مزایای وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک

۶ مزیت وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و قصد شروع وبلاگ‌نویسی را دارید، جای درستی آمده‌اید! در این مطلب از سایت خدمات تولید محتوا ترجمیک با ۶ مزیت وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک آشنا شویم.

 چطور مشتریان بیشتری پیدا کنم؟ چگونه تبلیغات موثری داشته باشم؟ چطور با بودجه‌ای محدود و کم پیشرفت کنم؟ این‌ها همه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی هستند که پیش از شروع یک کسب و کار جدید، به ذهن افراد هجوم می‌آورند. با این حال خبر خوب این است که به لطف پیشرفت تکنولوژی، این نگرانی‌ها تا حدود زیادی رفع شده‌اند. کافیست سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید و برای تبلیغ و جذب مشتری، از قابلیت‌های گوگل استفاده کنید.

وبلاگ‌نویسی و امکان انتشار پست‌های وبلاگی، یکی از این قابلیت‌هاست که اگر به‌درستی انجام شود، برای کسب و کارهای کوچک نیز بسیار سودمند و راهگشا خواهد بود. در ادامه با مزایای وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک آشنا می‌شویم.

مطالب مرتبط:

بازاریابی محتوایی و نویسندگی محتوا چه تفاوت‌هایی دارند؟

افزایش ترافیک وب‌سایت

تصور کنید که صاحب یک کسب و کار کوچک فروش لوازم‌التحریر هستید و جذاب‌ترین اجناس موجود در بازار را عرضه می‌کنید. حال باید راهی پیدا کنید و خودتان را در معرض دید مشتریان قرار دهید. در غیر این صورت، هیچ فروشی نخواهید داشت و خودکارها و دفترهای زیبای شما هیچ وقت به دست صاحبان خوش‌ذوق خود نخواهند رسید!

وبلاگ‌نویسی، یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدید و ترافیک سایت‌هاست. تا جایی که HubSpot در یکی از مطالعات اخیر خود نشان داده که انتشار پست‌های وبلاگی، بازدیدهای سایت را به طور متوسط تا ۵۵ درصد افزایش می‌دهد. هرچقدر هم که بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، در جلب اعتماد مشتری موفق‌تر خواهید بود و نرخ فروش بیشتری خواهید داشت.

حال می‌توانید برای جذب سرنخ‌های بیشتر، فرم ثبت نام یا تکمیل اطلاعات تماس را به پست‌های وبلاگ اضافه کنید.

معروفیت برند

بیایید منطقی فکر کنیم! کسب و کار شما در حال حاضر کوچک و نوپاست اما آیا همیشه قرار است همین‌طور بماند؟ آیا رویاهایی که هنگام شروع کار داشتید، محقق نمی‌شوند؟

با این اوصاف، باید گام‌هایی اساسی برای معروفیت برند خود بردارید و رفته‌رفته نام‌تان را در ذهن مشتریان بیشتری تثبیت کنید. حال شاید به راه‌های پیچیده و هزینه‌برداری مثل تبلیغات فکر کنید اما راه‌های ساده‌تر و حتی رایگانی نیز وجود دارند که وبلاگ‌نویسی یکی از آن‌هاست.

وبلاگ‌نویسی، فرصتی عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد می‌کند و اطلاعات مفیدی درباره کسب و کار شما ارائه می‌کند. از این گذشته، وبلاگ‌نویسی یک روش تبلیغاتی زیرپوستی! نیز به حساب می‌آید.

این روزها همه ما با شعارهای تبلیغاتی زیادی احاطه شده‌ایم و هر جا که چشم می‌اندازیم یک آگهی فروش می‌بینیم. این در حالی است که وبلاگ‌نویسی در کنار معرفی خدمات و محصولات، اطلاعات مفیدی را نیز ارائه می‌دهد و این برای گوگل و کاربران بسیار ارزشمند است.

افزایش نرخ بازگشت مشتریان

جذب مشتریان، تنها نیمی از نبرد توسعه کسب و کارهای کوچک است. در واقع باید استراتژی‌هایی برای اطمینان از بازگشت مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتری ثابت نیز در نظر گرفته شود.

احتمالا حدس می‌زنید که نگارش و انتشار پست‌های وبلاگی، یکی از بهترین استراتژی‌هایی است که می‌توانید اتخاذ کنید. چراکه پست‌های وبلاگی آموزنده و ارزشمند توجه مشتریان را جلب می‌کنند و آن‌ها را به دنبال کردن مطالب شما ترغیب می‌کنند. روشن است که این حس اعتماد، تصمیم‌گیری آن‌ها هنگام خرید را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و ناخودآگاه دست‌شان را به سمت دکمه خرید سایت‌ شما هدایت می‌کند!

