در ماژول رایتینگ آیلتس چند کلمه بنویسیم؟

هر یک از چهار بخش آزمون آیلتس، قوانین و قواعد مختلفی دارند و روشن است که نمره نهایی تحت تاثیر این قوانین و مقررات قرار دارد. «نوشتن حداقل کلمات» یکی از قوانین ماژول رایتینگ است. به عبارت دیگر، اگر تعداد کلمات مقالات شما، از مقدار مشخصی کمتر شود، بخشی از نمره رایتینگ را از دست می‌دهید.

در این مطلب از وبلاگ ترجمیک، به طور کامل توضیح می‌دهیم که برای هر مقاله از بخش رایتینگ چند کلمه بنویسید. اگر در حال آموزش آیلتس هستید و دوست ندارید به خاطر چنین موضوع ساده‌ای از نمره دلخواه‌تان فاصله بگیرید، همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۱۰ جایگزین کاربردی برای ?How Are You

آیلتس چه قوانینی درباره تعداد کلمات رایتینگ دارد؟

همان‌طورکه می‌دانید ماژول رایتینگ آیلتس از دو تسک تشکیل شده است. شما باید برای تسک اول حداقل ۱۵۰ کلمه و برای تسک دوم حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید. به عبارت دیگر اگر کمتر از میزان مشخص‌شده بنویسید، بخشی از نمره خود را از دست می‌دهید.

حال سوال اکثر داوطلبان آزمون آیلتس، این است که آیا تجاوز از تعداد کلمات مشخص‌شده جریمه دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که طی سال‌های اخیر، ممتحنین آیلتس جریمه‌ای برای بیشتر شدن تعداد کلمات مقالات در نظر نمی‌گیرند.

بنابراین توصیه اغلب اساتید آیلتس این است که مقاله‌های خود را کمی طولانی‌تر کنید. بدین ترتیب، می‌توانید پاسخ‌هایی جامع‌تر و کامل‌تر بنویسید. با این حال، در میان زبان‌آموزان باورهای غلطی درباره تعداد کلمات ماژول رایتینگ وجود دارد. اجازه بدهید هر یک از باورهای غلط را معرفی و رفع ابهام می‌کنیم.

باورهای غلط درباره تعداد کلمات رایتینگ آیلتس

  • در تسک ۲ ماژول رایتینگ نباید بیشتر از ۲۵۰ کلمه بنویسید

همان‌طورکه گفتیم، حداقل تعداد کلمات برای تسک ۲ رایتینگ، ۲۵۰ کلمه و برای تسک ۱ رایتینگ ۱۵۰ کلمه است. با این حال، بیشتر شدن تعداد کلمات هیچ ایرادی ندارد. بنابراین به محدودیت تعداد کلمات فکر نکنید و فقط روی کیفیت مقاله تمرکز کنید.

در رایتینگ آیلتس چند کلمه بنویسیم؟
  • برای کسب نمره ۸ باید بیشتر از ۳۵۰ کلمه بنویسید

هیچ قانونی مبنی بر این که مقالات طولانی نمره بهتری می‌گیرند وجود ندارد. حتی مقالات طولانی، مثلا ۳۵۰ کلمه‌ای، می‌توانند دردسرساز نیز شوند. چراکه:

  • با نوشتن مقالات طولانی، ممکن است زمان کم بیاورید و نتوانید مقاله را تمام کنید. این در حالی است که بخشی از نمره شما به نوشتن نتیجه‌گیری اختصاص دارد و اگر نتوانید این بخش را بنویسید، نمره خود را از دست خواهید داد.
  • در مقالات طولانی، احتمال خطاهای گرامری، استفاده نادرست از واژگان، از دست رفتن انسجام و یکپارچگی مطلب و اشاره به مطالب غیرضروری و حاشیه‌ای بیشتر می‌شود.
  • برای کسب نمره بالاتر در تسک ۱، باید بیشتر از ۲۰۰ کلمه بنویسید

تمام مطالب گفته‌شده برای تسک اول رایتینگ صادق هستند. اگر مقاله‌ای طولانی‌تر از ۲۰۰ کلمه بنویسید، احتمالا در مدیریت زمان دچار مشکل می‌شود و مقاله شما پر از مطالب نامرتبط و کلیشه می‌شود.

