چگونه در اولین بار شرکت در آیلتس، نمره بالایی کسب کنیم؟

برخی از داوطلبان آزمون آیلتس برای موفقیت در آن، مراحل آموزش آیلتس و کسب آمادگی این آزمون را طی کرده‌اند. با این حال این موضوع موفقیت داوطلبان را در آزمون آیلتس، تضمین نمی‌کند. در واقع، داوطلبان باید ترفندها و نکاتی را بدانند که به موفقیت آن‌ها در همان آزمون اول منجر شود.

برای موفقیت در اولین آزمون آیلتس، افراد شرکت‌کننده باید بر هر چهار مهارت تسلط داشته باشند. هر کدام از چهار مهارت نوشتاری، شنیداری، گفت‌و‌گو و درک مطلب، نکات و ترفندهایی دارد که با یادگیری آن‌ها می‌توان به موفقیت در دفعه اول در این آزمون امیدوار بود.

اگر جزء افرادی هستید که به دنبال موفقیت و کسب نمره مطلوب در اولین آزمون آیلتس هستید یا به دنبال کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه از نمره ۵/۶ به نمره ۷ آیلتس برسیم؟

نکاتی برای موفقیت در بخش‌های چهارگانه آزمون آیلتس

برای کسب نتیجه موفقیت‌آمیز و مدنظر در این آزمون، باید نکات و ترفندهای موفقیت در هر بخش را دانست. در ادامه این مطلب، نکات و تکنیک‌های موفقیت در هر بخش را به صورت جداگانه بیان خواهیم کرد.

نکاتی برای موفقیت در رایتینگ آیلتس

  • در استفاده از دایره لغات، دقت به خرج دهید. در واقع در این بخش باید از کاربرد متداول‌ترین اصطلاحات و واژگان خودداری کرد. از کلمات و عبارت‌های کمتر شناخته شده و مثبت در رایتینگ خود استفاده کنید.
  • در هر دو تسک رایتینگ به تعداد کلمات وفادار باشد. از کمتر یا بیشتر نوشتن خودداری کنید و تمام پاراگراف‌ها را بدون اینکه ناقص بگذارید، تکمیل کنید.
  • خطاهای گرامری را به صفر برسانید. مهم‌ترین نکته در رایتینگ آیلتس این است که دستور زبان را به شکل صحیح استفاده کنید و منظور خود را بدون خطا به مخاطب خود انتقال دهید. برای بهبود رایتینگ خود می‌توانید روزانه زمانی را به نوشتن نامه‌ها و مقالات اختصاص دهید. می‌توانید از موضوعات گوناگونی هم‌چون مسائل اجتماعی، فرهنگی و.. استفاده کنید و آن مقاله را تصحیح کنید. علاوه بر این دقت کنید اصول انشاء یعنی بدنه‌بندی مقاله شامل، مقدمه، بدنه و نتیجه را به شکلی صحیح رعایت کرده باشید.
موفقیت در آزمون آیلتس

نکاتی برای موفقیت در ریدینگ آیلتس

  • هر روز انگلیسی بخوانید. به عنوان مثال، روزنامه‌ها و مجلات انگلیسی بخوانید. این موضوع باعث می‌شود، تسلط خوبی در مهارت‌های خواندن و درک مطلب به دست آورید.
  • برای کسب موفقیت در این بخش، نیازی نیست معنای تک‌تک کلمات را بدانید. از قبل بر روی تعداد مشخصی از متون تمرین کنید و به سوالات آن پاسخ دهید. نکته مهم در این بخش این است که بر روی اطلاعات مهم تمرکز کنید و خود را به سوالات ساده و ابتدایی محدود نکنید.
  • تقویت و یادگیری واژگان جدید برای موفقیت در این بخش ضروری است. روزانه زمانی را به موفقیت در این بخش اختصاص دهید.
  • مدیریت زمان در این بخش بسیار مهم است. قبل از آزمون اصلی، سوالاتی را از قبل آماده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. با این کار می‌توانید مدیریت زمان را یاد بگیرید و در عین حال به میزان تسلط خود پی‌ ببرید.
تقویت اسپیکینگ آیلتس

مطالب مرتبط:

