برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس، به چه مدارکی نیاز داریم؟

احتمالا اطلاع دارید که برای مهاجرت تحصیلی و کاری وجود مدرک زبان معتبر الزامی است. معمولا مدرک زبان آیلتس و تافل از جمله مدارک معتبر برای ارائه هستند. برای اخذ این مدارک زبان، گذراندن دوره آموزش آیلتس و تافل بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این مطالعه و تمرین نیز بر عملکرد شما تاثیرگذار هستند.

پس از طی مراحل آمادگی آزمون آیلتس، نوبت به ثبت‌نام در آن می‌رسد. برای ثبت‌نام نیز لازم است مراحلی طی شود. از جمله این مراحل ارائه چند مدرک و پرداخت هزینه آزمون است. اما این چند مدرک، چه مدارکی هستند و به چه شکل باید ارائه شوند؟

اگر شما هم جز داوطلبانی هستید که از روند ثبت‎‌نام در آزمون آیلتس و ارائه مدارک آن اطلاعی ندارید، در ادامه این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

برنامه‌ریزی برای کسب آمادگی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس، آزمونی بین‌المللی برای سنجش میزان مهارت در زبان انگلیسی است. این سنجش برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند در کشورهایی تحصیل کنند که زبان انگلیسی، زبان مطالعه و زندگی آن‌هاست.

این افراد برای شرکت در این آزمون باید علاوه بر کسب آمادگی از مدارکی که باید در حین ثبت‌نام ارائه شود نیز مطلع باشند.

مدارک موردنیاز برای ثبت نام در آزمون آیلتس

مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مدرکی که برای ثبت‌نام در این آزمون باید در اختیار داشته باشید، گذرنامه یا پاسپورت شما است. شناسه هر گذرنامه در زمان ثبت‌نام در آزمون باید ثبت شود و به منزله‌ی شناسه‌ی هویتی شما است. دقت کنید که در روز آزمون باید اصل گذرنامه را در اختیار داشته باشید.

در ایران موسسات برگزارکننده‌ی آزمون آیلتس، کارت ملی هوشمند را نیز به عنوان مدرک شناسایی می‌پذیرند. با این حال، در نظر داشته باشید که اکثر این موسسات، شناسنامه را برای این منظور مورد پذیرش قرار نمی‌دهند. در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از شرکت در آزمون از روند پذیرش شناسنامه یا کارت‌ ملی در موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنید.

نکته‌ی دیگر این است که برای شرکت در این آزمون باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشید. این به این معنا است که افراد زیر ۱۸ سال برای شرکت در این آزمون باید فرم رضایت‌نامه‌ی مربوطه را از والدین خود اخذ کنند. هم‌چنین این افراد باید در هنگام ثبت‌‎نام در آزمون آیلتس، این فرم را به همراه داشته باشند.

مطالب مرتبط:

باید و نبایدهای جلسه آزمون آیلتس

نکات مهم ثبت‌نام در آزمون آیلتس

برای ثبت‌نام در این آزمون نکاتی وجود دراد که حتما باید به آن توجه کنیم:

مدارک موردنیاز برای ثبت نام آیلتس
  • حتما از صحیح‌ بودن اطلاعات خود در هنگام ثبت‌نام در آزمون اطمینان حاصل کنید.
  • دقت کنید اطلاعات ثبت‌شده توسط شما در هنگام ثبت‌نام با پاسپورت شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • سعی کنید ثبت‌نام آزمون را زودتر انجام دهید. این امر موجب اطمینان‌خاطر و کاهش استرس شما نیز می‌شود.
  • حتما مدرک شناسایی معتبر و عکس‌دار خود را در روز ثبت‌نام در اختیار داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مدارک موردنیاز آزمون آیلتس را بیان کنیم. دقت کنید که این مدارک را حتما از قبل آماده کنید تا در روز آزمون گرفتار استرس‌ و دل‌نگرانی نشوید! اگر در خصوص موضوعی نیز شک دارید با موسسه‌ای که ثبت‌نام خود را انجام دادید تماس بگییرید و شک خود را رفع کنید!

اگر به دنبال شرکت در کلاس آیلتس هستید و سطح زبانی خود را نمی‌دانید، در ترجمیک تعیین سطح شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.