  • باید در انتها تمام کلمات مقالات را بشماریم

ممکن است در پایان نگارش مقاله، نگران زیاد یا کم بودن تعداد کلمات باشید و بخواهید تعداد را محاسبه کنید. در چنین مواردی، شمارش تک به تک کلمات کار عاقلانه‌ای نیست. در عوض بهتر است تعداد کلمات یک خط را بشمارید و در تعداد خط‌ها ضرب کنید. در آیلتس کامپیوتری هم که تعداد کلمات به صورت خودکار محاسبه شده و نمایش داده می‌شود.

مطالب مرتبط:

آزمون آیلتس کامپیوتری چگونه برگزار می‌شود؟

تعداد کلمات ایده‌آل برای رایتینگ آیلتس چند است؟

برای نوشتن هر یک از تسک‌های رایتینگ، تنها ۴۰ دقیقه زمان دارید. ۱۰ دقیقه از زمان را هم باید به برنامه‌ریزی و تنظیم ساختار مقالات اخصاص دهید. با این تفاصیل، توصیه اغلب اساتید آموزش آیلتس این است که برای تسک ۲ رایتینگ، چیزی بین ۲۶۰ تا ۲۹۵ کلمه بنویسید. در تسک ۲ نیز برای ۱۶۰ تا ۱۹۰ کلمه برنامه‌ریزی کنید.

تعداد کلمات ایده‌آل برای رایتینگ آیلتس چند است؟

قطعا برای نوشتن این تعداد کلمات، با مشکل کمبود زمان مواجه نخواهید شد و در عین حال، مقاله‌ای جامع و کامل خواهید نوشت.

آیا امکان دارد ممتحن آیلتس برخی کلمات مقالات را در شمارش به حساب نیاورد؟

بله! برخی داوطلبان، صورت سوال را بدون ذره‌ای پارافریز کپی می‌کنند. غافل از این که ممتحن آیلتس فریب نمی‌خورد! در واقع در چنین شرایطی، تعداد کلمات بخشی که کپی‌شده در شمارش به حساب نمی‌آید.

علاوه بر این، اگر در بخش نتیجه‌گیری، جملات مقدمه را عینا تکرار کنید نیز تعداد کلمات مقاله شما کمتر محاسبه خواهد شد. به همین دلیل، پارافریز کردن یکی از کاربردی‌ترین تکنیک‌هایی است که در ماژول رایتینگ به آن نیاز دارید.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که اگر پاسخ دوره‌های قبلی آزمون آیلتس را حفظ کنید و همان‌ها را بنویسید نیز ممتحن متوجه می‌شود و نمره شما را کم می‌کند.

آیا کلمات تکراری نیز در شمارش تعداد واژگان مقالات به حساب می‌آیند؟

گاه پیدا کردن مترداف برای برخی از کلمات، کار راحتی نیست. در چنین مواردی، ایرادی ندارد اگر برخی کلمات، ۳ یا ۴ بار تکرار شود. در واقع این فقط جملات و عبارات هستند که نباید عینا تکرار شوند.

سخن پایانی

رسالت شما در رایتینگ آیلتس این است که مقاله‌ای دقیق و واضح بنویسید و دقیقا روی موضوع اصلی، متمرکز بمانید. بنابراین اگر سعی کنید ایده‌های مختلفی را در مقاله مطرح کنید، احتمالا از موضوع اصلی دور می‌شوید و به مطالب غیرضروری و حاشیه‌ای اشاره می‌کنید. به همین دلیل برای حفظ یکپارچگی و کیفیت مقاله، از حداقل تعداد کلمات، فاصله نگیرید.

تعیین سطح آیلتس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید پیش از ثبت نام انجام دهید. دبستان ترجمیک، امکان تعیین سطح را به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.