چگونه با اسکن محتوا، کیفیت آن بهبود ببخشیم؟

تجربه کاربری می‌تواند موضوع پیچیده‌ای باشد که شامل همه نوع اطلاعاتی از عملکرد سایت گرفته تا رنگ و فونت آن باشد. در حالی که اغلب ما بر فناوری‌ها و زیرساخت‌های طراحی سایت توجه می‌کنیم، در صورتی که محتوا هم به همان اندازه مهم است.

محتوا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید افراد در سئو سایت خود رعایت کنند. با تولید محتوا متنی مناسب و قرار دادن کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، می‌توانید جایگاه بالایی در گوگل داشته باشید.

بدون محتوا حتی بهترین سایت‌ها هم، چیزی بیشتر از یک پوسته خالی و زیبا نیستند. این محتوا است که شما را به هدف مورد نظرتان می‌رساند.

با این حال، نباید برای مخاطب، محتوای طولانی بنویسید تا او را خسته کنید. شما باید از روشی خاص که به آن محتوای قابل اسکن کردن گفته می‌شود استفاده کنید. اما محتوای قابل اسکن چیست و چگونه می‌توان آن را نوشت؟ چه نکاتی به بهبود وضوح آن کمک می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

محتوای قابل اسکن کردن چیست؟

متاسفانه، محتوا اغلب نادیده گرفته می‌شود. به خصوص کسب و کارهای کوچکی که برای افزایش فروش خود سایتی را راه‌اندازی کرده‌اند. بسیاری از سایت‌ها سعی می‌کنند اطلاعاتی بیش‌ از حد ارائه دهند و صفحات خود را پر از جملات طولانی با کلمات کلیدی کنند. با این کار تلاش می‌کنند تا نتیجه بهتری در گوگل داشته باشند.

بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که بخشی از محتوای شما را مطالعه کنند. بخشی که به سوالشان پاسخ دهد و مشکلشان را حل کند. با توجه تحقیقات انجام شده تنها کم‌تر از ۲۰ درصد کاربران آنلاین مطلب را کلمه به کلمه مطالعه می‌کنند. باقی افراد مانند یک اسکنر عمل می‌کنند و فقط سراغ بخش‌های مهم می‌روند.

کاربران درصد کمی از مطلب شما را می‌خوانند
کاربران کم‌تر از ۲۰ درصد مطلبی که شما نوشته‌اید را می‌خوانند

همان طور که متوجه شدید، درصد زیادی از کاربران به دنبال بخش‌های مهم مطلب می‌روند. به همین علت می‌توان از روش‌هایی برای آسان‌تر کردن تولید محتوا استفاده کرد. این روش‌ها به شما اطمینان می‌دهد که هدف و پیام شما از آن مطلب به مخاطب رسیده است.

شما باید در نوشتن مطلب از روشی به نام محتوای قابل اسکن استفاده کنید. به صورت کلی اگر می‌خواهید مخاطب از محتوای شما بهره‌مند شود باید در این روش مهارت پیدا کنید. این همان چیزی است که مخاطب دنیای مدرن دیجیتال دنبالش است.

محتوای قابل اسکن کردن، محتوایی کوتاه و هدفمند است. جملات کوتاه و مختصرند و مطالب مهم برجسته می‌شوند. به منظور ارائه اطلاعات کامل‌تر از لینک به منابع خارجی استفاده می‌شود. این نوع محتوا مخاطب دنیای امروز جذب می‌کند و بسیار کارآمد است.

چگونه محتوای قابل اسکن تولید کنیم؟

به منظور بهبود نحوه ارائه محتوا و در نتیجه بهبود UX سایت خود، در این جا چند نکته برای ایجاد محتوای قابل اسکن را برای شما نوشته‌ایم.

