مدرک رسمی آزمون قابلیت دریافت دارند و به نوعی این نتیجه، کاملا موقتی است.

دریافت گواهی آزمون آیلتس

فرم گواهی آزمون یاTRF چیست؟

فرم گزارش آزمون یا TRF حدود سیزده روز پس از نتایج آزمون آیلتس، صادر می‌شود. می‌توان گفت این فرم در واقع رونوشتی از نتیجه آزمون آیلتس شما است. به عبارت دیگر این فرم، همان فرم نتیجه است. این فرم میانگین نمرات شما در مهارت‌های چهارگانه و پیوستگی آن‌ها را با یکدیگر نشان می‌دهد.

نکته قابل توجه این است که برای هر داوطلب آزمون آیلتس تنها یک فرم گزارش آزمون صادر می‌شود. اما اگر قصد مهاجرت به کانادا یا انگلستان را دارید، امکان دریافت دو نسخه از این فرم را نیز خواهید داشت. برای دریافت TRF با موسسه‌ای که آزمون خود را گذرانده‌اید، تماس بگیرید تا موسسه شما را راهنمایی کند. دقت کنید که این فرم گزارش، مدرکی باارزش است و باید تمام تلاش خود را در حفظ آن به کار گیرید.

نحوه دریافت فرم گواهی آزمون

تنها فرم قابل استناد نتایج آزمون آیلتس فرم گزارش آزمون یا همان TRF است. به عبارت دیگر موسسات برگزارکننده‌‌ی آزمون آیلتس نمی‌توانند نتایج را از طریق ایمیل، تلفن و.. به اطلاع داوطلبان برسانند. برای دریافت این گواهی باید به موسسه‌ی برگزارکننده‌ی آزمون آیلتس خود مراجعه کنید. حداکثر ۵ فرم گزارش آزمون می‌تواند پس از یک ماه از آزمون، توسط افراد داوطلب درخواست شود.

نکته مهم این است که دریافت فرم بیشتر منوط به پرداخت هزینه بیشتر توسط فرد داوطلب است.

نحوه دریافت گواهی آزمون آیلتس

داوطلبان باید در صورت نیاز به فرم گزارش آزمون بیشتر، با موسسه خود تماس گرفته و هزینه آن را پرداخت کنند.

اعتراض به نمره آیلتس

اگر به نمره آیلتس خود اعتراض دارید و از این موضوع مطمئن هستید، می‌توانید برای اعتراض اقدام کنید. برای اعتراض به نمره آیلتس، باید به موسسه برگزارکننده‌ی آزمون خود مراجعه کنید. دقت کنید که پس از شش هفته از مشاهده نتیجه رسمی آزمون آیلتس، می‌توانید درخواست بررسی مجدد این آزمون را ثبت کنید.

بررسی مجدد نیازمند پرداخت بخشی از هزینه آزمون است. به همین علت اگر از نادرست بودن نتیجه آزمون مطمئن هستید، این درخواست را ثبت کنید. برای بررسی مجدد نیز موسسه مربوطه، پاسخ‌نامه شما را به IDP استرالیا ارسال می‌کند. یک ممتحن ارشد بررسی مجدد نتیجه آزمون شما را به عهده دارد. پس از اعلام نظر او در عرض ۲۰ تا ۲۱ روز نتیجه نهایی آزمون شما به موسسه اعلام خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم روند اعلام نتایج آزمون آِیلتس و نحوه دریافت گواهی آزمون را بیان کنیم. دقت کنید که باز همان یک فرم گزارش آزمون خود به‌خوبی مراقبت کنید تا نیاز به پرداخت هزینه برای دریافت مجدد آن نباشد. تنها زمانی می‌توانید میوه تلاش‌های خود را بچینید و گواهی آزمون خود را دریافت کنید که با برای این آزمون کاملا آماده شوید.

اگر سطح دانش زبانی خود را نمی‌دانید و قصد شرکت در کلاس آیلتس را دارید، با ترجمیک، تعیین سطح آیلتس شوید.

یک دیدگاه در «چگونه گواهی آزمون آیلتس را دریافت کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.