به عنوان مثال اگر لوازم ورزشی می‌فروشید، سعی کنید پست‌های آموزشی مختلفی درباره انجام حرکات ورزشی، ورزش در خانه، تاثیر ورزش بر سلامتی و… منتشر کنید. به این ترتیب، در چشم مخاطب به یک منبع اطلاعاتی جامع تبدیل می‌شوید و طبیعتا محصولات‌تان نیز ارزشمندتر و باکیفیت‌تر تلقی می‌شوند.

بهبود وضعیت سئو و جایگاه کلمات کلیدی وب‌سایت

بهبود وضعیت سئو و ارتقای جایگاه کلمات کلیدی، یکی دیگر از خدمات وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک است. اما چگونه؟

مزایای وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارهای کوچک
  • محتواهایی که از قانون E-E-A-T گوگل پیروی می‌کنند و تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد را یک‌جا دارند، برای گوگل بسیار قابل احترام هستند و در صفحه نتایج جست‌وجو، در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند. حالا ما از شما می‌پرسیم که برای انتشار محتواهای باکیفیت چه بستری بهتر از وبلاگ سراغ دارید؟
  • پست‌های وبلاگ را می‌توان برای کلمات کلیدی مختلف بهینه کرد. این کار به گوگل کمک می‌کند که محتوای شما را با جست‌وجوهای کاربران تطبیق دهد و از این طریق در معرض دید مشتریان بالقوه زیادی قرار خواهید گرفت. به عنوان مثال یک پست وبلاگی با موضوع «تهیه غذا برای مهمانی کودکان» می‌تواند شامل کلیدواژه‌های مختلفی مثل: غذای مهمانی، غذای مهمانی کودکان، غذاهای ساده برای مهمانی کودکان و… باشد. این کلیدواژه‌ها، با جست‌وجوی کاربران زیادی مطابقت دارد و در صورت استفاده از آن‌ها، دیده خواهید شد.
  • انتشار منظم پست وبلاگی و نوشتن محتوای همیشه‌سبز، یکی دیگر از عواملی است که توسط موتورهای جست‌وجو مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین سعی کنید برنامه منظمی برای انتشار پست‌ها داشته باشید و با به‌روزرسانی مدام آن‌ها، همیشه‌سبز بمانید!

آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات شما

وبلاگ‌نویسی، راهی عالی برای تشریح خدمات و محصولات کسب و کارهای کوچک است. از این طریق می‌توانید ویژگی‌ها و مزایای کلیدی محصولات‌، راهنمای ثبت سفارش و… را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال یک سایت فروش پوشاک می‌تواند در وبلاگ خود مطالبی درباره نحوه شستشوی لباس‌ها، راهنمای خرید آنلاین لباس و… منتشر کند و از این راه به مشتریان خود آگاهی ببخشد.

تسهیل فرایند تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوایی جنبه‌های مختلفی دارد و فقط به تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها ختم نمی‌شود. به عنوان مثال شما باید برای شبکه‌های اجتماعی نیز محتواهای جذاب و کاربردی تولید کنید. در غیر این صورت دنبال‌کنندگان و بخش بزرگی از فرصت‌های فروش خدمات و محصولات را از دست خواهید داد.

اما نکته مهم اینجاست که آیا به عنوان یک کسب و کار کوچک، زمان کافی برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی دارید؟ هزینه کافی برای برون‌سپاری چطور؟ قطعا خیر! اما ما یک راهکار خوب برای شما سراغ داریم: به پست‌های وبلاگ مراجعه کنید و برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی از همین پست‌ها الهام بگیرید. البته فراموش نکنید که مختصات پست‌ شبکه‌های اجتماعی با وبلاگ متفاوت است. لذا حتما این تفاوت‌ها را در نظر بگیرید. 

مطالب مرتبط:

۹ نکته مهم برای تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

جمع‌بندی

در این مطلب با مزایای وبلاگ‌نویسی آشنا شدیم و دیدیم که کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند. این مزایا را می‌توان به طور خلاصه در لیست زیر گردآوری کرد:

  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش شهرت برند
  • جلب اعتماد مشتریان
  • بهبود سئو سایت
  • امکان ارائه توضیحات بیشتر
  • تسهیل فرایند تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

برای وبلاگ خود به تولید محتوای سئوشده و باکیفیت نیاز دارید؟ از خدمات سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک استفاده کنید. برای مشاهده هزینه تولید محتوا متنی نیز کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.