از هدینگ‌ها و تیترهای مناسب استفاده کنید

استفاده از تیترهای کوتاه برای پاسخ‌دهی سریع‌تر سوالات
با استفاده از تیترهای کوتاه به سوالات مخاطبین خود پاسخ دهید

به این توجه کنید که درصد زیادی از مخاطبین به تمام مطالب موجود در یک مقاله علاقه‌ای ندارند. کاربران به دنبال چند خط اطلاعات کلیدی هستند که به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی با استفاده از چند خط تیتر ساده به سوالات مخاطبین خود پاسخ دهید.

استفاده از عناوین و تیترها روش مناسبی برای پیدا کردن نکات اصلی هستند و باعث سرعت بیشتر در روند اسکن محتوا می‌شود. فقط توجه داشته باشید که هر عنوانی برای هر پاراگراف استفاده می‌کنید باید نشان‌دهنده مطالب موجود در آن باشد.

مطالب مرتبط:

کلمات کلیدی LSI چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

پاراگراف‌های کوتاه بنویسید

نوشتن پاراگراف‌های کوتاه یکی از اصول مهم نوشتن محتوا است. باید از پاراگراف‌های تک جمله‌ای در مطالب خود استفاده کنید. استفاده از پاراگراف‌های طولانی چشم مخاطب را خسته می‌کند. بهتر است پاراگراف‌های طولانی را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید.

استفاده از پاراگراف‌های کوتاه برای کاربرانی که از گوشی همراه خود برای خواندن مطالب استفاده می‌کنند، بسیار کارآمد است. به یاد داشته باشید که فضاهای خالی بین پاراگراف‌ها و جملات تاثیر خوشایندی روی خواننده مقاله شما دارد.

از علائم نگارشی استفاده کنید

علائم نگارشی مانند ویرگول‌ها، محتوای شما را سازماندهی می‌کند. همچنین می‌توانید از بولت پوینت‌ها استفاده کنید. به جای اینکه یک لیست را در یک جمله قرار دهید آن‌ها را از هم جدا کنید تا خواندن آن برای مخاطب آسان شود.

اهمیت استفاده ار بولت پوینت‌ها در متن
انواع بولت پوینت‌ها در متن

از مطالب مرتبط استفاده کنید

از بزرگ‌ترین شکایت‌هایی که کاربران در مورد سایت‌ها دارند این است که وقتی مطلبی که می‌خواهند را پیدا نمی‌کنند، سایت به آن‌ها نمی‌گوید که باید چه کاری انجام دهند. در این قسمت است که محتوای مرتبط وارد می‌شود و گام‌های بعدی را برای کاربران توضیح می‌دهد.

هر کاری که انجام می‌دهید باید مطمئن شوید، مخاطبان چیزی که می‌خواهد را در سایت شما پیدا می‌کند. در غیر این صورت کاربر دکمه بازگشت را فشار می‌دهد و خارج می‌شود.

از تصاویر استفاده کنید

با استفاده از تصاویر، تاثیری روی ناخودآگاه خواننده می‌گذارید. استفاده از تصاویر باعث ایجاد فضای خالی بین پاراگراف‌ها می‌شود و مخاطب با مطلب شما درگیر می‌شود. استفاده از تصاویر مناسب باعث غنی‌تر شدن محتوای شما می‌شود.

سخن پایانی

سال‌ها پیش محتوای قابل اسکن کردن اهمیت بسیار زیادی نداشت اما امروزه رفتارهای مخاطبان تغییر کرده است. اگر می‌خواهید مطلب‌هایتان توسط مخاطب خوانده شود باید آن را به سلیقه مخاطب بنویسید.

در این مطلب نکاتی در مورد اسکن کردن محتوا گفتیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

تولید محتوا انگلیسی یکی ازخدمات ترجمیک است که توسط نویسندگان ماهر و مسلط به این زبان انجام می‌شود. برای ثبت سفارش تولید محتوا انگلیسی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

2 دیدگاه در «چگونه با اسکن محتوا، کیفیت آن بهبود ببخشیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.