قوانین موسسه ترجمیک پیرامون سفارش‌های تولید محتوا

چرا تولید محتوا با هوش مصنوعی در ترجمیک ممنوع است؟

احتمالا شما هم این روزها، درباره محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی سخنان زیادی شنیده یا خوانده‌اید. هوش مصنوعی پیشرفت‌های بسیاری را تجربه کرده است. در سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ابزارها و استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا بودیم. از کاربردهای نام‌برده‌شده برای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ می‌توان به مواردی مانند تولید محتوا، تولید تصاویر، ویرایش صدا، ویرایش فیلم و … اشاره کرد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی فعلا برای چند زبان محدود مانند انگلیسی در دسترس است. با توجه به همه‌گیرشدن این ابزارها و دغدغه‌های کارفرمایان، در موسسه ترجمیک به این نتیجه رسیدیم که باید موضع خود را در زمینه تولید محتوا با هوش مصنوعی بیان کنیم.

تولید محتوا با هوش مصنوعی توسط نویسندگان ترجمیک ممنوع است و کلیه سفارش‌‌ها توسط نویسندگان متخصص انجام می‌شود. تماس سفارش‌های تولید محتوا توسط تیم پایش و ارزیابی کیفی ترجمیک بررسی می‌شود. اگر نویسنده‌ای از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کرده باشد، سفارش به فرد دیگری واگذار می‌شود و نویسنده موردنظر غیرفعال می‌شود.

در ادامه این مقاله به توضیح قوانین موسسه ترجمیک درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی، می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

چرا استفاده از ترجمه ماشینی در ترجمیک ممنوع است؟

آیا امکان شناسایی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی وجود دارد؟

بله، به راحتی با استفاده از سایت‌هایی مانند GPTZero، Openai، contentatscale و … امکان تشخیص محتواهایی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، وجود دارد. این ابزارها با دقت تقریبا خوبی، محتواهایی را که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، شناسایی می‌کنند.

همزمان با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ابزارهای تشخیص تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز پیشرفت خواهد کرد. می‌توان پیش‌بینی کرد که تا سال‌ها امکان شناسایی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی وجود خواهد داشت.

همزمان با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ابزارهای تشخیص تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز پیشرفت خواهد کرد.
همزمان با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ابزارهای تشخیص تولید محتوا با هوش مصنوعی نیز پیشرفت خواهد کرد.

تمامی سفارش‌های تولید محتوا توسط تیم پایش کیفی ترجمیک برای ارزیابی از نظر کپی نبودن و منحصر به فرد بودن محتوا، رعایت اصول سئو، کیفیت تولید محتوا، رعایت اصول نگارشی، عدم استفاده از هوش مصنوعی و …. بررسی می‌‌شوند.

چرا برای انجام سفارش‌های تولید محتوا در ترجمیک از هوش مصنوعی استفاده نمی‌شود؟

شاید برای بعضی از افراد همانند نویسندگان محتوا این سوال مطرح شود که چرا استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در موسسه ترجمیک ممنوع است. در ادامه به دلایل این امر می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

کیفیت تولید محتوا با هوش مصنوعی هنوز جای بحث دارد

درباره کیفیت تولید محتوا با هوش مصنوعی، هنوز بحث‌های زیادی وجود دارد. متنی که توسط هوش مصنوعی نوشته می‌شود، با استفاده از بازنویسی مطالب موجود در وب نوشته می‌شود. معمولا این دسته از مطالب، دارای ایرادات ساختاری کمی هستند ولی از نظر مفهومی و رفع نیازهای کاربران چه‌طور؟

فعلا یکی از چالش‌های اصلی تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی، طول این مطالب است. برای مثال در بعضی موارد، مفهومی را که نویسنده با دو جمله می‌رساند، هوش مصنوعی با یک پاراگراف بیان می‌کند. هم‌چنین آیا چنین محتوایی حرف تازه‌ای برای مخاطبان خواهد داشت؟

اگر به دنبال تولید محتوایی ارزان با کمیت بالا باشید، تولید محتوا با هوش مصنوعی احتمالا به دردتان می‌خورد. اما اگر کیفیت محتوا از نظر مخاطبان نیز برای شما مهم است، شاید هوش مصنوعی ابزاری کاربردی برای شما نباشد.