برنامه‌ریزی برای کسب موفقیت آزمون آیلتس

نکاتی برای موفقیت در لیسنینگ آیلتس

  • قبل از پخش صوت شنیداری، حتما به سوالات نگاهی بیندازید. هم‌چنین از قبل به نمونه صوت‌ها و لیسنینگ‌هایی گوش کرده باشید و تمرین لازم را در این خصوص طی کرده باشید.
  • با انواع لهجه‌های زبان انگلیسی از جمله لهجه بریتیش و امریکن آشنا باشید. آشنایی با لهجه‌های ترکیبی نیز برای موفقیت در این بخش، گزینه‌ی مناسبی است.
  • تنها به تست تمرینی اکتفا نکنید! مهم‌ترین منبع موفقیت در این آزمون، شنیدن فایل‌های صوتی مانند رادیو و پادکست‌ها است. این منابع به شما کمک می‌کند با واژگان مرتبط با هر موضوع آشنا شوید.
  • در هنگام گوش کردن به فایل‌ها، تمرکز داشته باشید چرا که هر فایل صوتی تنها یک بار پخش می‌شود. علاوه بر این بدون فوت وقت پس از اتمام فایل‌های شنیداری، ظرف مدت ده دقیقه پاسخ‌های خود را به پاسخ‌نامه انتقال دهید.
  • کلمات کلیدی فایل‌های صوتی را به خوبی درک کنید. درک صحیح کلمات کلیدی موجب می‌شود بدانید در سوالات به دنبال کدام پاسخ هستید.

نکاتی برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس

  • از قبل، با فردی مسلط به زبان انگلیسی مکالمه رو در رو داشته باشید. به طور منظم با افراد خانواده و حتی خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. این موضوع باعث می‌شود زبان انگلیسی در ناخودآگاه شما ثبت شود.
  • پاسخ دادن به سوالات باید شامل ایده‌ها، اطلاعات، جزییات باشد. فراهم کردن پاسخ‌هایی مرتبط با سوالات متداول اسپیکینگ در عملکرد بهتر شما موثر خواهد بود.
  • از تقویت گرامر غافل نشوید! انتقال مفاهیم و ایده‌ها از راه دستور زبان و گرامر صورت می‌گیرد. دقت کنید که جملات خود را بدون خطای گرامری و به شکل صحیح ادا کنید.
  • تلفظ خود را تقویت کنید! اشتباه تلفظی موجب تغییر دید ممتحن به شما می‌شود. افزون بر این نشان‌دهنده‌ی عدم تسلط شما بر زبان انگلیسی است. اگر در هنگام صحیت کردن مکث کردید، ایرادی ندارد. مهم این است که با اعتماد به نفس، صحبت‌های خود را انتقال دهید.

نکاتی که باید در خصوص آزمون بدانید!

برای موفقیت در این آزمون باید نکاتی کلی در خصوص آن به خاطر بسپارید. این نکات یاری‌رسان شما از قبل و در جریان آزمون خواهد بود:

  • حتما از قبل، اطلاعات خود را در خصوص روند این آزمون بالا ببرید. چگونگی برگزاری این آزمون و مهارت‌های چهارگانه، زمان‌بندی، تعداد سوالات و… بسیار مهم و اثرگذار است.
  • برای موفقیت در هر آزمونی، مهم‌ترین راه کسب آمادگی و تمرین و تکرار است. روزانه با زبان انگلیسی زندگی کنید و تمرین و تکرار لازم را داشته باشید.
  • مدیریت و زمان‌بندی هر بخش از آزمون آیلتس در موفقیت شما تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال نیازی به اتلاف وقت در مهارت رایتینگ و نوشتن مقاله‌ای با تعداد کلمه‌ی بالاتر نیست.
  • سوالات را بی‌پاسخ نگذارید. با توجه به اینکه این آزمون، نمره منفی ندارد شانس خود را از دست ندهید و به تمام سوالات پاسخ دهید.
  • استرس نداشته باشید. طبیعی است که برای این آزمون کمی نگرانی داشته باشید، اما اجازه ندهید این استرس و نگرانی، عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد.

سخن پایانی

در این مقاله، تلاش کردیم تا راهکارهایی برای موفقیت در اولین آزمون آیلتس را بیان کنیم. مهم‌ترین نکته در موفقیت آزمون آیلتس، تمرین، تکرار و مطالعه است. به مهارت‌های خود ایمان داشته باشید و فراموش نکنید، موفقیت یک شبه حاصل نمی‌شود!

اگر به دنبال کلاس آیلتس هستید و سطح و دانش زبانی خود را نمی‌دانید، تعیین سطح آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

3 دیدگاه در «چگونه در اولین بار شرکت در آیلتس، نمره بالایی کسب کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.