آیا گوگل به محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، رتبه‌‌ای خوب می‌دهد؟

گوگل به تازگی و در فوریه ۲۰۲۳، بیانیه‌ای درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی صادر کرده است. محتوای این بیانیه را می‌توان این‌گونه خلاصه کرد:

«اگر از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت محتوای خود استفاده می‌کنید، نیازی نیست که نگران باشید و مشکلی وجود ندارد. اما اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوای سریع، انبوه و ارزان استفاده می‌کنید، مطالب شما رتبه‌ای نخواهند گرفت.»

برای درک این جملات بهتر است که مروری بر تاریخ‌چه موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل داشته باشیم. زمانی تولید محتواهای بی‌کیفیت، غیرمرتبط و غیر کاربردی که تنها با هدف لینک‌سازی، افزایش ترافیک و رتبه سایت و تثبیت کلمات کلیدی ساخته می‌شدند، افزایش یافته بود. این دسته از محتواها به اصطلاح مزرعه محتوا نامیده می‌شدند.

اما چنین محتواهایی دوام زیادی نیافتند. گوگل برای رفع این مشکل و نشان دادن محتوهای کاربردی از الگوریتم پاندا رونمایی کرد. پس از استفاده از این الگوریتم و الگوریتم‌های مشابه سایت‌هایی که شایستگی نشان داده شدن به مخاطبان را داشتند، رتبه بهتری را کسب کردند.

گوگل به دنبال محافظت از مهم‌ترین دارایی‌اش یعنی مخاطبان در برابر مطالب بی‌کیفیت است.
در تولید محتوا این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل همواره به دنبال محافظت از مهم‌ترین دارایی‌اش یعنی مخاطبان در برابر مطالب بی‌کیفیت است.

همه ما به دنبال راه‌های ساده‌تر و با هزینه کمتر هستیم و در عین حال سعی می‌کنیم که از دارایی‌هایمان نیز محافظت کنیم. گوگل نیز به دنبال محافظت از مهم‌ترین دارایی‌اش یعنی مخاطبان در برابر مطالب بی‌کیفیت است. آینده این موضوع غیرقابل‌ پیش‌بینی است اما بعید نیست که گوگل نیز به فکر مقابله با محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی بیفتد.

مطالب مرتبط:

E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) در سئو چیست؟

مهم‌ترین دلیل ممنوعیت محتوای مصنوعی، خواست کارفرمایان است

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا برای همگان میسر است. با جست و جویی ساده در اینترنت با سایت‌هایی برخورد می‌کنید که با دریافت موضوع، عنوان اصلی، عنوان‌های فرعی و … محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را به شما تحویل می‌دهند.

با وجود این موضوع چرا فردی باید سفارش تولید محتوای متنی خود را در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک ثبت کند تا به جای انجام توسط نویسنده‌ای متخصص، توسط هوش مصنوعی انجام شود؟ افرادی که سفارش تولید محتوا خود را در سایت ترجمیک ثبت می‌کنند، به دنبال بالاترین کیفیت خدمات تولید محتوا هستند. هم‌چنین آن‌ها به دنبال محتوایی هستند که به قلم نویسنده‌ای متخصص و آشنا با مهارت‌های نویسندگی نوشته شده باشد.

استفاده از هوش مصنوعی در ترجمیک برای انجام و نگارش سفارش‌های تولید محتوا ممنوع است
استفاده از هوش مصنوعی در ترجمیک برای انجام و نگارش سفارش‌های تولید محتوا ممنوع است

در بازار فرش‌های ماشینی با انواع متفاوتی وجود دارد ولی بعضی افراد به دنبال خرید فرش‌های دست‌باف هستند. دغدغه هر دو دسته از این مشتریان قابل احترام است و هر فردی محصولی مطابق با نیازهایش را می‌خرد. بنابراین برای ارج نهادن به دغدغه‌های کارفرمایان به هیچ عنوان از تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنیم.

سخن پایانی

ما در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، به دغدغه‌های کارفرمایان و به هنر و مهارت‌های نویسندگی و تولید محتوا نویسندگان احترام می‌گذاریم. بنابراین به هیچ عنوان در انجام سفارش‌های تولید محتوا از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنیم. از این موضوع خیالتان راحت باشد.

3 دیدگاه در «چرا تولید محتوا با هوش مصنوعی در ترجمیک ممنوع است؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.